سئو (SEO) چیست؟ بررسی کامل تمام مفاهیم سئو

سئو (SEO) چیست؟ بررسی کامل تمام مفاهیم سئو
سئو (SEO) چیست؟ بررسی کامل تمام مفاهیم سئو
6 ماه پیش

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو (search engine optimization ) به مجموعه تکنیک‌های گفته می‌شود که برای بهبود رتبه یک سایت در صفحات جستجوی گوگل اجرا می‌شوند. در حقیقت سایت‌ها بدون سئو کاربرد زیادی ندارند و این سئو سایت است که می‌تواند باعث افزایش بازدید و خرید از یک سایت شود. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند از سایت خود کسب درآمد کنند حتماً باید روی بهینه‌سازی آن برای صفحات جستجوی گوگل کار کنند. برای بهینه‌سازی صفحات وب سایت‌ها روش‌ها و تکنیک‌های زیادی وجود دارد که به طور کلی آنها را در سه دسته سئو کلاه‌سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری دسته بندی می‌کنند. آشنایی با هر کدام از این تکنیک‌ها برای افرادی که در زمینه بهینه‌سازی وب سایت‌ها فعالیت می‌کنند بسیار لازم و ضروری است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با SEO و تکنیک‌های آن آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

سئو (SEO) چیست؟

سئو به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است. در واقع این کلمه مخفف عبارت انگلیسی search engine optimization است. به طور کلی اگر بخواهیم در یک جمله آن را تعریف کنیم باید بگوییم سئو به تکنیک‌های گفته می‌شود که برای بالابردن قابلیت مشاهدۀ وبگاه در نتایج موتورهای جستجوگر (practice of increasing online visibility in search engine results pages   ) روی یک سایت اجرا می‌شود. در واقع اگر این تکنیک‌ها به درستی اجرا شوند باعث افزایش رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل و افزایش بازدید و ترافیک یک سایت می‌شوند. بدون استفاده از این تکنیک‌ها امکان دیده شدن یک سایت در بین هزاران سایت موجود در اینترنت بسیار پایین خواهد بود. باید بدانید که سایت‌های بدون بازدید عملاً هیچ گونه نفع و سودی ندارند. در مقابل سایت‌های که در نتایج اول گوگل قرار می‌گیرند شانس دیده‌شدنشان بسیار بیشتر است. این سایت‌ها به راحتی می‌توانند از طریق فروش محصولات یا تبلیغات کسب درآمد کنند.

 

اهداف سئو چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم بهینه‌سازی یک سایت برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. به کمک تکنیک‌های سئو یک سایت می‌تواند در نتایج اول صفحات گوگل قرار بگیرد. با این کار بازدید از سایت بیشتر خواهد بود. در این صورت صاحبان سایت می‌توانند از سایت خود کسب درآمد کنند. به دون استفاده از تکنیک‌های سئو کسب درآمد از سایت‌ها غیرممکن است. به همین دلیل افرادی که به دنبال راه اندازی یک سایت خوب و پر درآمد هستند باید ابتدا روی سئو آن کار کنند. به طور کلی اگر بخواهیم اهداف سئو را بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • افزایش رتبه سایت در گوگل و قرار گرفتن سایت در صفحات اول نتایج گوگل
  • افزایش بازدید از یک سایت
  • افزایش ترافیک یک سایت
  • بهبود سرعت سایت‌ها

 

Off Page SEO

سئو خارجی یا همان Off Page SEO یکی از استراتژی‌های افرادی است که قصد بهینه‌سازی یک سایت برای موتورهای جستجو را دارند. در واقع سئو خارجی شامل تمامی تکنیک‌ها و اقداماتی است که خارج از یک سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌شود. از جمله تکنیک‌های سئو خارجی می‌توانیم به مواردی زیر اشاره کنیم.

 

Off Page SEO

 

ساخت بک لینک

به هر لینکی که از سایتی دیگر به سایت شما داده شود بک لینک گفته می‌شود. بک‌لینک‌ها باعث می‌شوند که افراد از سایت‌های دیگر به سمت سایت شما کشیده شوند. به این ترتیب بازدید از سایت شما افزایش پیدا می‌کند. استفاده از تکنیک بک‌لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای بهینه‌سازی یک سایت باید انجام شود و تقریباً همه متخصصین حرفه‌ای سئو از آن استفاده می‌کنند.

