آموزش ست کردن دامنه روی CloudFlare

آموزش ست کردن دامنه روی CloudFlare
آموزش ست کردن دامنه روی CloudFlare
9 ماه پیش

فعال کردن CDN روی CloudFlare یکی از کارهایی است که برای افزایش سرعت وب‌سایت خود باید انجام دهید. البته بالا بردن سرعت تنها کاربرد این سرویس نیست؛ بلکه می‌توانید امنیت سایت خود را هم بیشتر کنید. در نتیجه اگر حمله‌ای به وب‌سایت شود، به راحتی دفع خواهد شد. همچنین یک فایروال AntiDDOS هم روی سایت نصب می‌شود. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آن را رایگان در عین کاربردی بودن، شمرد.

 

استفاده از cdn کلودفلر

CDN کلودفلر و مزایای استفاده از CDN به قدری زیاد است که توانسته رقبای بزرگ را کنار بزند. استفاده از cdn کلودفلر (Internet infrastructure and website security company) از آن جهت توصیه می‌شود که موضوع امنیت در آن اهمیت زیادی دارد. همچنین امکانات بسیاری، حتی برای پلن رایگان آن در نظر گرفته شده است. در نتیجه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن امکانات استفاده کنید. علاوه بر این موارد، گواهینامه SSL رایگان هم به شما ارائه می‌شود. با همه این‌ها، مهم‌ترین دلیلی که استفاده از cdn کلادفلر را توجیه می‌کند همین موضوع امنیت اطلاعات کاربران است. فایروال و امنیت بالای Cloudflare حتی در نسخه رایگان هم قابل توجه است. این موضوع به خصوص برای ما که ساکن ایران هستیم و مشکل پرداخت هزینه‌ها به دلار را داریم؛ انتخاب بی‌رقیبی در حوزه شرکت فناوری است.

این سرویس سرعت بارگذاری بالایی دارد، در نتیجه صفحات وب‌سایت شما به سرعت نمایش داده می‌شوند. همچنین با تمامی وب‌سایت‌ها سازگار است. به شما دسترسی SSL داده و راه‌اندازی آن ساده و سریع است. البته با وجود مزایای بسیار، نقاط منفی هم دارد. اولین نکته منفی کلادفلر این است که کاربران عادی گاهی در آن به عنوان هکر شناخته می‌شوند. در نتیجه دسترسی آن‌ها از سایت قطع می‌شود. همچنین ممکن است تنها با برخی از هاست‌های اشتراکی سازگار باشد. بنابراین حتما باید از قبل عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

استفاده از cdn کلودفلر

ست کردن دامنه روی کلودفلر

برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های گفته شده در مورد کلودفلر استفاده کنید، باید در ابتدا وارد سایت اصلی شده و سپس فرم عضویت آن را پر کنید. معمولا این فرم در همان صفحه نخست وجود دارد.

 

ست کردن دامنه روی کلودفلر

پس از اینکه اطلاعات را پر کردید و یک اکانت معتبر برای خود ساختید، زمان آن رسیده تا دامنه سایت خود را روی کلودفلر ست کنید. به این کار فعال سازی کلودفلر می‌گویند. وبسایت Cloudflare دارای گزینه‌های مختلفی برای استفاده از خدمات این شرکت فناوری محور است. می‌توانید یکی از پلن‌های زیر را انتخاب کنید.

 

ست کردن دامنه روی کلودفلر

از آنجا که ممکن است امکان پرداخت دلاری نداشته باشید، برنامه رایگان را انتخاب کرده و روی دکمه Add Site کلیک کنید.

 

ست کردن دامنه روی کلودفلر

در قسمت جدید باید نام دامنه خود را وارد کنید و سپس روی Add Site کلیک کنید. دامنه سایت اسکن شده و در صورتی که قابل قبول باشد، گزینه‌های ممکن را برای شما نمایش می‌دهد. باز هم می‌توانید مورد Free را به عنوان پیش فرض کلادفلر خود انتخاب کنید.

 

ست کردن دامنه روی کلودفلر

 

روی گزینه Continue کلیک کنید تا رکوردهای مربوط به دامنه چک شوند.

در نهایت تمامی رکوردها ظاهر شده و به شما دو زیر دامنه جدید داده می‌شود که با ست کردن آن‌ها روی دامنه سایت، می‌توانید از خدمات این technology company استفاده کنید. این DNSها بسیار اهمیت داشته و باید با دقت آن‌ها‌ را تنظیم کنید. در صورتی که این مراحل را به درستی طی کنید، در صفحه اصلی وضعیت دامنه شما به Active تغییر پیدا خواهد کرد.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که کلودفلر (Cloudflare) چیست؟ آشنایی با کلاودفلیر نیاز به دانش تخصصی نداشته و همانطور که مشاهده کردید با چند کلیک و انتخاب گزینه مناسب می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. سایت شما سرعت بسیار بالاتری را در نقاط مختلف کره زمین تجربه می‌کنند و کاربران از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

 

اتصال سایت به کلودفلر

DNSهایی که از سایت کلودفلر دریافت می‌کنید باید به سایت شما متصل شود تا بتوانید فرایند را تکمیل کنید. هر سایت برای بالا آمدن به یک IP و دو نیم سرور نیاز دارد. در حالت عادی دامنه سایت شما با دو نیم سرور به هاست شما متصل است. برای اینکه بتوانید از مزیت Cloudflare بهره ببرید باید این DNSها را با آن دو مقداری که سایت کلودفلر به شما می‌دهد عوض کنید.

در نهایت باید به سایت کلادفلر مراجعه کرده و به آنجا اعلام کنید که این تغییرات را اعمال کرده‌اید. پس از بررسی‌های لازم، سایت به شما پاسخ مثبت داده و تنظیمات نهایی می‌شود. همانطور که در تصویر زیر مشخص شده این آخرین گام در این پروسه بوده و بعد از این اتصال سایت به کلودفلر قطعی می‌شود.

اتصال سایت به کلودفلر

 

سوالات متداول

اتصال سایت به کلودفلر چقدر زمان میبره؟

برای اتصال سایت به DNS های کلادفر باید بین 24 تا 72 ساعت صبر کنید. البته ممکن است این فرآیند سریع‌تر هم انجام شود اما به صورت معمول بین یک تا 3 روز طول می‌کشد.

استفاده از کلودفلر هزینه هم داره؟

سرویس Cloudflare این محصول Web infrastructure and website security company هم به صورت رایگان و هم به شکل اشتراکی در دسترس است. برای سرویس‌های اشتراکی آن باید حداقل مبلغی در حدود یک میلیون تومان هزینه کنید. این هزینه مدت زمان یک ماه است. البته نسخه رایگان آن هم امکانات متعددی دارد.

کلودفلر چیست؟

Cloudflare یک سرویس DNS بوده که به منظور افزایش عملکرد و بهبود کارایی به کار می‌رود. البته مهم‌تر از دو مورد قبلی، امنیتی بوده که کلادفلر برای شما فراهم می‌کند.

CDN چیست؟

یکی از محصولات Technology companyها، شبکه توزیع محتوا یا Content Delivery Network است. این شبکه‌های توزیع محتوا را به اختصار CDN می‌گویند. به بیان ساده یک راه ارتباطی بسیار سریع بین مخاطب شما و وب‌سایت است. در نتیجه با هر سرچی، در زمانی سریع محتوا نمایش داده می‌شود.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

8948
A
A