چگونه فروش خود را در اینستاگرام بیشتر کنیم؟

چگونه فروش خود را در اینستاگرام بیشتر کنیم؟
چگونه فروش خود را در اینستاگرام بیشتر کنیم؟
8 ماه پیش

امروزه فروش در اینستاگرام میان کارآفرینان مدرن بسیار رایج شده است. اگر بخواهیم بر اساس آمار به قضیه نگاه کنیم این موضوع اتفاق تعجب برانگیزی نیست. اینستاگرام ششمین شبکه اجتماعی محبوب در جهان است و ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

با توجه به آماری که Statista به ما می‌دهد، دویست میلیون کاربر حداقل یک‌بار در روز از یک صفحه فروش در اینستاگرام دیدن می‌کنند. ۶۰ درصد آن‌ها به دنبال کشف محصولات جدید می‌گردند و ۹۰ درصد آن‌ها حداقل یک صفحه تجاری خاص را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

با این اوصاف مشخص است که این پلتفرم در بازار تجارت الکترونیک نقش کلیدی دارد؛ اما سؤال اصلی این است: چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم یا چگونه فروش خود را در اینستاگرام بیشتر کنیم؟ اگر شما نیز می‌خواهید در این بازار سودآور سهمی ببرید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

Picture1

چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشیم؟

اگر به دنبال راهکارهای جذب دنبال کننده (فالوور) و افزایش فروش در اینستاگرام هستید، در بخش‌های پایانی خواهیم گفت؛ اما در ابتدا باید بدانیم چگونه در اینستاگرام پیج فروش بسازیم. برای ساختن صفحه کاری نکات زیر را در نظر داشته باشید.

حتی اگر همین حالا نیز یک صفحه کاری در اینستاگرام دارید، راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا پیج خود را ارتقا دهید و فروش چند برابری در اینستاگرام داشته باشید.

1. یک محصول یا خدمات پرفروش را انتخاب کنید

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی است که تمرکز ویژه‌ای بر محتوای بصری دارد. مردم عمدتاً در این شبکه وقت می‌گذرانند تا در رابطه با علاقه‌مندی‌های خود الهام بگیرند و محتوایی را که برایشان مهم است، پیدا کنند.

بنابراین آسان‌ترین راه برای افزایش فروش در اینستاگرام یافتن محصولاتی است که زیبایی یا جذابیت بصری داشته باشند. برای نمونه در ادامه پرطرفدارترین محصولات و خدمات در اینستاگرام را دسته‌بندی کرده‌ایم.

Picture2

محبوب‌ترین محصولات دیجیتال

  • ابزارهای اصلاح رنگ (LUTs)
  • فیلترهای از پیش تعیین شده (Presets)
  • طراحی گرافیک (Graphic design)
  • طراحی حروف یا تایپ فیس‌ها (Typefaces)
  • فونت‌ها (Fonts)

محبوب‌ترین محصولات فیزیکی

  • پوشاک مانند تیشرت، گرمکن، کلاه
  • اکسسوری، لوازم جانبی و خودت انجام بده (DYI) مانند برچسب، قاب گوشی، جواهرات
  • محصولات زیبایی مانند لوازم آرایش
  • محصولات مربوط به دکور خانه مانند نقاشی دیواری، لیوان
  • کالاهای ورزشی مانند شلوار کشی، هودی، کیف، شلوار لگ

سایر ایده‌های تجاری محبوب در اینستاگرام

  • مربی‌گری و خدمات
  • کلاس‌ها و کارگاه‌های آنلاین
  • اینفلوئنسر (در زمینه‌هایی مانند زیبایی، غذا، تناسب اندام و سلامت، سفر، هنر، عکاسی)

اگر خدمات یا محصولات خود را در فهرست بالا نیافتید، اصلاً نگران نباشید. با کمی اشتیاق و پشتکار هر چیزی که فکر کنید، در اینستاگرام به فروش خواهد رسید. پس به این زودی ناامید نشوید و صبور باشید.