 

ساخت وبلاگ

وبلاگ‌ها راهکاری بسیار عالی برای معرفی کسب و کارها هستند. شما با ساخت وبلاگ و قرار دادن محتوای مفید و کاربردی در زمینه کسب و کار خود در آنها می‌توانید علاوه بر دادن اطلاعات کافی به کاربران آنها را با کسب و کار خود آشنا کنید. همچنین شما با ایجاد بک‌لینک‌های درست و به جا می‌توانید به افزایش بازدید از سایت خود کمک کنید.

 

استفاده از رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از اقدامات سئو خارجی یا همان Off Page SEO استفاده از رپورتاژ آگهی است. در واقع رپورتاژ آگهی به گزارش یا مصاحبه‌ای گفته می‌شود که در مورد یک کسب و کار یا اشخاص است و در سایت‌های پر بازدید خبری منتشر می‌شود. از آنجایی که بازدید از سایت‌های خبری بسیار بالا است امکان دیدن رپورتاژ آگهی مربوط به سایت شما و واردشدن کاربران به سایت شما بسیار بالا می‌رود.

 

فعالیت در فروم‌ها

با عضویت در فروم‌های مربوط به حوزه کسب و کار خود و پاسخ‌دادن به سؤالات کاربران و ایجاد بک‌لینک‌های مناسب می‌توانید بازدید از سایت خود را بیشتر کنید.

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و.. کاربران بسیار زیادی دارند. قراردادن پست‌هایی شامل معرفی خدمات، تخفیفات دوره‌ای، برگزاری جشنواره، قرعه‌کشی و… بازدید مؤثری را به سمت وب‌سایت، روانه خواهد کرد.

 

ساخت ویدئو های تبلیغاتی

به کمک ساخت ویدئو های تبلیغاتی و معرفی کسب و کار خود می‌توانید توجه کاربران بیشتری را به سمت کسب و کار و سایت خود جلب کنید. آمار نشان داده است که کاربران بیشتر به سمت دیدن ویدئو ها جذب می‌شوند تا اینکه بخواهند یک محتوای متنی طولانی را بخوانند.

 

On Page SEO

سئو داخلی یا همان On Page SEO به اقدامات و تکنیک‌های گفته می‌شود که روی صفحات داخلی یک سایت انجام می‌شود تا آن سایت برای موتورهای جستجوگر بهینه شود. به عبارتی دیگر می‌توانیم بگوییم که کلیه اقداماتی که برای بهینه‌سازی سایت در صفحات آن انجام می‌شود سئو داخلی محسوب می‌شود. از جمله اقدامات و تکنیک‌های سئو داخلی می‌توانیم به مواردی مانند تگ عنوان، هدینگ‌ها، توضیحات متا، محتوای مبنی بر سئو، بهینه‌سازی محتوا، بهینه‌سازی عکس‌ها، ترغیب کاربران به مشارکت و معماری سایت اشاره کنیم.

 On Page SEO

تکنیک‌های سئو

برای بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو تکنیک‌های متنوعی وجود دارد که برخی از آنها متناسب با الگوریتم‌های گوگل هستند و برخی دیگر درست متضاد با آنها هستند. در این بین برخی از تکنیک‌ها نیز وجود دارند که نه کاملاً مطابق با قوانین گوگل هستند و نه کاملاً آن‌ها را نقض می‌کنند. این دسته بندی تکنیک‌های سئو به افراد سئوکار کمک می‌کند که بهترین روش‌ها را متناسب با نیاز خود انتخاب کنند و از به‌کاربردن تکنیک‌های اشتباه اجتناب کنند. به طور کلی تکنیک‌های سئو به سه دسته زیر تقسیم می‌شود عبارت‌اند از:

 

