پاک کردن اکانت اینستاگرام [چطور اکانت اینستاگرام را حذف کنم؟]

پاک کردن اکانت اینستاگرام [چطور اکانت اینستاگرام را حذف کنم؟]
پاک کردن اکانت اینستاگرام [چطور اکانت اینستاگرام را حذف کنم؟]
1 ماه پیش

دیلیت اکانت اینستاگرام یکی از اقدامات مهم در زمینه مدیریت یک صفحه شخصی است و افراد بسیاری به دلایل مختلف تصمیم به حذف اکانت Instagram خود می‌گیرند. در صورتی که شما نیز با مشکل روبرو شده و می‌خواهید حتما اکانت خود را برای همیشه پاک کنید، تنها کافی است مراحل گفته شده در این مقاله را دنبال کرده تا به ساده‌ترین شکل ممکن حساب کاربری خود را دیلیت کنید. اگر قصد دانلود ویدیو و یا عکس از اینستاگرام را دارید محتوای دانلود از اینستاگرام می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

دلایل حذف اکانت اینستاگرام

دلایل زیادی می‌تواند پشت delete account Instagram وجود داشته باشد. از نبود وقت کافی برای گشتن در این فضا گرفته تا احساس عدم امنیت مجازی در صفحه خود. زمانی که اقدام به دیلیت اکانت اینستاگرام می‌کنید، نرم افزار از شما می‌خواهد که دلیل خود را بابت حذف این برنامه ذکر کنید. البته لازم نیست که حتما پاسخ شما صحیح بوده و یا اینکه لازم باشد اجبارا اطلاعات دقیقی به آن بدهید. معمولا اگر احساس خوبی بابت محتوای منتشر شده در فضای اینستاگرام نداشته یا احساس می‌کنید به این کار اعتیاد پیدا کرده‌اید، یکی از کارهای مفید می‌تواند خروج از اپ باشد. البته این فاصله گرفتن می‌تواند به جای دائمی بودن، به شکل موقت انجام شده و تنها اکانت خود را دی‌اکتیو کنید. در هر صورت این نرم افزار برای استفاده انسان‌ها طراحی شده و اگر احساس خوبی به آن نداشته باشید، بهتر است که پاک کردن اینستاگرام را در برنامه خود بگذارید.

 

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که افراد هنگام قطع ارتباط با شبکه‌های مجازی دارند، نحوه پاک کردن اکانت خود است. در صورتی که از اقدام خود مطمئن هستید و نمی‌خواهید در آینده دوباره از صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید، کافی است مراحل زیر را دنبال کرده تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

از منوی نرم افزار گزینه setting and privacy را انتخاب کرده و به بخش Account Center بروید. اکثر تنظیمات مربوط به حساب کاربری در این بخش انجام می‌شود. پس از آن باید گزینه Persona Detail را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

حال از میان اکانت‌هایی که در گوشی خود دارید، گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و در صفحه بعدی به بخش Account ownership and control بروید.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

در این بخش تنها می‌توانید گزینه Deactivation or deletation را انتخاب کرده که در صفحه جدید باید گزینه Delete Account را برگزینید تا عملیات حذف اکانت اینستاگرام شروع شود.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

بعد از وارد کردن پسورد حساب و تایید نهایی، اکانت شما حذف خواهد شد.

 

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام از طریق سایت

برای اینکه بتوانید عملیات delete account Instagram را از طریق صفحه سایت اینستاگرام پیش ببرید، می‌توانید از طریق لینک مستقیم وارد شده و به سایت دیلیت اکانت اینستاگرام منتقل شوید. پس از آن باید به حساب کاربری خود وارد شوید تا بتوانید دستور پاک کردن آن را صادر کنید. در بخش بعدی باید دلیل خود از پاک کردن حساب کاربری را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام از طریق سایت

پس از آن باید پسورد حساب را وارد کنید و در صورتی که از قصد خود مطمئن هستید روی دکمه delete بزنید تا حساب برای همیشه پاک شود.

 

دی اکتیو کردن و تفاوت آن با حذف اکانت اینستاگرام

معمولا همه ما در برهه‌ای از زمان نیاز داریم تا از فضای مجازی دور بوده و کمی با خودمان تنها باشیم. در صورتی که قصد ندارید برای همیشه اکانت خود را پاک کنید، دی اکتیو کردن بهترین گزینه‌ای است که در اختیار دارید. در این حالت اکانت شما به شکل موقتی از دسترس خارج شده و هر زمان که بخواهید می‌توانید دوباره به صفحه خود وارد شوید. تمام اطلاعات شخصی، تصاویر و فیلم‌ها در صفحه شما باقی مانده و لازم نیست نگران از دست رفتن اطلاعات باشید. برای دی اکتیو کردن اکانت خود باید از طریق مرورگر اقدام کرده و فعلا امکان دیلیت اکانت موقت از طریق اپلیکیشن وجود ندارد. همچنین تمامی اطلاعات لازم برای ورود به اکانت را نیز باید در اختیار داشته باشید.

 

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

برای دی اکتیو کردن حساب خود ابتدا باید از طریق مرورگر به حساب کاربری وارد شوید. پس از آن با زدن دکمه Edit Profile به بخش تنظیمات حساب خواهید رفت. از میان گزینه‌های موجود باید به Account Center رفته و تب Personal Details را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

در این بخش باید Account ownership and control را برگزینید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

از میان گزینه‌های موجود باید Deactivation or deletaion را انتخاب کرده و سپس اکانتی که قصد دی اکتیو کردن آن را دارید را برگزینید. در نهایت می‌توانید اکانت خود را کلا پاک کرده یا صرفا دی‌اکتیو کنید. روی گزینه Deactivation account کلیک کنید.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

یک بار دیگر پسورد اکانت را وارد می‌کنید تا از صحت اطلاعات مطمئن شوید. در نهایت باید دلیل خود از دی‌اکتیو کردن حساب کاربری را گزارش دهید.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

با تایید پنجره آخر، حساب شما به طور موقت پاک شده و از دسترس خارج می‌شود.

