فارکس چیست و چگونه وارد آن شویم؟

فارکس چیست و چگونه وارد آن شویم؟
فارکس چیست و چگونه وارد آن شویم؟
8 ماه پیش

اگر بخواهیم خیلی ساده و مستقیم بگوییم تجارت فارکس همان فرآیند خریدوفروش ارز است.

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان با گردش روزانه حدود ۵ تریلیون دلار است.

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان با گردش روزانه حدود ۵ تریلیون دلار است، بازاری با حضور بسیاری از مردم از اقصی‌نقاط جهان که برروی بسیاری از واحدهای پولی تجارت می‌کنند.

 

چون همیشه در فارکس یک واحد پول را با استفاده از واحد پول دیگر می‌خرید، شما در این تجارت در حال مبادله "جفت ارزها" هستید.

چگونه می‌توانید از تغییرات نرخ ارز نهایت بهره را ببرید؟

نرخ ارز همیشه در حال تغییر است و معامله‌گران در فارکس تلاش می‌کنند تا از این تغییرات بهره ببرند. بگذارید با یک مثال واضح‌تر کنیم:

فرض کنید که به خارج سفر کرده‌اید و با مراجعه به یک صرافی ۵۰۰ دلار برای خرید یورو پرداخت می‌کنید، فرض کنید بعد از یک هفته شما به کشور خود برمی‌گردید بدون اینکه حتی یک یورو را خرج کرده باشید. دوباره به صرافی می‌روید تا یوروی خود را به دلار تبدیل کنید اما به‌ازای آن ۵۰۵ دلار دریافت می‌کنید. علت کجاست؟ این به‌خاطر این است که در طول هفته، نرخ ارز تغییر کرده. این یک سود ۵ دلاری است که شما با معامله ارز به دست آورده‌اید.

فارکس را بدون محدودیت زمان و مکان در گوشی هوشمندتان تجربه کنید!

البته، امروزه نیازی نیست برای سرمایه‌گذاری بر روی قیمت ارزها خانه را ترک کنید و به سفر بروید؛ حتی نیازی نیست که واقعاً ارزها را بخرید! به لطف تجارت مجازی و آنلاین هرکسی می‌تواند از خانه یا حتی با استفاده از گوشی هوشمند خود بر روی ارزهای مختلف دنیا سرمایه‌گذاری کند و از نرخ تغییرات قیمت آن به سود برسد. ​

کدام واحدهای پولی را می‌توانید در فارکس مبادله کنید؟

انواع مختلفی از ارزها وجود دارند که شما می‌توانید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. در واقع، بیش از ۸۰ جفت ارز برای انتخاب وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق به برخی از گزینه‌های پیش روی شما بیندازیم:

جفت ارز اصلی (Major Pairs)

بیشترین جفت ارز معامله‌شده در بازار فارکس، "جفت ارز اصلی" نامیده می‌شوند و حدود ۸۵ % کل بازار ارز خارجی را تشکیل می‌دهند. توجه داشته باشید که همه آن‌ها شامل دلار آمریکا هستند، جفت ارزهای اصلی عبارت‌اند از:

  • یورو/دلار آمریکا  
  • پوند انگلستان/دلار آمریکا
  • دلار آمریکا/فرانک سوییس
  • دلار آمریکا/دلار کانادا
  • دلار آمریکا/ین ژاپن
  • دلار استرالیا/دلار آمریکا
  • دلار نیوزیلند/دلار آمریکا

جفت ارز کراس (Cross Pairs)

جفت‌های کراس (متقاطع) شامل جفت ارزهایی هستند که دلار آمریکا را در بر نمی‌گیرند و به معاملات کراس معروف هستند. از جفت ارزهای کراس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوند انگلیس/ین ژاپن

ین ژاپن/دلار کانادا

ارز سمی (Exotic)

جفت ارزهای اگزوتیک یا ارز سمی از یک واحد پولی بزرگ و یک واحد پولی در حال ظهور تشکیل شده‌اند. ارزهای سمی شامل جفت ارزهایی مانند:

دلار آمریکا/رند آفریقای جنوبی

دلار آمریکا/دلار هنگ‌کنگ

لیست کامل جفت ارزهای قابل مبادله شامل پول کشورهای مختلفی می‌باشد که می‌توانید در سایت فارکس آن‌ها را پیدا کنید

پیپ‌ها (Pips) چه هستند؟

پیپ (Pip) مخفف درصد در نقطه است (Percentage In Point). برای بیشتر جفت ارزها، این مفهوم مربوط به تغییر یک واحد در رقم اعشار چهارم یک نرخ است، اما استثناهایی مانند جفت‌های ین ژاپنی وجود دارد که در آن یک pip مربوط به تغییر یک واحد از رقم اعشار دوم نرخ آن جفت ارز است. با یک مثال این مفهوم را به‌صورت ملموس‌تری شرح می‌دهیم.

اگر نرخ مبادله یورو/دلار آمریکا (EUR/USD) از ۱.۱۰۵۰ به ۱.۱۰۵۱ تغییر کند، میزان افزایش نرخ ارز در اینجا یک پیپ است.