سئو کلاه‌سفید 

سئو کلاه‌سفید یا White hat SEO نوعی استراتژی بهینه‌سازی وب‌سایت است که مطابق با قوانین موتور جستجوگر گوگل اجرا می‌شود. در واقع سئو کلاه‌سفید شامل تکنیک‌ها و اقداماتی است که توسط گوگل برای بهینه سایت‌ها طراحی شده‌اند. این نوع تکنیک‌ها هیچ گونه خطری برای صفحات سایت ندارند و افراد به راحتی می‌توانند از آنها برای افزایش بازدید و رتبه سایت‌ها به صورت ارگانیک استفاده کنند. نکته‌ای که در مورد این نوع استراتژی وجود دارد این است که کاربران برای دیدن نتایج آن باید زمان زیادی منتظر باشند. به همین دلیل نیز در بسیاری از مواقع سئوکارها مجبور هستند که از سایر تکنیک‌ها نیز استفاده کنند. استفاده از تکنیک‌های سئو سفید به تنهایی برای سایت‌ها از لحاظ زمانی و هزینه مقرون به صرفه نیست. از جمله تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تولید محتوای با کیفیت
  • به‌روزرسانی مطالب قدیمی
  • لینک‌سازی معتبر
  • بهینه‌سازی سایت برای موبایل
  • برآوردکردن نیاز کاربران
  • استفاده درست از کلمات کلیدی

سئو کلاه خاکستری

سئو خاکستری یا Gray Hat SEO یکی دیگر از تکنیک‌های سئو است که همه تکنیک‌های آن بر اساس قوانین گوگل نیست. در واقع سئو کلاه خاکستری به استراتژی گفته می‌شود که سئوکارها برای درو زدن قوانین گوگل از آنها استفاده می‌کنند بدون اینکه گوگل متوجه نقض قانون توسط آنها شود. البته در استفاده قوانین سئو کلاه خاکستری نباید زیاد روی شود در غیر این صورت گوگل متوجه نقض قانون از سمت سایت خواهد شد و آن را جریمه می‌کند. تکنیک‌های کلاه خاکستری نه از تکنیک‌های کلاه‌سفید پیروی می‌کنند نه از تکنیک‌های کلاه سیاه. استفاده از این تکنیک برای سایت‌ها بسیار مقرون به صرفه و مفید است به شرطی که به‌درستی و به‌اندازه استفاده شود.

از جمله تکنیک‌های کلاه خاکستری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • خرید دامنه‌های قدیمی
  • بک لینک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی
  • تغییر ظاهر وب‌سایت
  • افزودن امکان نظردهی برای کاربران سایت

 

سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت 

تکنیک‌های که در دسته کلاه سیاه یا black hat seo قرار دارند کاملاً قوانین گوگل را نقض می‌کنند. این تکنیک‌ها می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی یک سایت را به صفحات اول گوگل منتقل کنند. اما استفاده از این تکنیک‌ها غیر قانونی هستند و گوگل خیلی زود متوجه نقض قوانین توسط سایت خواهد شد. در این صورت سایت توسط گوگل جریمه خواهد شد. این جریمه می‌تواند کاهش شدید رتبه و یا حذف کامل سایت از صفحات گوگل باشد. به همین دلیل به‌کاربردن تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای سایت‌های که می‌خواهند برای مدتی طولانی فعالیت داشته باشند و به طور طبیعی رشد کنند مناسب نیست. از جمله تکنیک‌های کلاه سیاه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • استفاده از محتوای کپی شده از سایر سایت‌ها
  • استفاده نادرست از کلمات کلیدی
  • استفاده از محتوای بی کیفیت
  • انتخاب کلمه کلیدی غیر مرتبط با محتوای صفحه
  • بیشتر بودن تگ‌های یک صفحه از محتوای آن
  • خرید بک لینک از سایر سایت‌ها
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلید و همچنین استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط به محتوای صفحه

 سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت 

سئوی سایت

برای سئو سایت‌ها باید از تکنیک‌های متنوعی استفاده شود. افرادی که قصد بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر را دارند باید با انواع روش‌ها و عوامل تاثیر گذار بر رشد یک سایت با خبر باشند. به کمک تکنیک‌های سئو صاحبان یک سایت می‌توانند درآمد زیادی از سایت خود کسب کنند. به‌طوری‌که امروزه سایت‌های که بازدیدهای زیادی دارند توانسته‌اند از طریق فروش محصولات یا تبلیغات به درآمدهای زیادی برسند. از جمله مواردی که در بهینه‌سازی سایت‌ها باید به آن‌ها توجه شود عبارت است از:

 

