سئو خارجی چیست؟ برسی سئو آف پیج Off-page Seo

سئو خارجی چیست؟ برسی سئو آف پیج Off-page Seo
سئو خارجی چیست؟ برسی سئو آف پیج Off-page Seo
9 ماه پیش

به تلاش‌هایی که خارج از سایت خود باید برای افزایش رتبه آن در صفحات موتورهای جستجو انجام دهید، سئو خارجی یا سئو اف پیج گویند. از جمله این تلاش‌ها باید به لینک بیلدینگ، فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، سئو محلی و بازاریابی محتوا اشاره کنیم. 

از بهینه‌سازی تصاویر و تحقیق درباره کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد ساختار سایت و داشتن یک استراتژی برای لینک‌دهی داخلی، شما همه کارهای لازم برای کسب رتبه در گوگل را انجام می‌دهید. اما شاید با تمام این تلاش‌ها، فقط بخشی از پازل سئو سایتتان را کامل می‌کنید. شاید بپرسید بخش دیگر سئو چیست؟ در جواب باید بگوییم سئو خارجی یا سئو آف پیج.

با آن‌که توجه به وضعیت داخلی سایتتان مهم است اما کارهای دیگری را نیز باید خارج از آن انجام دهید تا دامنه‌تان به رتبه خوبی در صفحات نتایج جستجوی گوگل برسد. در این مقاله به سوال Off-page Seo چیست؟ پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها همراهمان بمانید.

 

سئو اف پیج چیست؟

Off-page Seo یا خارجی، شامل تمام کارهایی می‌شود که باید خارج از سایت خود انجام دهید و روی رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. از جمله این اعمال باید به لینک بیلدینگ، فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی و نوشتن پست مهمان اشاره کنیم.

موتورهای جستجو زمان تعیین رتبه یک صفحه، فاکتورهای گوناگونی را در نظر می‌گیرند. با آن‌که بعضی از این فاکتورها بر اساس محتوای سایت و عملکرد آن است، گوگل همچنین از طریق منابع خارج از دامنه سایتتان، اطلاعاتی درباره آن به‌دست می‌آورد. پس حالا اهمیت سئو خارجی را متوجه شدید.

سئو اف پیج چیست؟

به‌عنوان مثال لینک بیلدینگ یک استراتژی موثر در سئو سایت و از برترین عوامل رتبه‌دهی است. به همین‌دلیل گوگل الگوریتم پیج رنک را طراحی کرده است که تعداد و کیفیت بک لینک‌های یک صفحه را بررسی می‌کند.

پس در پاسخ سئو اف پیج چیست؟ باید بگوییم سئو خارجی از تلاش‌های شما برای بهینه‌سازی ساختار درونی سایتتان و محتوای آن (یعنی سئو داخلی یا آن پیج) پشتیبانی می‌کند. از طرفی اعتبارپذیری، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و آتوریتی سایتتان را افزایش می‌دهد.

 

سئو خارجی در مقابل سئو داخلی

ساده‌ترین تعریف از سئوی داخلی، تمام کارهایی است که داخل سایت خود انجام می‌دهید و روی رتبه آن در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. سئو خارجی اما در مقابل اعمالی است که بیرون از سایتتان انجام می‌دهید. اما این سوال شکل می‌گیرد که‌ موارد مربوط به Off-page Seo چیست؟ در جدول زیر این دو نوع سئو سایت را بررسی کرده‌ایم.

سئو داخلی

سئو خارجی

ساختار سایت

لینک بیلدینگ

لینک‌دهی داخلی

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

بهینه‌سازی تصاویر

منشن‌ برند

استفاده از تگ کنونیکال

مدیریت مطالب مروری کاربران یا نقدهای آن‌ها

بهینه‌سازی سرعت سایت

بازاریابی تاثیرگذار

تولید محتوای باکیفیت و مرتبط

نوشتن پست مهمان

جدول بالا نشان می‌دهد که تفاوت سئو داخلی و سئو اف پیج چیست؟ باید توجه کنید که هردو این استراتژی‌های سئو سایت به یک شکل برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، اهمیت دارند.

 

چک لیست سئو آف پیج

در ادامه می‌گوییم زمان انجام سئوی خارجی باید چه کارهایی انجام دهید.

