تشخیص نسخه پلسک

تشخیص نسخه پلسک
تشخیص نسخه پلسک
9 ماه پیش

کاربران زیادی در خواست داده‌اند تا روشی برای تشخیص نسخه پلسک برایشان آماده سازی کنیم که همانند تمامی مطالب از سری مطالب آموزش پلسک در این مطلب قصد داریم راه کاری ساده را برای این موضوع بررسی کنیم.

کنترل پنل پلسک در سال‌های متمادی که عرضه شده است امتیاز عرضه و توسعه آن بین چندین شرکت انتقال داده شده که هر یک از آنها به سبکی جدید ، استایل آن را ارائه کرده‌اند و گاهاً دیده شده که به نام پلسک ، کلماتی را اضافه کرده‌اند و یا به کل آن را تغییر داده‌اند.

اما متأسفانه به دلیل اینکه در جایی همانند سایر نرم افزارها نسخه آن یادداشت نشده است کمی تشخیص نسخه پلسک گیج کننده بنظر می‌رسد.

حال در این مطلب ما سعی داریم با توضیح تغییراتی که در نسخه‌های مختلف آن صورت گرفته است به راحتی نحوه تشخیص نسخه پلسک را آموزش دهیم.

تشخیص نسخه پلسک

نسخه‌هایی که در حال حاضر در بازار کار موجود است و سرویس دهندگان آن را تهیه کرده و استفاده می‌نمایند از نسخه 9 شروع می‌شود و می‌توان گفت به هیچ وجه نسخه پایینتر از 9 را نخواهید یافت.

حال به توضیح تفاوت هر یک از این نسخه‌ها خواهیم پرداخت.

پلسک 9

نسخه‌های خانواده 9 در هنگامی که وارد آن می‌شوید در صفحه اصلی ، آیکون‌ها و تنظیمات همانند تصویر زیر هستند.

نمایی از پلسک 9

پلسک 11

پلسک تغییراتی را در استایل اصلی نسخه 11 ایجاد کرد که شما با دیدن تصویر زیر و پلسک خود می‌توانید به مقایسه آنها بپردازید.

نمایی از پلسک 11

پلسک 12

در نسخه 12 کنترل پنل قدرتمند پلسک ، صفحه اصلی پنل به کلی تغییر کرد و شاهد تفاوت زیادی در آن خواهید بود و همچنین در بالای سمت چپ صفحه اصلی نام این پنل به Parallels Panel تغییر نام پیدا کرد.

نمایی از پارالل پنل

پلسک 12.5

پس از ارائه نه چندان محبوب نسخه Parallels Panel خیلی سریع این شرکت مجدداً به شرکت Odin واگذار شد و نام آن به Odin تغییر نام پیدا کرد و در کنار تغییر نام آن محیط و استایل صفحه اصلی پنل کاربری تغییرات بسزایی داشت که در تصویر زیر خواهید دید.

نمایی از پنل پلسک ادین

پلسک نسخه 17

در نسخه 17 این پنل ، نام آن دوباره به پلسک برگشت و در بالای صفحه شما لوگوی Plesk را مشاهده خواهید کرد که در مجموع از نظر کارایی و افزوده شدن برخی ماژول‌ها تفاوت خود را با نسخه Odin نشان می‌دهد و از لحظا ظاهری شباهت بسیاری دارد ولی منوها از بالای صفحه به سمت چپ انتقال پیدا کرده و ظاهری مدرنتر بخود گرفته است.

این استایل در هنگام انتشار این مقاله آخرین نسخه از پلسک است که پس از آپدیت‌ها امروزه نسخه 17.5.3 عرضه شده و نام آن به Plesk Onyx تغییر نام پیدا کرده است.

نمایی از Plesk Onyx

نکته 1 : در این آموزش ما تفاوت پنل‌ها را مقایسه کرده و به صورت دقیق به مقایسه هر نسخه با نسخه قبلی نپرداختیم و به همین دلیل برخی نسخه‌ها در این مطلب آورده نشده‌اند.

نکته 2 : دقت داشته باشید نسخه‌هایی که در بین موارد ذکر نشده است ف از همان خانواده و شرکتی که نسخه قبلی را عرضه کرده است ، می‌باشد.

حال امیدواریم کاربرانی که به دنبال روشی برای تشخیص نسخه و یا بهتر است بگوییم نسل‌های متفاوت پلسک بودند پس از مطالعه این مطلب ، استفاده لازم را ببرند.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3652
A
A