بیگ‌کامرس (BigCommerce) چیست؟

بیگ‌کامرس (BigCommerce) چیست؟
بیگ‌کامرس (BigCommerce) چیست؟
4 روز پیش

شاید هیچ‌چیز همانند امکان ساخت یک فروشگاه آنلاین تنها در چند دقیقه نتوانسته زمینه گسترش کسب‌وکارهای خانگی و کوچک را تا این اندازه فراهم کند. بیگ‌کامرس یکی از این پلتفرم‌های آنلاین است که تنها با وارد کردن تنظیمات اولیه در آن می‌توانید هر محصولی را به مخاطبین خود عرضه کنید. BigCommerce نیز همانند وردپرس انقلابی در عرصه اینترنت برپا کرد.

لینک وب سایت BigCommerce

معرفی بیگ‌کامرس BigCommerce

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است. اما این مسیر هزینه‌های خود را داشته و صاحبین کسب‌وکارهای کوچک روی ساخت یا استفاده از سایت‌های برنامه‌نویسی شده دیگر حسابی باز نمی‌کنند. از این رو استفاده از فروشگاه‌سازهای آماده طرفداران خاص خود را پیدا کرده و می‌تواند در هزینه شروع کار صرفه‌جویی کند. بیگ‌کامرس یکی از پلتفرم‌های مخصوص فروش محصولات آنلاین است که بدون نیاز به پیش‌نیاز خاصی یک فضای تجارت الکترونیک آنلاین برای شما مهیا می‌کند. سرعت در راه‌اندازی یک فروشگاه به کمک BigCommerce یک نقطه قوت بزرگ بوده و می‌توانید بدون داشتن پیشینه‌ای در زمینه طراحی سایت، صاحب یک مغازه در دنیای دیجیتال شوید. تمام چیزهایی که از یک سایت کامل انتظار دارید در بیگ‌کامرس وجود داشته و رابط کاربری ساده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی بیگ‌کامرس BigCommerce

تاریخچه و نحوه پیشرفت بیگ‌کامرس

این برند رسما در سال 2009 توسط دو کارآفرین استرالیایی ساخته شد. هدف از تاسیس این کمپانی رفع نیاز بازاری بوده که به فضایی مجازی برای فروش محصولات خود نیاز داشت. بنیانگذاران این برند قصد داشتن تا با ایجاد برنامه‌ای جامع و کاربردی به این نیاز کاربران پاسخ داده تا تمام کسب‌وکارها امکان رشد در دنیای دیجیتال را داشته باشند.

با ارائه محیط کاربری ساده و تبلیغات برای بیزینس‌های کوچک، تعداد متقاضیان رو به افزایش یافت و در تمام استرالیا نام بیگ‌کامرس به گوش می‌رسید. این برند برای رشد بیشتر دفتری در ایالات متحده آمریکا افتتاح کرد و توانست موج جدیدی از سرمایه‌گذاری‌ها را تجربه کند. در بین سال‌های 2013 تا 2017 تمرکز اصلی این تیم روی بهبود امکانات و همین‌طور پیشرفت در رتبه جهانی بهترین پلتفرم آنلاین فروشگاه‌ساز بوده است.

در نهایت با هدف قرار دادن بازارهای بین‌المللی و جذب مشتریان بزرگ‌تر، این شرکت توانست در سال 2020 شرکت خود را در بورس عرضه کرده و سرمایه بسیار بیشتری را به حساب این برند واریز کند. حال بعد از ارائه خدمات به شرکت‌های کوچک‌تر، در سال‌های اخیر رفع نیاز کمپانی‌های بزرگ در دستور کار BigCommerce قرار گرفته است.

معرفی بیگ‌کامرس BigCommerce

مزایای استفاده از بیگ‌کامرس به عنوان پایگاه آنلاین محصولات

همان‌طور که با مسیر پیشرفت بیگ‌کامرس آشنا شدید، کسب‌وکارهای کوچک اولین گروهی بودند که به این پلتفرم اعتماد کرده و مسیر معروف شدن آن را هموار کردند. از این رو این برنامه باید دارای مزایای قابل توجهی باشد که توانسته در سطح بین‌الملل و برای انواع نیازهای مختلف کارگشا باشد. در ادامه برخی از این مزایای متنوع را بررسی خواهیم کرد.

