چگونه در سی پنل فایل را ویرایش کنیم؟

چگونه در سی پنل فایل را ویرایش کنیم؟
چگونه در سی پنل فایل را ویرایش کنیم؟
9 ماه پیش

ویرایش فایل در سی پنل را با ابزار خاصی می توانید در نظر بگیرید که هر کدام از این ابزار باید به صورت مناسب در اختیار افراد قرار گیرد تا بتوانند به ویرایش فایل ها در سی پنل بپردازند. با اضافه کردن بسیاری از امکانات به قالب سایت و تغییر ظاهر آن شما باید کد های متفاوتی را تغییر دهید.حتی برای از بین بردن ارور و خطای ۵۰۰ باید از یک فایل خاص استفاده و آن را ویرایش کنید.

با اضافه کردن کد این نوع مشکل را هرچه سریع تر برطرف نمایید. به هر حال ابزارهای متفاوتی وجود دارند که هر کدام به راحتی می تواند باعث ویرایش فایل های شما در سی پنل می شود و معمولا برخی از افراد آن چنان که باید و شاید با تاثیر بالای ابزارهای کاربردی آشنایی ندارند.  قبل از خرید هاست سعی کنید طرز کار با این ابزار را به خوبی یاد بگیرید.

انواع ویرایشگر

ویرایشگر text editor از جمله ابزاری است که شما می توانید برای ویرایش فایل در سی پنل از آن استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از منیجر سی پنل را در دسترس داشته باشید. ویرایشگرCode Editor را به نحو احسن مورد استفاده قرار دهید.

ویرایشگرCode Editor نیز از جمله ابزاری است که از فرمت هایی  html و .css و .php و .txt به راحتی می توانید ویرایش نمایید. ویرایشگر HTML Editor برای ویرایش فایل در سی پنل گزینه مناسبی به شمار می آید. هم چنین ویرایش کد html را تنها با این ویرایش گر می توانید در نظر بگیرید. ویرایشگرهای مورد نظر هرکدام در شکل های متفاوت می توانند کاربرد خاصی را به نمایش بگذارند. اما به هر حال توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان به کاربرد متفاوت و ساختار هر کدام از ویرایشگر ها به نحو احسن توجه داشته باشید.  

نحوه ورود به سی پنل

به هرحال ویرایش فایل در سی پنل به تبحر آن چنان خاصی نیاز ندارد اما باید بدانید که در بسیاری از شرایط زمانی که شما به دنبال ویرایشگر فایل ها هستید، باید با نحوه ورود به سی پنل نیز آشنایی داشته باشید که در این بین، شما باید با وارد شدن به هاست سی پنل در سایت خود قسمت files را انتخاب و سپس file manager را باز کنید و با وارد شدن به قسمت home انواع فایل ها و ساختار هرکدام را مورد بررسی قرار دهید. البته فایل های این قسمت به هیچ عنوان قابلیت ویرایش ندارند و تنها با ورود به قسمت  public_html شما می توانید با دو مرتبه کلیک کردن فایل مورد نظر را مشاهده و ویرایش کنید. به هر حال تمامی فایل ها را در ابتدا شما باید چک کنید که آیا محتویات و ساختار فایل قابلیت ویرایش دارد و یا نمی توان آن را ویرایش نمود.

بررسی محتویات فایل

ویرایش فایل در سی پنل را شما این گونه باید در نظر بگیرید که هر کدام از ویرایشگر های گفته شده روش و نحوه خاصی را برای ویرایش مشخص می کنند و شما باید به صورت جداگانه از طریق هر کدام از ویرایشگر های گفته شده، نسبت به ویرایش فایل مورد نظر خود اقدام کنید. چنان چه تبحر و دانش کافی در این حوزه ندارید بهتر است سرخود وارد عمل نشوید؛ چرا که امکان هرگونه مشکل به راحتی وجود دارد و به همین خاطر، توصیه ما به شما این است که در ابتدا با توجه به ساختار سی پنل و هم چنین محتویات داخل فایل ها نسبت به ویرایش فایل در سی پنل اقدام کنید؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است فایل مورد نظر دچار آسیب جدی گردد و این چنین، شما نمی توانید به نحو احسن آن چنان که باید و شاید از فایل مورد نظر خود استفاده کنید. متاسفانه برخی از افراد به اهمیت ویرایش برخی فایل ها اهمیتی نمی دهند و این چنین است که هزینه های زیادی را برای تصحیح و بروزرسانی آن باید پرداخت نمایند.  

سخن پایانی

ویرایش فایل در سی پنل امروزه به راحتی با وجود ویرایشگر هایی که گفته شد امکان پذیر است. توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان تنها زمانی از ویرایشگر استفاده کنید که ساختار فایل قابلیت ویرایش نیز داشته باشد. به این دلیل که امروزه هاست وردپرس بسیار مورد کاربرد قرار گرفته است و امکانات این فایل ها هر کدام به شکل خاصی مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد.

دریا بهرامی- نویسنده

927
A
A