چه زمان‌های می‌توان در فارکس معامله کرد؟

بازار فارکس ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال است و معمولاً به چهار جلسه معاملات تقسیم می‌شود: جلسه سیدنی، جلسه توکیو، جلسه لندن و جلسه نیویورک.

تجارت ارز اهرمی (به‌عنوان قرارداد مابه‌التفاوت CFD)

در گذشته، تنها سرمایه‌گذاران بزرگ در معاملات ارزی شرکت می‌کردند، اما امروزه هرکسی می‌تواند ارزها را از خانه به شکل CFD مبادله کند و نیازی نیست که حتماً شما ثروتمند باشید تا بتوانید سرمایه‌گذاری کنید. به لطف حضور یک ابزار منحصربه‌فرد به نام "اهرم مالی" می‌توانید معاملات بزرگی را با یک سرمایه‌گذاری نسبتاً کوچک آغاز کنید. برای مثال، با یک سرمایه‌گذاری کوچک ۱۰۰ دلاری، شما می‌توانید با استفاده از قدرت اهرم مالی 1:400، شراکت در یک معامله ۴۰،۰۰۰ دلاری را آغاز کنید.

اهرم در معاملات فارکس = شمشیر دو لبه

این به این معنی است که برای هر یورو که سرمایه‌گذاری می‌کنید، ما به شما قدرت معامله‌ای به ارزش 400 یورو می‌دهیم، یعنی انگار 400 یورو سرمایه‌گذاری کرده باشید. همچنین در نظر داشته باشید: به دلیل حفاظت از تعادل منفی سامانه مبادلات، شما هرگز نمی‌توانید چیزی بیش از سرمایه‌گذاری اولیه خود را از دست بدهید - حساب شما بدون توجه به اهرمی که انتخاب می‌کنید، هرگز منفی نخواهد شد.

چگونه اولین معامله ارز خود را انجام دهید

آماده هستید که برای اولین‌بار معامله ارز خود را انجام دهید؟ بسیار عالی! شما می‌توانید این کار را در سه مرحله ساده انجام دهید:

  • یک واحد پولی انتخاب کنید.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید بگوییم که شما می‌خواهید در جفت ارز یورو/دلار آمریکا معامله کنید. اگر قیمت یک یورو ۱.۱۲۰۰ دلار باشد، با ۱۰۰ یورو سرمایه‌گذاری، شما می‌توانید ۱۱۲ دلار را بدون اهرم خریداری کنید.

  • اندازه معامله خود را انتخاب کنید.

با استفاده از قدرت اهرم مالی می‌توانید معامله‌ای به ارزش ۴۰۰ برابر سرمایه اولیه خود انجام دهید. برای مثال، با یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ یورویی، شما می‌توانید با استفاده از قدرت اهرم مالی ۴۰۰: ۱، ۴۰۰۰۰ دلار بخرید.

  • جهت را انتخاب کنید.

زمانی که شما ارز را در سامانه مبادلات معامله می‌کنید، می‌توانید حتی زمانی که فکر می‌کنید نرخ قیمت ارزها کاهش می‌یابند معاملات را آغاز کنید. بااین‌حال، در این مثال، بیایید فرض کنیم شما پیش‌بینی می‌کنید که نرخ قیمت بالا خواهد رفت. حال خرید کنید.

  • قرارداد خود را ببندید و سود خود را جمع‌آوری کنید.

بگذارید در نظر بگیریم که نرخ یورو / دلار آمریکا افزایش می‌یابد به این معنی که قیمت یورو ۰.۰۱ افزایش یافت و شما تصمیم می‌گیرید معامله خود را ببندید. این یک تغییر ۰.۰۱ برای معامله‌ای چهل هزاردلاری است، به معنی سود ۴۰۰ دلاری با یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ دلاری!

مزیت‌های کلیدی تجارت فارکس به شکل CFD

  1. شرکت در بزرگ‌ترین بازار مالی جهان
  2. معاملات بزرگ با سرمایه‌گذاری نسبتاً کوچک
  3. برقراری معاملات در طیف گسترده‌ای از جفت ارزها
  4. دسترسی آزاد به منابع آموزشی مفید
  5. تجارت رایگان در هر زمانی با استفاده از کامپیوتر یا دستگاه تلفن

شرکت آذرآنلاین به‌منظور بالابردن کیفیت مبادلات ارزهای دیجیتال سرورهایی مجازی با سرعت بالا ارائه می‌دهد که با منابع سخت‌افزاری اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با سرورهای مجازی آذرآنلاین با کمترین response latency می‌توانید از موقعیت‌های جغرافیایی که در قاره اروپا قرار دارند بهره‌مند شوید.

با سرور مجازی حرفه ای آذرآنلاین با اطمینان معامله کنید!

همین حالا سرور مجازی فارکس خود را سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن (کمتر از 15 دقیقه!) به همراه سیستم‌عامل مورد نظر شما در اختیارتان قرار گیرد. همکاران ما در آذرآنلاین در هفت روز هفت و به‌صورت شبانه‌روز پشتیبان شما هستند و با مانیتورینگ پیشرفته از هرگونه اختلال احتمالی در سرورهای شما جلوگیری می‌نمایند.

توحید عزیززاده- دیجیتال مارکتینگ

4156
A
A