سهولت استفاده

یکی از اولین ویژگی‌هایی که باعث محبوبت یک نرم‌افزار می‌شود این است که تمام افراد بدون آموزش خاصی بتوانند از آن استفاده کنند. بیگ‌کامرس با داشتن رابط گرافیکی ساده و همین‌طور دستورهای منطقی، در این زمینه بسیار قوی ظاهر شده و پس از ساخت یک حساب کاربری می‌توانید به راحتی از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید.

تست رایگان

همانند بسیاری از پلتفرم‌های فضای مجازی، به منظور آشنایی کاربر با ویژگی‌های محصول، امکان تست در مدت محدود وجود دارد. از این رو قبل از خرید پلن مورد نظر می‌توانید تمام جنبه‌های آن را تست کرده و سپس فاکتور خود را پرداخت کنید.

سفارشی‌سازی فروشگاه

با وجود اینکه طراحی‌های اولیه کاملا کارآمد هستند، می‌توانید با توجه به سلیقه و هدف مارکتینگ خود فروشگاه را سفارشی‌سازی کنید. این اقدام هم به کمک ابزارهای موجود روی پلتفرم BigCommerce ممکن بوده و هم می‌توانید به کمک کدهای پیشرفته‌تر، تغییرات دقیقی را روی سایت خود پیاده‌سازی کنید.

ادغام با وردپرس

اگر از طرفداران وردپرس باشید، می‌توانید به سادگی سیستم بیگ‌کامرس را به آن متصل کرده و از مزایای هر دو استفاده کنید. استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما آزادی عمل بیشتری داده و در کنار سایر مزایای بیگ‌کامرس، می‌توانید کاربران علاقمند به دنیای وردپرس را نیز به خود جذب کنید.

پرداخت و تمدید آسان

بعد از استفاده از دموی رایگان اولیه می‌توانید به سادگی از انواع کارت‌های بانکی بین‌المللی حساب خود را شارژ کرده و یک پلن مناسب تهیه کنید. از این پس نیز می‌توانید امکان تمدید خودکار را انتخاب و یا پس از گذشت یک دوره اولیه، پلن خود را تغییر دهید.

فروشگاهی حرفه‌ای

از آنجا که تمرکز اصلی BigCommerce روی بخش فروشگاه بوده، می‌توانید امکانات بی‌شماری را در زمینه انبارداری تجربه کنید. سپس با توجه به ویژگی‌ها و علاقه خود امکان شخصی‌سازی محصولات، قیمت‌ها و توضیحات مربوط به هر کالا وجود دارد.

دامنه رایگان

یکی از هزینه‌های اولیه راه‌اندازی وب‌سایت خرید دامنه است. برای صرفه‌جویی در این بخش می‌توانید درخواست یک دامنه رایگان کرده و عنوانی با پسوند mybigcommerce.com دریافت کنید. البته این کار اجباری نیست اما در ابتدا می‌تواند کمک بسیار خوبی در زمینه مدیریت هزینه‌ها باشد.

مقیاس‌پذیری

هر کسب‌وکاری جای رشد زیادی داشته و بیزینس‌ها مختلفی پس از گذشت ماه‌های اولیه به سطح فروش بالایی دست پیدا می‌کنند. از این رو نیاز است تا فروشگاه آنلاین خود را متناسب با سطح کاری خود ارتقا دهید. بیگ‌کامرس از این موضوع پشتیبانی کرده و می‌توانید با افزایش فروش و حجم مشتریان، پلن خود را ارتقا داده و در مقیاس بزرگ‌تری فعالیت کنید.