هر چه خدمات شما منحصربه‌فردتر باشد، جذب مخاطب و فروش محصول آسان‌تر خواهد شد. برای مثال اگر عروسک می‌فروشید به سراغ عروسک‌های تکراری که تمام بازار را پر کرده‌اند، نروید.

در ازای آن به ایده‌ای جدید و جذاب مانند «عروسک‌های بند انگشتی و مخملی از سگ‌های پامرانین خرسی» فکر کنید. در هر حال صرف نظر از نوع محصول، مهم‌ترین نکته ایجاد محتوای جالب و تعاملی است تا دنبال کنندگان را ترغیب به خرید محصول شما کند.

Picture3

2. در اینستاگرام یک حساب کاربری تجاری بسازید

حساب تجاری (business account) در اینستاگرام مانند کارت ویزیت است. این حساب به مشتریان امکان ارتباط نزدیک‌تر با کسب‌وکار شما را می‌دهد. از طرفی تجربه بازاریابی بهتری را برای شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار فراهم می‌کند.

امکانات حساب تجاری در اینستاگرام

این حساب در مقایسه با حساب شخصی در اینستاگرام امکانات بیشتری دارد و ویژگی‌های رایگانی در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجارت خود را بهبود ببخشید. برای مثال:

  • به پروفایل شما اطلاعات ارزشمندی اعم از آدرس کسب‌وکار، وب‌سایت، اطلاعات تماس و غیره می‌افزاید.
  • ویژگی به نام Instagram Insights برای شما باز می‌شود که امکان مشاهده میزان تعامل کاربران با هر پست (عکس یا ویدئو) را می‌دهد.
  • گزینه ارتقا پست (post promotion) برای محقق کردن اهداف تجاری به‌عنوان تبلیغات عمل می‌کند. اگر پست انتخابی شما با قوانین اینستاگرام هم‌خوانی داشته باشد ترویج (promote) خواهد شد و برای مخاطبان بیشتری به نمایش درمی‌آید.

نحوه ساختن حساب تجاری در اینستاگرام

بنابراین اولین قدم ساختن حساب کاربری در اینستاگرام است. سپس مراحل زیر را انجام دهید تا آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید:

  1. وارد پروفایل کاربری خود شوید و سه خط گوشه صفحه سمت راست را بزنید.
  2. گزینه تنظیمات Settings و سپس حساب کاربری (Account) را انتخاب کنید.
  3. گزینه Switch to Professional Account را بزنید و بعد Business را انتخاب کنید.
  4. اکنون می‌توانید جزئیات تماس و نوع کسب‌وکار خود را اضافه کنید.
  5. در انتهای کار روی گزینه Done بزنید.

حریم خصوصی در اینستاگرام

همچنین در صورت تمایل می‌توانید انتخاب کنید که اینستاگرام اطلاعات تماس و جزئیات کسب‌وکار شما را به کاربران نمایش بدهد یا خیر. برای این منظور:

  1. در بخش پروفایل روی Edit Profile بزنید و به Profile Display بروید.
  2. اگر می‌خواهید اطلاعات شما مخفی بماند، hide و برای نمایش آن display را انتخاب کنید.
  3. در آخر Done را بزنید.

Picture4

اتصال حساب متا به اینستاگرام

اگر حساب کاربری مرتبط با کسب‌وکار خود در متا (فیس‌بوک قدیم) را دارید، می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را به آن متصل کنید. برای این کار:

  1. گزینه Edit Profile را بزنید.
  2. در زیر Public Business Information روی page کلیک کنید.
  3. یک صفحه متا را برای اتصال به حساب اینستاگرام برگزینید یا اگر ندارید ساخت حساب جدید را انتخاب کنید. حواستان باشد که تنها یک صفحه می‌تواند به حساب تجاری شما متصل شود.