تنظیمات فایل htaccess مناسب سئو سایت

فایل.htaccess عبارت خلاصه‌شده Hyper Text Access، یک فایل متنی ساده باقابلیت‌های گسترده است. این فایل سرور وب‌سایت‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد و از اهمیت زیادی برای مدیران وب سایت‌ها برخوردار است. کاربرد این فایل کنترل نحوه نمایش صفحات وب و چگونگی پاسخ سرور به درخواست کاربران سایت است. این فایل به مدیران سایت‌ها این امکان را می‌دهد که نحوی تعامل سایت با کاربران را مدیریت کنند. استفاده از فایل .htaccess برای بهینه‌سازی سایت‌ها بسیار مفید است و نباید از تاثیر آن بر سئو سایت‌ها چشم‌پوشی کرد. از جمله مزایای خوب آن رد بهینه‌سازی سایت‌ها می‌توانیم به مواردی مانند حل مشکل ارور 404، کوتاه‌کردن و زیباسازی URL ها، ریدایرکت و… اشاره کنیم.

 

تاثیر هاست روی سئوی سایت

هاست و تاثیر آن روی سئوی سایت یکی دیگر از عواملی است که در بهینه‌سازی سایت‌ها بسیار مهم است. سرعت سایت‌ها تا حدود زیادی به نوع‌هاست آنها بستگی دارد. در صورتی که یک سایت از سرعت خوبی برخوردار باشد می‌تواند رتبه بهتری در گوگل داشته باشد. معمولاً صفحاتی که بارگیری آنها بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد در صفحات اول گوگل جایی نخواهند داشت. به همین دلیل نیز هاست یکی از مباحث مهمی است که برای بهینه‌سازی سایت‌ها باید به آن توجه شود. یک هاست خوب می‌تواند دسترسی به ایمیل‌های و مدیریت سایت را نیز برای مدیران سایت راحت‌تر کند. به طور کلی هاست به عنوان بستری سخت افزاری که سایت روی آن پیاده سازی می‌شود نقش مهمی در دسترسی کاربران و موتورهای جستجوگر به سایت دارد. از جمله تأثیرات هاست روی سئوی سایت عبارت است از:

  • سرعت سایت
  • آپ تایم و زمان بالابودن سایت
  • ارورهای داخلی و قطع ارتباط با پایگاه‌داده
  • تأثیرات منفی IP سرور
  • سازگاری منطقه و دامنه

 تاثیر هاست روی سئوی سایت

تاثیر استفاده از SSL در سئو سایت

SSL گواهینامه‌ای است که به کمک آن مدیران سایت‌ها می‌توانند از مشکلاتی مانند هک و نشت اطلاعاتی مثل جزئیات تراکنش‌های بانکی، ایمیل‌ها و اطلاعات شخصی کاربرانی که با سایت در ارتباط هستند جلوگیری کنند. اطمینان خاطر کاربرانی که با یک سایت در تعامل هستند تاثیر زیادی روی رتبه آن سایت در گوگل دارد. به عبارتی می‌توانیم بگوییم که سایت‌های که اطلاعات شخصی کاربران را ایمن نگه می‌دارند می‌توانند رتبه خوبی از گوگل کسب کنند. SSL مخفف Secure Socket Layer است. این گواهینامه به کاربران یک وب‌سایت کمک می‌کند که مطمئن شوند سایت مورد نظر اقدامات لازم برای حفظ اطلاعات شخصی آنها را انجام می‌دهد. گوگل برای نشان‌دادن اهمیت به موضوع احساس امنیت و اطمینان کاربران سایت‌ها با تأکید بر تاثیر SSL در سئو سایت تصمیم گرفت که امتیاز بیشتری برای وب‌سایت‌های HTTPS در نظر بگیرد.

 

نام دامنه و اهمیت آن در سئو

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر سئوی یک سایت نام دامنه است. نام دامنه یک فاکتور اصلی برای رتبه‌بندی سایت‌ها نیست؛ ولی عناصر به کار رفته در آن می‌تواند تاثیر مثبتی روی امتیاز سایت داشته باشد. به‌عنوان‌مثال یک دامنه کوتاه راحت‌تر در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند به همین دلیل آنها راحت‌تر می‌توانند با جستجوی نام دامنه وارد سایت شوند. همچنین نام دامنه‌ای که مطابق با نوع کسب و کار باشد می‌تواند باعث افزایش بازدید یک سایت و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل شود.