 

1. لینک بیلدینگ

لینک‌هایی که سایت‌های دیگر به سایت شما می‌دهند، مانند رای به اعتماد و اطمینان به دامنه‌تان هستند. هرچه تعداد این رای‌ها بیشتر باشد، احتمال کسب رتبه در موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد. در مقابل هرچه تعداد رای‌ها کمتر باشد، سخت‌تر می‌توانید گوگل را متقاعد کنید که سایتتان قابل اعتماد و معتبر است.

شما باید صفحات سایت‌های دیگر را متقاعد کنید که از شما پشتیبانی کنند و این کاری است که بک لینک‌ها انجام می‌دهند. لینک بیلدینگ یک استراتژی سئو خارجی است که باید در لیست اولویت‌هایتان قرار گیرد.

چندین نوع لینک می‌توانید به‌دست آورید:

  • لینک‌های طبیعی که به‌صورت عادی ناشران یا کاربران به برند شما اشاره می‌کنند.

  • لینک‌های ساخته‌شده که برای کسب آن‌ها باید تلاش بیشتری انجام دهید، مانند تماس با مدیران یک سایت برای قرار دادن لینک شما در سایتشان یا منشن کردن برندتان.

برای لینک‌سازی مهم است از استراتژی‌های سئو سایت کلاه سفید استفاده کنید. چون روش‌هایی مانند اسپم کردن انجمن‌ها و بخش کامنت‌های یک سایت با صفحات سایت خود، باعث خواهد شد گوگل شما را جریمه کند. 

 

2. فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

احتمالا می‌دانید که رسانه اجتماعی مانند یک ابزار آگاهی از برند است تا این‌که بیشتر نقشی در سئو سایت داشته باشد. اما فعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به افزایش آتوریتی دامنه شما و رتبه آن در موتورهای جستجو کمک کند.

زمانی که در رسانه‌های اجتماعی محتوا منتشر کرده و ترافیک را به سمت سایت خود هدایت می‌کنید، به گوگل نشان می‌دهید که ترافیک شما از منابع متنوع است و سایتتان محتوای باکیفیت جالبی دارد.

به‌همین دلیل دائما باید با فالوورهای خود در رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید و از آن برای پخش محتوا استفاده کنید. هرچه این تعامل بیشتر باشد، بیشتر منجر به افزایش تعداد به‌اشتراک‌گذاری‌ها، بک لینک‌ها و کلیک‌ها می‌شود که تمامی این موارد به بالا بردن آتوریتی دامنه‌تان کمک می‌کنند.

 سئو آف پیج

3. سئو محلی

سئو محلی یا لوکال سئو، استراتژی است که شامل بهینه‌سازی یک سایت برای نتایج جستجوی محلی می‌شود. این استراتژی معمولا برای فروشگاه‌های فیزیکی یا کسب‌وکارهایی است که در یک منطقه جغرافیایی خاص به مصرف‌کنندگان خدمت می‌کنند، مانند شرکت‌های کولرفروشی، سوپر مارکت‌ها و سالن‌های آرایشی.

زمان انجام سئو محلی باید سیگنال‌هایی را به موتورهای جستجو بفرستید که نشان دهند در خدمت مصرف‌کنندگان در نواحی مجاور هستید. برای این کار به روش‌های زیر می‌توانید اقدام کنید:

  • شرکت خود را به دایرکتوری‌های ملی و محلی مانند Google My Business اضافه کنید.

  • در سایت‌هایی مانند تریپ ادوایزر و یلپ فعال باشید و به نقد و بررسی کاربران واکنش نشان دهید.

  • مشتریان خود را تشویق کنید که در اینترنت از شما تعریف کنند. 

  • در تمام پلتفرم‌های دیجیتال از اطلاعات تماس ثابت استفاده کنید.

 

4. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا کمک می‌کند با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را با اطلاعاتی که به نیازها و دردهایشان رسیدگی می‌کنند، جذب کنید. علاوه بر انجام کارهایی در زمینه سئو داخلی مانند انتشار محتوای باکیفیت، می‌توانید از روش‌هایی مانند نوشتن پست مهمان، پیشنهادها، نظرسنجی‌ها و گزارش‌های قابل دانلود استفاده کنید.