مزایای حساب تجاری اینستاگرام

اگر درباره تغییر حساب خود به تجاری اطمینان ندارید، در ادامه بعضی از مزایای حساب تجاری اینستاگرام را ذکر کرده‌ایم:

  • نه تنها به ویژگی‌های رایگان اینستاگرام برای کسب‌وکارها دسترسی پیدا می‌کنید، بلکه متوجه می‌شوید چه کسانی با تجارت شما در تعامل هستند.
  • می‌توانید به دو تا از محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیا (متا و اینستاگرام) به‌صورت هم‌زمان متصل شوید و از تمام خدمات شبکه‌های زیرمجموعه متا (فیس‌بوک) به‌راحتی استفاده کنید.
  • فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد تا به‌عنوان یک تجارت موفق شناخته شوید.
  • درباره کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما اطلاعات بیشتری به مردم می‌دهد.
  • در کنار جزئیات ذکر شده می‌توانید مکان و ساعات کاری فروشگاه خود را نیز وارد کنید.

3. محتوای تعاملی بسازید

Picture5

اگر می‌خواهید بدانید چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشید یا چگونه فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید، باید با تولید محتوا در صفحه خود شروع کنید.

هنگامی‌که تقریباً یک میلیارد نفر در حال گردش در میان محتواهای نامحدود اینستاگرام هستند، چطور می‌خواهید شانس دیده شدن محصول خود را افزایش دهید؟ راز اصلی دیده شدن در اینستاگرام تداوم در تولید محتواهای با کیفیت است.

محتوای با کیفیت هویت و تصویر حرفه‌ای کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند. در ضمن هر چه بازه‌های تولید محتوای شما مشخص و طبق برنامه باشد، شانس فروش و به دست آوردن مشتریان وفادار بیشتر می‌شود.

برای اینکه میزان تعامل در اینستاگرام را افزایش دهید راهکارهای زیر را به کار ببرید.

سبکی متمایز و زیبا را انتخاب کنید

یافتن یک سبک منحصربه‌فرد و مجذوب کننده برای عکس‌ها، ویدئوها یا متن‌های خود بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اولین عاملی که کاربران را به پیج شما جذب می‌کند، سبک ظاهری آن است که در نگاه اول به چشم می‌آید.

این سبک می‌تواند شامل هر چیزی بشود: از تم‌های رنگی متفاوت، نوع نور و فیلتر گرفته تا فونت متن یا صدای پس زمینه محتواها. اپلیکیشن‌های ویرایش عکس فراوانی وجود دارد که می‌توانید برای این منظور از آن‌ها استفاده کنید.

عکس و ویدئوهای با کیفیت بسازید

از به اشتراک گذاشتن عکس‌های تار یا ویدئوهای لرزان بپرهیزید. عکس پروفایل و دیگر محتواهای پیج شما باید از نظر بصری جذاب باشند تا پیام اصلی برند شما به‌خوبی انتقال دهند. همچنین برای این‌که صفحه پویاتری داشته باشید، از گیف یا تصاویر متحرک استفاده کنید.

با ابزارهای خلاقانه محتوای خود را بهبود ببخشید

از برنامه‌های دیگر اینستاگرام مانند هایپرلپس یا بومرنگ کمک بگیرید. حتی می‌توانید از ابزارهایی که اینستاگرام در برنامه خود در اختیار شما قرار داده استفاده کنید.

مثلاً با ویژگی carousel می‌توانید چندین عکس یا ویدئو را در یک پست جای دهید. اگر در اپ استور یا گوگل پلی بگردید، برنامه‌های بیشتری پیدا خواهید کرد که متناسب با نیازهای شما باشند.

Picture6

آموزش، آزمون و پرسش و پاسخ بگذارید

 محتوای خود را با موضوعات سرگرم کننده و جذاب تلفیق کنید. برای مثال می‌توانید قالب‌های اینستاگرام را در استوری‌های خود به کار ببرید و از کاربران بخواهید هنگام استفاده از آن شما را تگ کنند.

