چطور در 5 مرحله هویت برند بسازیم؟

چطور در 5 مرحله هویت برند بسازیم؟
چطور در 5 مرحله هویت برند بسازیم؟
9 ماه پیش

 اوضاع با سرعت درحال دگرگون شدن است، حتی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید. با رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوی قوی و دسترسی به فناوری تلفن همراه، ما به معنای واقعی کلمه در محتوا غرق می‌شویم. با این حال، هویت برند یکی از محرک‌های اصلی کسب‌وکارهای امروزی است. در چنین وضعی، داشتن یک برند که برای طیف‌ وسیعی از مردم قابل تشخیص و تمایز باشد کار ساده‌ای نیست؛ شما باید بتوانید هویتی بسازید که همچون یک موجود زنده برای مردم قابل شناسایی باشد. این کار، یعنی ساختن هویت برند، یا هویت سازی برند به شکلی که مردم را با خود مانوس نگه‌دارد روش‌هایی دارد و شما برای انجام این کار باید مراحل مشخص و مهمی را طی کنید. در این مطلب سعی می‌کنیم اطلاعات ضروری در این زمینه را با شما در میان بگذاریم؛ پس به خواندن این محتوا ادامه دهید تا هرآنچه لازم است، از سیر تا پیاز هویت برند را، با شما در میان بگذاریم. اما پیش از مرور پنج مرحله اصلی هویت‌سازی برند نکات مقدماتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

شبکه‌های اجتماعی زمین بازی شما هستند

اینترنت تقریباً 3.17 میلیارد کاربر دارد. 2.3 میلیارد نفر از آنها کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی هستند که 176 میلیون بیشتر از سال گذشته است. 91 درصد از برندهای خرده فروشی به طور کلی از این واقعیت آگاهند و به طور متوسط ​​از کانال‌های رسانه اجتماعی برای جلب توجه همه این افراد استفاده می‌کنند. کارشناسانی مانند Raquel Baldelomar، بنیانگذار و مدیر عامل Quaintise، و Matthew Dinnerman، شریک و مدیر استراتژی او، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا هر روز به قدرت برند خود پی ببرند. Quaintise یک آژانس برندسازی، بازاریابی و روابط عمومی مستقر در سانتا مونیکا، کالیفرنیا است که با مدل‌های تجاری پیچیده کار می‌کند تا هویت یک برند را به مخاطب هدف به شیوه‌ای معنادار منتقل کند. در این مطلب ما برمبنای کار آن‌ها 5 مرحله اصلی هویت‌سازی برند را با شما در میان می‌گذاریم.

 شبکه‌های اجتماعی

  1. جایگاه خود را مشخص کنید

اولین قدم این است که تعیین کنید در بازار کجا ایستاده‌اید و بفهمید مشتری شما کیست. برای انجام این کار، یک رهبر باید آنچه را که برای محرک رشد مهم است کشف کند و نحوه مشاهده واقعی محصول یا خدمات توسط مصرف کنندگان را تجزیه و تحلیل کند. علاوه‌براین، تجزیه‌و‌تحلیل عمیق رقبا، از جمله بررسی وب‌سایت‌های رقیب، بهینه‌سازی موتورهای جستجو، هویت برند و تبلیغات، نشان می‌دهد که آنها برای سهم بازار با چه کسانی رقابت خواهند کرد، چگونه متمایز شوند و از چه استراتژی‌هایی استفاده کنند. تمام‌ این‌ها به شما کمک می‌کند جایگاه خود را به درستی مشخص کنید.

  1. فلسفه‌ی خود را بنویسید

برای اینکه یک هویت‌سازی برند موفق صورت گیرد یک شرکت باید ابتدا فلسفه‌های اصلی خود، مانند بیانیه ماموریت و ارزش‌های خود را بازشناسی کند. همچنین تعیین ارزش پیشنهادی برندتان برای مصرف کننده مهم است. این پایه و اساس ساختن برندی است که واقعاً معرف سازمان شما باشد. راه‌های مختلفی برای رسیدن به این سنگ بنای استراتژی وجود دارد. اینکه بتوانید از نزدیک با همه‌ی گروه‌های ذی‌نفع کار کنید قدم بسیار بزرگی است. همه‌ را دور هم جمع کنید و سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که چه معانی مهمی شما را گرد هم جمع کرده است.