پشتیبانی لحظه‌ای

امکان دریافت پشتیبانی شبانه‌روزی از جمله خدمات پس از فروشی است که به ندرت در شرکت‌های نرم‌افزاری دیده می‌شود. در هر زمان که با مشکلی روبه‌رو شوید می‌توانید به صورت تلفنی یا آنلاین با مرکز در تماس بوده و یا از کاربران آنلاین در صفحه اجتماعات این پلتفرم راهنمایی بگیرید.

مدیر سئو پیشرفته

رسیدگی به وضعیت سئو سایت از جمله وظایف مدیر بوده و نیاز است تا یک متخصص را به این منظور استخدام کنید. با این حال BigCommerce دارای امکانات مدیریت سئویی است که به صورت خودکار روی سایت فعال بوده و وضعیت محصولات فروشگاه را در سرچ‌های موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد.

امنیت بالا

امنیت اولویت اول مشتریان بوده و بیگ‌کامرس این نوید را به استفاده کنندگان خود می‌دهد که تمامی تراکنش‌های بانکی آن‌ها امن خواهد بود. همین‌طور پروتکل‌های امنیتی در سطح اینترنت فعال بوده و دیتاهای منتقل شده به سایت نیز همگی رمزنگاری شده هستند.

مزایای استفاده از بیگ‌کامرس به عنوان پایگاه آنلاین محصولات

بیگ‌کامرس چگونه کار می‌کند؟

کار با این پلتفرم بسیار ساده بوده و می‌توانید به راحتی بدون نیاز به نرم‌افزار اضافه‌ای فعالیت خود را در این فضا آغاز کنید. حتی اگر دانش برنامه‌نویسی خاصی نیز نداشته باشید می‌توانید به سایت این مجموعه وارد شوید و یک حساب کاربری بسازید. پس از آن عملا یک وب‌سایت داشته و تنها کاری که باقی می‌ماند تنظیم کردن آن است. از انتخاب آدرس سایت تا موارد مربوط به کالاهای داخل انبار را می‌توانید در همان روز اول انجام دهید.

حتی با صرف کمی زمان می‌توانید روی ظاهر فروشگاه کار کرده و سایتی شیک و مشتری‌پسند طراحی کنید. تمامی ابزارهای ساده و کاربردی هستند و به راحتی از شما فرمان خواهند گرفت. با اضافه کردن تصاویر و تنظیمات مربوط به بخش فروش کار شما به پایان رسیده و تنها باید منتظر رسیدن مشتریان علاقه‌مند باشید. البته بخش سئو بیگ‌کامرس به کمک شما آمده و به شکلی خاص کار شما را تبلیغ خواهد کرد.

ووکامرس (WooCommerce) چیست؟

مقایسه بیگ‌کامرس با دیگر پلتفرم‌های مرسوم تجاری

بزرگ‌ترین رقیب بیگ‌کامرس که در ایران شناخته می‌شود، ووکامرس نام دارد. این برند تجاری یک برنامه منبع‌باز بوده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. همین موضوع باعث ایجاد تفاوت‌های فاحش میان بیگ‌کامرس و ووکامرس شده و علاقه‌مندان به این حوزه را به دو گروه مختلف تقسیم می‌کند. اگر به دنبال یک برنامه ارزان هستید که بتوانید کدهای آن را به دلخواه تغییر دهید، ووکامرس گزینه مطلوب‌تری برای شما خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که ووکامرس یک پلتفرم مستقل نبوده و تنها به عنوان یک افزونه اضافی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس عرضه شده است. افزونه‌های کمکی بسیاری وجود دارد که کار با ووکامرس را راحت می‌کند. اگر به دنبال تهیه یک پلتفرم ایمن، یکپارچه و همراه با ویژگی‌های کاربردی هستید، بیگ‌کامرس می‌تواند جایگزین بهتری برای فروشگاه آنلاین شما باشد.

 

بیگ‌کامرس برای چه کسب‌وکارهای مناسب‌تر است؟

شاید این برند در اوایل کار خود تنها روی بیزینس‌های کوچک تمرکز کرده باشد اما در حال حاضر شما با هر نوع شرکتی و در هر ابعادی می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید. کسب‌وکارهای کوچک به دنبال فروشگاه آنلاینی هستند که سریعا احداث شده و هزینه پایینی داشته باشد. از طرفی شرکت‌های بزرگ‌تر به دنبال سایت‌هایی با طراحی حرفه‌ای و امنیت بسیار بیشتر هستند.