 

سئوی محتوایی

مبحث محتوا و سئو محتوا یکی از بخش‌های مهم در یک سایت است. بدون تولید محتوای با کیفیت و مناسب امکان رشد و پیشرفت برای یک سایت وجود نخواهد داشت. به همین دلیل افرادی که قصد دارند یک سایت حرفه‌ای داشته باشند باید به فکر محتوای مفید و باارزش برای کاربران باشند. روزانه افراد زیادی برای پیدا کردن پاسخ سؤالات خود به سایت‌های مختلف مراجعه می‌کنند. در صورتی که سایت شما محتوای مورد نظر کاربر را داشته باشد موتورهای جستجو می‌توانند سایت شما را به کاربران پیشنهاد کنند. در تولید محتوا استفاده از کلمات کلید و جایگاه آنها در متن بسیار مهم و ضروری است. در واقع موتور جستجوگر به کمک همین کلمات کلید می‌توانند پاسخ مطابق با نیاز کاربران را پیدا کنند. استفاده درست و اصولی از کلمات کلیدی می‌تواند شانس دیده شدن سایت شما را به طور چشم گیری افزایش دهد. به طور کلی محتوای سایت‌ها باید به صورت سئو شده باشد. محتوای سئو شده دارای ویژگی‌های زیر است.

  • محتوا حاوی اطلاعات درست و مفید است
  • تعداد کلمات کلید متناسب با طول متن در محتوا درج شده است.
  • محتوا یونیک و بدون کپی از سایر سایت‌های موجود در گوگل است.
  • محتواها باید شامل عکس یا ویدئو باشند
  • کل مطالب محتوا باید حول محور کلمه کلیدی باشد

 سئو محتوایی

کاری که در سئو نباید انجام داد! (تکنیک‌های منفی سئو محتوا)

گوگل قوانین را برای سایت‌ها وضع کرده است تا با رعایت آن بتوانند به طور سالم بر روی صفحات اول جستجو رقابت کنند. گاهی اوقات سئوکارها برای این که بتوانند در مدت زمان کوتاه‌تری به نتایج بالاتر برسند قوانین گوگل را نقض می‌کنند. به طور کلی تکنیک‌های منفی سئو محتوا عبارت‌اند از:

  • استفاده از کلمات کلیدی اضافی و بی‌ربط
  • استفاده از بک لینک بی‌ربط
  • استفاده از لینک مخفی
  • صفحات منفور Doorway
  • استفاده از محتوای کپی شده

 

سئوی وردپرس

سئوی وردپرس به مجموعه اقدامات و تکنیک‌های گفته می‌شود که برای بهینه سایزی و افزایش رتبه سایت‌های وردپرسی در گوگل انجام می‌شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار تولید محتوا و مدیرت آن را برای سایت‌ها بسیار راحت‌تر کرده است. بهینه‌سازی سایت‌های وردپرسی بسیار راحت‌تر از سایت‌های است که به صورت کدنویسی ایجاد شده‌اند. بسیاری از نیازمندی‌های سئو به‌صورت پیش‌فرض در وردپرس رعایت شده است. به همین دلیل کاربران این سیستم مدیریت محتوا نیازی نیست که بسیاری از کارها را برای بهینه‌سازی سایت خود انجام دهند. بخش بزرگی از سئو مربوط به مباحث تکنیکال می‌شود. وردپرس بسیاری از جنبه‌های سئوی تکنیکال را برای کاربران خود انجام داده است.

 

بررسی سئو از نظر بینگ

بینگ نیز مانند گوگل یک موتور جستجوگر است که 17 درصد از سهم جستجوی کاربران را به خود اختصاص داده است. بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتور جستجوگر بینگ نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی افزایش بازدید از یک سایت داشته باشد. با توجه به محبوبیت گوگل در بین کاربران بسیاری از افراد به سراغ این موتور جستجوگر نمی‌روند. با این حال سئوکارهای حرفه از تاثیر 17 درصد سهم جستجوی این موتور نیز غافل نمی‌شوند. برخلاف گوگل که اهمیت زیادی به بک‌لینک‌ها می‌دهد در بینگ محتوای سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است و محتوای با کیفیت تاثیر بیشتری روی افزایش رتبه سایت‌ها دارد.