 

پاک کردن اینستاگرام بدون داشتن پسورد

بسیاری از افراد زمانی اقدام به حذف اکانت خود می‌کنند که رمز آن را فراموش کرده و می‌خواهند تا یک حساب کاربری جدید بسازند. باید گفت که دیلیت اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد امکان پذیر نبوده و نمی‌توان انتظار داشت که به سادگی و بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعاتی بتوان یک صفحه را به طور کامل بست. در صورتی که به پسورد خود دسترسی ندارید، از طریق گزینه forget password اقدام کرده و با کمک راه‌های ارتباطی موجود می‌توانید پسورد جدیدی برای خود انتخاب کنید. تنها پس از این اقدام است که می‌توانید فرآیند حذف اکانت اینستاگرام خود را شروع کنید.

 

منصرف شدن پس از دیلیت اکانت اینستاگرام

برخی افراد پس از اینکه به حذف اکانت اینستاگرام خود اقدام می‌کنند، از کار خود پشیمان شده و می‌خواهند که به حساب کاربری خود بازگردند. قبلا راحتی برای رفع این مشکل وجود نداشت و در صورت حذف اکانت، باید به طور همیشه از آن خداحافظی می‌کردید. در حال حاضر یک قابلیت بسیار مناسب برای اکانت‌های تازه حذف شده وجود داشته و آن نیز وجود دوره احتیاط است.

بعد از پاک کردن اینستاگرام تا یک ماه فرصت دارید تا دوباره حساب خود را بازیابی کرده و از نابود شدن آن جلوگیری کنید. عملیات بازگردانی آن بسیار ساده بوده و لازم نیست کار خاصی انجام دهید. همانند یک کاربر عادی وارد نرم افزار شده و اطلاعات حساب خود را وارد کنید. در صورتی که تمام موارد را به درستی درج کنید، نرم افزار پیغامی را نمایش می‌دهد و از شما می‌پرسد که آیا از بازگردانی حساب خود مطمئن هستید؟ در صورت تایید، دوباره وارد صفحه اینستاگرام خود خواهید شد.

 

نکات مهم در مورد پاک کردن اینستاگرام

اگر از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنید و می‌خواهید اکانت خود را پاک کنید محتوای  چطور دلت اکانت تلگرام بزنم؟ می‌تواند برای شما مفید باشد. هر زمان که به فکر delete account Instagram افتادید، بهتر است که اول به این چند نکته مهم دقت کنید و در صورتی که اطلاعات کافی را در اختیار داشتید، سپس اقدام کنید.

·        اطلاعات حساب کاربری شما در لحظه پاک نشده و تا مدتی در سرورهای اینستاگرام قرار دارد. حتی تا مدتی قسمت دایرکت شما با دیگران وجود داشته و تنها نامی از شما به میان نخواهد آمد.

·        مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام بسیار ساده است و برای انجام آن به کمک هیچ فردی نیاز ندارید. از طرفی با انتخاب چند گزینه این حذف اکانت اتفاق افتاده و بدون هیچ نرم افزاری می‌توانید به خواسته خود برسید.

·        هیچ تفاوتی میان نسخه‌های مختلف اینستاگرام وجود نداشته و فرقی نمی‌کند که زبان آن فارسی یا انگلیسی باشد. حذف اکانت اینستاگرام حتی در برنامه‌های اندروید و آیفون نیز تفاوتی ندارد و به یک شکل انجام خواهد شد.

·        اگر فکر می‌کنید ممکن است در آینده بخواهید صفحه جدیدی با همان نام قبلی بسازید، باید گفت که اینستاگرام این اجازه را به شما نخواهد داد. تنها راه موجود این است که قبل از پاک کردن صفحه، نام اکانت را تغییر دهید.

·        بهتر است قبل از پاک کردن اینستاگرام تمام اطلاعات تماس خود را از روی صفحه پاک کنید تا بعدا بتوانید دوباره با همان شماره‌ یا ایمیل اکانت جدیدی بسازید.

سوالات متداول

مهم‌ترین و ضروری‌ترین اطلاعات برای دیلیت اکانت اینستاگرام چیست؟

با داشتن نام کاربری و پسورد می‌توانید فرآیند دیلیک اکانت را شروع کرده و به اطلاعات بیشتری نیاز نخواهید داشت.

تا چه مدتی می‌توان از تصمیم خود بابت پاک کردن اینستاگرام منصرف شد؟

اطلاعات حساب شما تا یک ماه پس از پاک کردن صفحه قابل بازگردانی است.

دی اکتیو با دیلیت اکانت چه تفاوتی دارد؟

در صورتی که بخواهید حساب کاربری شما به طور موقت بسته شود، دی‌اکتیو کرده و در غیر این صورت برای بستن دائمی حساب، باید دیلیت اکانت کنید.

آیا برای حذف اکانت به کمک فرد دیگری یا نرم افزار نیاز داریم؟

خیر، فرآیند حذف اکانت بسیار ساده بوده و به حضور فرد یا نرم افزار دیگری نیاز نیست.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1152
A
A