یا پرسش و پاسخ بگذارید و اطلاعات کاربران در رابطه با محصول یا خدمات خود را بسنجید. هر چیزی که باعث تعامل بیشتر کاربران شود عالی است.

کپشن‌های زیرکانه و فریبنده بنویسید

در کپشن کاربران را ترغیب به نظر دادن در بخش کامنت کنید، سؤالات آن‌ها را پاسخ دهید و نسبت به انتقادهایشان پذیرا باشید. هنگامی‌که با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار می‌کنید، یک رابطه قوی ایجاد می‌شود.

در این صورت احتمال برگشت مشتریان برای خریدهای دیگر به پیج شما افزایش می‌یابد.

4.     آدرس سایت خود را در بایو اینستاگرام اضافه کنید

اگر فروشگاه اینترنتی شما وب‌سایت نیز دارد تنها در بخش بایو اینستاگرام می‌توانید لینک آن را به اشتراک بگذارید. مشتریان هنگامی‌که شما را در اینستاگرام پیدا می‌کنند احتمالاً به صفحه بایو شما رفته تا وب‌سایت شما را نیز ببینند.

Picture7

بنابراین افزودن آن باعث افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام خواهد شد. برای این منظور تنها کافی است:

  1. در بخش ویرایش پروفایل در قسمت وب‌سایت لینک فروشگاه، آموزشگاه، محصول یا هر چیز دیگر را وارد کنید. (اگر لینک آن طولانی است با ابزارهایی مانند Bitly یا Google URL shortener آن را کوتاه کنید.)
  2. دنبال کنندگان خود را از وجود لینک مطلع سازید. در کپشن‌های خود عبارت «لینک در بایو» را مکرراً بنویسید و کاربران را تشویق به بازدید از سایت کنید.
  3. لینک را متناسب با پست‌های خود به‌روز کنید. کاربران عموماً به دنبال کالای ذکر شده نمی‌گردند؛ بنابراین با هر پستی که می‌گذارید لینک مرتبط با آن را در بایو بیفزایید.

در نهایت فراموش نکنید که در بایو خود درباره حرفه و مهارت‌هایتان بنویسید و با جملاتی مانند «از ما خرید کنید، همین حالا محصول خود را دریافت کنید» کاربران را به فعالیت در پیج وا دارید.

5.     از بخش استوری اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید

Picture8

یکی از کارآمدترین راه‌ها برای اینکه بدانید چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشید تعامل روزانه از طریق استوری است؛ اما چه چیزهایی را استوری کنیم؟

  • در هنگام ساخت محصول یا انجام خدمات فیلم بگیرید و استوری کنید.
  • پیشنهادات ویژه از جمله تخفیف یا مسابقه بگذارید.
  • محصولات جدید را معرفی کنید.
  • فیلم‌های پشت صحنه خرید یا ساخت محصولات همیشه جذاب است.

نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام

ابتدا مطمئن شوید که سایت شما با فضای موبایل سازگار است و به‌خوبی به نمایش درمی‌آید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک عکس یا ویدئو در بخش استوری اینستاگرام بگیرید یا از گالری خود به آن اضافه کنید.
  2. اگر بیش از ۱۰۰۰۰ دنبال کننده دارید یا در اینستاگرام احراز هویت کرده‌اید در گوشه سمت راست روی علامت زنجیر بزنید و لینک را بیفزایید. در غیر این صورت روی علامت استیکر و سپس link کلیک کنید.

در نهایت به کاربران خود بگویید که آدرس چه چیزی را قرار داده‌اید و با افزودن فلش یا استیکرهای رنگارنگ مطمئن شوید که لینک را خواهند دید.

6.     از تبلیغات اینستاگرام غافل نشوید

Picture9

پیش از این درباره تبلیغات رایگان اینستاگرام یعنی گزینه promote زیر پست‌ها صحبت کردیم. راه دیگر تبلیغات رایگان وصل کردن حساب خود به یک حساب متا و استفاده از ad manager در صفحه آن است.