با هر تعداد مراجع روزانه و همین‌طور منابع سخت‌افزاری مورد نیاز، می‌توانید یک پلن مفید و به‌صرفه در BigCommerce پیدا کنید. حتی اگر در حال تغییرات درون سازمانی بوده و به فکر گسترش کار و یا تغییر پلتفرم فروشگاه هستید، بیگ‌کامرس امکانات خوبی برای اسکان موقت شما به عنوان یک کسب‌وکار متوسط در نظر گرفته است.

بیگ‌کامرس برای چه کسب‌وکارهای مناسب‌تر است؟

مراحل راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با بیگ‌کامرس

بیگ‌کامرس با بهره‌گیری از امکانات فضای ابری به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از هر نقطه از زمین به سرورهای این برند متصل شده و فروشگاه خود را خلق کنند. برای احداث یک کسب‌وکار جدید در فضای اینترنت تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

1. ابتدا باید در سایت مجموعه ثبت‌نام کنید و اطلاعات حیاتی مربوط به کسب‌وکار را ثبت کنید.

2. پس از آن داشبرد مدیریتی فعال شده و می‌توانید دیگر گزینه‌ها را برای داشتن فروشگاهی پیشرفته تنظیم کنید.

3. در مرحله بعدی باید یک قالب برای سایت خود انتخاب کنید. امکان سفارشی‌سازی این قالب برای شما وجود دارد.

4. در مرحله بعدی باید محصولات خود را وارد کنید. مشخصات، تعداد و نحوه انبارداری محصولات در این مرحله تعیین می‌شود.

5. در نهایت روش‌های پرداخت مشتریان و شیوه ارسال را تنظیم کنید تا چرخه فروش تکمیل شود.

6. می‌توانید برای دریافت نتیجه بهتر از ابزارهای سئو استفاده کرده تا در نتایج بیشتری دیده شوید.

7. با اتصال به ابزارهای مدیریتی مانند گوگل آنالیتیکس می‌توانید آمارهای مفیدی از کار خود کسب کنید.

8. حال باید به صورت مداوم به سایت خود سر زده و مراقب مشتریان خود باشید. پاسخ‌گویی به سوالات می‌تواند بخش روابط عمومی را به شکل حرفه‌ای نمایش دهد.

9. می‌توانید با انجام چند تنظیم کوتاه، فروشگاه خود را به دیگر فضاهای آنلاین متصل کرده تا در شبکه‌های مجازی نیز فعالیت داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری

نرم‌افزار بیگ‌کامرس یک پکیج کامل بوده که برای شروع هر کسب‌وکاری لازم است. اگر نمی‌خواهید زمان و پول خود را در مسیری اشتباه تلف کنید، بهتر است همین امروز یکی از اکانت‌های تستی BigCommerce را دریافت کرده و فروشگاه آنلاین خود را افتتاح کنید.

سوالات متداول

امکانات کدام پلتفرم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر است؟

قطعا یک مجموعه‌ای مانند بیگ‌کامرس می‌تواند خدمات مطلوب‌تری به شما ارائه دهد.

آیا می‌توان از بیگ‌کامرس در ایران استفاده کرد؟

متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی کار با این پلتفرم از داخل ایران بسیار مشکل است.

هزینه خرید اکانت بیگ‌کامرس چقدر است؟

این مقدار با توجه به قیمت دلار و همین‌طور پلن مورد نظر شما متغیر است. بهتر است از سایت مجموعه دیدن کنید.

آیا بیگ‌کامرس از نظر سئو کامل است؟

این پلتفرم نیز دارای امکانات متعددی در زمینه مدیریت سئو بوده و قطعا می‌تواند در رتبه‌گیری شما موثر باشد.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

141
A
A