بررسی سئو از نظر بینگ

تاثیر سرعت سایت در سئو سایت

سرعت سایت یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار روی رتبه یک سایت در صفحات گوگل است. به‌طوری‌که اگر زمان بارگذاری یک سایت بیشتر از 5 ثانیه باشد آن سایت شانس قرار گرفتن در صفحات اول گوگل را از دست خواهد داد. به همین دلیل سایت‌های که می‌خواهند در صفحات اول گوگل قرار بگیرند باید علاوه بر سایر تکنیک‌های سئو روی سرعت سایت نیز تمرکز داشته باشند.

 

ابزارهای بررسی سئو سایت

سئوکارها برای بررسی وضعیت یک سایت از لحاظ رتبه‌بندی، سرعت، بهینه‌سازی و... نیاز به استفاده از ابزارهای بررسی سئو سایت دارند. در واقع ابزارهای سئو سایت‌ها یا نرم افزارهای هستند که متخصصین سئو به کمک آنها می‌توانند یک سایت را به لحاظ رعایت تمام جوانب و زوایای مختلف، آنالیز و بررسی کنند. ابزارهای بررسی سئو متنوعی وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. از جمله معروف‌ترین ابزارهای بررسی سئو سایت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

ابزار گوگل سرچ کنسول search console google

گوگل سرچ کنسول یک سرویس رایگان به صورت آنلاین است که می‌توانید برای کنترل، حفظ و حل مشکلات احتمالی وب‌سایت از آن استفاده کنید. این سرویس توسط شرکت گوگل و در سال 2015 معرفی شده است.

 

گوگل انالیتیکس Google Analytics

گوگل آنالیتیکس نیز یک سرویس آنلاین رایگان است که مدیران سایت می‌توانند از آن برای بررسی و آنالیز بازدیدکنندگان یک سایت استفاده کنند.

 

ابزار سمراش semrush

سمراش نیز جزو ابزارهای بررسی سئو سایت است. این ابزار به صورت یک سایت بوده و از آن می‌توان برای بررسی SEO ،PPC، SMM، تحقیق کلمات کلیدی، PR، بازاریابی محتوا، تحلیل بازاریابی و مدیریت کمپین‌ها استفاده کرد.

 

گوگل ادز google ads

گوگل ادز ابزارهای بسیار مناسب برای افزایش بازدید یا سوق‌دادن مشتریان به سمت یک سایت است. افراد می‌توانند با پرداخت هزینه در این سایت تبلیغ کنند از آنجایی که گوگل ادز مخاطبان زیادی دارد امکان دیده شدن تبلیغات مربوط به سایت‌های مختلف در آن زیاد است.

 ابزارهای بررسی سئو سایت

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که بهینه‌سازی موتور جستجوگر یا همان search engine optimization  باعث می‌شود که یک سایت رتبه بهتری در گوگل داشته باشد و شانس دیده شدن آن افزایش پیدا کند. بدون سئو و بهینه‌سازی یک سایت نمی‌توان از آن سود و درآمدی به دست آورد. به همین دلیل بعد از راه اندازی یک سایت افراد باید حتماً اقدام به بهینه‌سازی آن کنند. برای سئو یک سایت باید از تکنیک‌های متنوعی استفاده شود

 

سؤالات متداول

آیا انتقال وب‌سایت به سرویس‌دهنده دیگر بر سئوی آن تاثیری دارد؟

بله انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر خواه یا نا خواه تأثیرات منفی روی سئو سایت دارد. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا یک هاست مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید.

انواع تکنیک‌های سئو کدام‌اند؟

تکنیک‌های سئو به طور کلی در سه دسته کلاه‌سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری دسته بندی می‌شوند.

آیا هاست روی سرعت سایت تاثیر دارد؟

به تا حدود زیادی سرعت یک سایت بستگی به هاست آن دارد. سایت‌های که سرعت لود آنها از 5 ثانیه بیشتر است شناس بودن در صفحات اول گوگل را از دست می‌دهند.

دریا بهرامی- نویسنده

1805
A
A