تیم برندینگ

  1. المان‌های خلاق هویت برند را برجسته کنید

گام بعدی ایجاد ظاهر، احساس و صدای برند است که از طریق همه کانال‌های بازاریابی، از وب‌سایت گرفته تا رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و بسته‌بندی، منتقل می‌شود. واژگان بصری یک برند در رنگ‌ها، فونت‌ها، طراحی لوگو و سبک کلی شما منعکس می‌شود. صدای برند باید متمایز باشد، بین مشتریان شما طنین انداز افکند و همیشه ثابت باشد و به ارزش های شرکت شما وفادار بماند. یکی از راه‌های اطمینان از ایجاد صدای مناسب برای مخاطبان هدف، ارزیابی حرفه، ترجیحات اجتماعی، سن، جنسیت و افراد دیگری است که به آنها محصول را ارائه می‌کنید.

صدای برند ویژگی‌هایی باید داشته باشد که در انتهای این بخش آن‌ها را فهرست کرده‌ایم:

جذاب و خاطره انگیز ...

متمایز، تحریک کننده، الهام بخش؛

مناسب برای برند شما؛

انعطاف پذیر و در عین حال بادوام.

طراحی لوگو

  1. راهبرد‌های بلند‌مدت تعریف کنید

هویت برند در طول زمان ساخته می‌شود. شما باید چندین استراتژی را برای کمک به رشد آگاهی از برند و تقویت برند اجرا کنید. این یک حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی با استفاده از همه کانال‌های مناسب ایجاد می‌کند تا مستقیماً با مخاطبان مورد نظر در فیس بوک، لینکدین، پینترست، توییتر، یوتیوب یا اینستاگرام ارتباط برقرار کند. آژانس یک استراتژی روابط عمومی ایجاد می‌کند که در کانال‌های مناسب، مانند مجلات تجاری، نشریات انبوه مصرف‌کنندگان، تلویزیون و مصاحبه‌های چاپی قرار می‌گیرد. استراتژی‌ای که بازاریابی محتوا ایجاد می‌کند درواقع داستانی را که شرکت می‌خواهد به مخاطبان هدف خود منتقل کند، بیان می‌کند.

مراقب باشید که وب‌سایت و شهرت آنلاین شرکت شما با اهداف برند مطابقت دارد. همچنین، مطمئن شوید که وب‌سایت‌های شما نسخه‌ی موبایلی خوبی دارند و سئو خوبی هم برخوردارند. باید به سرعت بارگیری شوند و دارای چندین نقطه تماس برای ارتباط با مشتریان باشند به این معنی که UX خوبی داشته باشند.

  1. تحلیل کنید و هویت را در بلند‌مدت بهینه سازید

به همان اندازه که برای یک نام تجاری بسیار مهم است که یک ارزش ذاتی برای مصرف کننده ایجاد کند، به همان اندازه هم نیاز دارد در طول زمان تغییر کند. برای ماندن در صحنه‌ی رقابت، شرکت‌ها باید به طور معمول برند خود را تجزیه و تحلیل و اصلاح کنند تا اطمینان حاصل شود که به وعده‌های شرکت عمل می‌کند و شما داستان خوبی دارید تعریف می‌کنید.

یکی از مزایای تبلیغات دیجیتال، توانایی ردیابی، هدف‌گیری و آزمایش استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدید است. هویت برند شما نباید فقط یک بیانیه ماموریت روی دیوار و لوگو باشد. برند شما بازتابی از تفکر، شخصیت و ارزش های شماست. پس داستانی تعریف کنید و آن را به مرور به اثبات برسانید.

برند سازی

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم با شما درباره هویت‌سازی برند (marketing brand used to represent a single person or their career to a public) صحبت کنیم. ما مراحل اصلی کار را به شما گفتیم و حال نوبت شماست که روی این موضوع بیشتر تمرکز کنید. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید آن را با ما درمیان بگذارید. همچنین می‌توانید از خدمات و مشاوره‌های وبسایت ما استفاده کنید؛ فقط کافی است با کارشناسان ما یک تماس کوتاه برقرار کنید.

 

 

دریا بهرامی- نویسنده

491
A
A