به کمک این کارها می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، سرنخ‌های جدید جدیدی به‌وجود آورید و رتبه سایتتان در موتورهای جستجو را بالا ببرید. به‌عنوان مثال به فواید نوشتن پست مهمان دقت کنید.

ابتدا امکان دسترسی به مخاطبان جدیدی فراهم می‌شود که در بازار هدف شما قرار می‌گیرند. سپس ارزش بک لینکی است که در یک سایت با آتوریتی بالا قرار دارد. در پایان، نوشتن پست مهمان می‌تواند ترافیک سایتتان را افزایش دهد که خود یک فاکتور دیگر رتبه گرفتن است.

 

فاکتورهای سئو خارجی برای لینک بیلدینگ چیست؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو با گذشت زمان نسبت به اعمالی که پاداش می‌دهند و جریمه می‌کنند، سخت‌گیرتر شده‌اند. زمانی همه می‌دانستند که لینک بیلدینگ عامل کلیدی برای کسب رتبه بود و افراد از هر نوع استراتژی در این زمینه استفاده می‌کردند. از پست کردن لینک‌های خود در انجمن‌ها گرفته تا خرید لینک.

سپس موتورهای جستجو باهوش‌تر شدند و استفاده غیراخلاقی یا جایگاه غیرطبیعی یک لینک را جریمه کردند. بنابراین در توسعه استراتژی لینک بیلدینگ خود به موارد زیر دقت کنید:

تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده

هرچه دامنه‌های بیشتری به سایت شما اشاره کنند، به گفته گوگل تعداد رای اعتماد به سایتتان بیشتر خواهد شد.

لینک آتوریتی

تعداد بالای دامنه‌های ارجاع‌دهنده کافی نیست، بلکه آتوریتی این دامنه‌ها نیز باید بالا باشد.

مرتبط بودن

لینکی که کسب می‌کنید باید مرتبط با محتوای سایت شما باشد. فرض کنید یک سایت نقد فیلم دارید. لینکی که سایت‌های دانلود فیلم به سایتتان می‌دهند، ارزش بیشتری از سایت‌های دانلود نرم‌افزار دارد. 

انکر تکست

متن مشخصی که به سایت شما لینک می‌شود، باید توصیف‌کننده و مرتبط باشد بدون این‌که اسپم به‌نظر برسد.

 

سخن پایانی

در مطلب بالا به سوال سئو اف پیچ چیست؟ پاسخ دادیم و همان‌طور که باید متوجه شده باشید، توسعه یک استراتژی قدرتمند برای سئو خارجی اهمیتی در حد رسیدگی به وضعیت داخلی سایتتان دارد. هر دو بخش سئو (داخلی و خارجی) به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا تصویر واضح‌تری از برند شما را مشاهده کنند و رتبه آن را با اطمینان بیشتری افزایش دهند. بنابراین سئو خارجی را نادیده نگیرید، چون می‌تواند کلید موفقیت کسب‌وکار شما در محیط آنلاین باشد.

سوالات متداول

مهم‌ترین بخش در سئو اف پیج چیست؟

لینک بیلدینگ مهم‌ترین قسمت سئو خارجی است تا رتبه سایت خود در موتورهای جستجو را بیشتر افزایش دهید.

سئو خارجی چقدر تاثیر دارد؟

هرچه تعداد دامنه‌های بیشتری به سایت شما لینک دهند، شانس آن برای افزایش رتبه در صفحه اول گوگل بیشتر خواهد شد. برای اطمینان از این‌که محتوایتان رتبه بگیرد، باید لینک‌های بیشتری از سایت شما در صفحات سایت‌های دیگر باشد.

تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟

در استراتژی‌های مربوط به سئو سایت، بخشی از سئو داخلی بهینه‌سازی محتوای یک سایت است تا موتورهای جستجو آن را ساده‌تر پیدا کنند. در حالی‌که سئو خارجی شامل لینک‌سازی می‌شود تا آتوریتی یک سایت بیشتر شود.

چقدر طول می‌کشید که نتیجه سئو خارجی مشخص شود؟

معمولا بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا نتیجه تلاش‌هایتان برای سئو سایتتان به ثمر بنشیند.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

698
A
A