ارتباط با FTP از طریق Cyberduck

ارتباط با FTP از طریق Cyberduck
ارتباط با FTP از طریق Cyberduck
3 هفته پیش

یکی دیگر از نرم افزارهایی که به واسطه آن می‌توانید با FTP ارتباط برقرار کنید نرم افزاری به نام Cyberduck است که در این مطلب نیز به آموزش ارتباط با FTP از طریق Cyberduck خواهیم پرداخت.

Cyberduck یک نرم افزار FTP است که به صورت متن باز زیر نظر لایسنس GNU منتشر می‌شود. این نرم افزار قابلیت نصب بر روی ویندوز و Mac OS را داشته و یکی از دلایل افزایش محبوبیت آن نیز قابلیت نصب در Mac OS است.

این ابزار به صورت کامل پروتکل‌های FTP ، SFTP و WebDAV را پشتیبانی کرده و همچنین قابلیت ارتباط با فضاهای ابری آمازون ، Azure و ... را نیز داراست. همچنین لازم به ذکر است این نرم افزار دارای پکیجی است که شما قادر خواهید بود آن را در لینوکس نصب کرده و از محیط ترمینال لینوکس ، با دستورات فایل‌ها را آپلود و دانلود نمایید.

حال در این مطلب نیز به آموزش ارتباط با FTP از طریق Cyberduck در ویندوز در خدمت شما خواهیم بود و به همین ترتیب در آموزش‌های آتی به نحوه نصب و استفاده از آن در MacOS خواهیم پرداخت.

در ادامه با آموزش ارتباط با FTP از طریق Cyberduck همراه ما باشید.

ارتباط با FTP از طریق Cyberduck

1- ابتدا نرم افزار را از لینک زیر دانلود نمایید.

دانلود نرم افزار CyberDuck

2- پس از باز کردن نرم افزار ، از گوشه سمت چپ بالای نرم افزار بر روی Open Connection کلیک کنید.

کلیک بر روی open connection

3- در پنجره باز شده ، اطلاعات هاست و FTP خود را به ترتیب وارد نمایید.

دقت داشته باشید ، در این بخش باید نام کاربری و پسورد FTP هاست خود را وارد نمایید.

چنانچه بر روی هاست خود اکانت FTP تعریف نکرده‌اید از طریق آموزش ساخت اکانت FTP در سیپنل و یا آموزش ساخت اکانت FTP در پلسک نیز می‌توانید اقدام نمایید.

پس از وارد کردن کلیه اطلاعات لازم همانند تصویر بالا ، بر روی Connect کلیک کرده تا به هاست متصل شوید.

وارد کردن اطلاعات FTP برای ارتباط Cyberduck

4- پس از کلیک بر روی Connect ، در صورت امکان سایبرداک با پروتکل امن به FTP هاست متصل شده و در صورتی که توانایی ارتباط با پروتکل امن را نداشته باشد ، پیغامی همانند تصویر زیر را نمایش خواهد دا د که با کلیک بر روی Continue به آن دسترسی ارتباط بر روی پروتکل FTP بدون رمزنگاری را خواهید داد.

اجازه اتصال با پروتکل FTP بدون رمزنگاری

4- پس از چند لحظه ، شما یه هاست خود متصل شده و قادر خواهید بود همانند سایر ابزارهای FTP با متد Copy/Paste و یا Drag & Drop ، اطلاعات و فایل‌های خود را بین هاست و سیستم خود جابه‌جا نمایید.

برقرار شدن ارتباط با FTP از طریق Cyberduck

بدین ترتیب شما ارتباط با FTP از طریق Cyberduck را فرا گرفته‌اید.

امیدواریم این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

4527
A
A