برای تبلیغات ابتدا رقبای خود را بشناسید و ببینید آن‌ها چه نوع تبلیغاتی انجام می‌دهند. این کار به شما کمک می‌کند تا ایده بگیرید و سبک متمایزی را برگزینید.

اما امروزه نحوه تبلیغات کمی تغییر کرده است. مردم دیگر به تبلیغات سنتی اعتماد ندارند، بلکه سخن افراد واقعی را معیار قرار می‌دهند. در این حالت است که تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها تاثیر گذار می‌شود.

بازاریابی از طریق اینفلوئنسر چیست؟

به بیانی ساده هنگامی‌که یک برند، کسب‌وکار یا تیم کارآفرین برای ارائه محصول خود با یک اینفلوئنسر همکاری می‌کنند، این بازاریابی شکل می‌گیرد. اینفلوئنسر چه کسی است؟

تقریباً هر شخصی که حضور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد و طرفداران زیادی او را دنبال می‌کنند، یک اینفلوئنسر محسوب می‌شود.

چرا از طریق اینفلوئنسر تبلیغات کنیم؟

  • مخاطبان شما را هدف قرار می‌دهد. محتوای شما درست در مقابل کاربرانی قرار می‌گیرد که علاقه زیادی به خدمات شما دارند.
  • اعتماد مشتری را جذب می‌کند و اعتبار و شهرت برند شما را برای افزایش فروش در اینستاگرام بالا می‌برد.
  • نسبت به تبلیغات سنتی ارزان‌تر است.
  • کسانی را که از ترفند مسدود سازی تبلیغات استفاده می‌کنند، دور می‌زند. پست‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود نمی‌شوند، بنابراین همه پیام شما را خواهند دید.

چگونه از اینفلوئنسر استفاده کنیم؟

Picture10

  • اینفلوئنسری را پیدا کنید که هم جهت با خدمات شما باشد. مثلاً اگر غذا خانگی می‌پزید با اینفلوئنسرهایی که در کار چشیدن طعم‌های مختلف و معرفی غذا هستند، ارتباط برقرار کنید.
  • برنامه تعیین کنید. انتظار دارید چند پست به تبلیغات شما اختصاص داده شود؟ یک تقویم آماده سازید و به اینفلوئنسر برنامه دقیق بدهید.
  • معامله‌گر باشید. برخی از اینفلوئنسرها برای هر پست مبالغ بسیار بالایی دریافت می‌کنند؛ اما حتماً لازم نیست شما نیز همان مبلغ را بپردازید. درباره نحوه کاهش هزینه با او صحبت کنید و به توافق برسید.
  • به خاطر داشته باشید که کار با میکرو اینفلوئنسرها تقریباً هفت برابر مؤثرتر از کار با اینفلوئنسرهایی است که دنبال کنندگان بیشتری دارند.

۷ نکته برای معرفی محصول و افزایش فروش در اینستاگرام

در یک نظرسنجی در متا ۸۱ درصد از مردم گفتند که اینستاگرام به آن‌ها کمک می‌کند تا در مورد محصولات و خدمات تحقیق کنند. ۷ روش زیر را بخوانید تا مردم را نسبت به محصولات خود مطلع سازید.

1.     به اشتراک گذاشتن محصولات را به عادت تبدیل کنید

یک روز یا چند روز خاص در هفته را در نظر بگیرید و به‌طور منظم از محصولات خود عکس یا فیلم به اشتراک بگذارید. در این صورت مخاطبان نیز به دیدن پست‌های شما در زمانی خاص عادت می‌کنند.

2.     روند تولید یا خدمات پشت صحنه را آشکار کنید

داستان‌های پشت صحنه را برای مخاطبان خود بگویید و از بخش استوری برای به نمایش درآوردن آن‌ها استفاده کنید.

3.     انواع محصولات خود را معرفی کنید

تمام محصولات خود را نمایش دهید تا مشتریان بتوانند از میان مجموعه‌ای از رنگ‌ها، اندازه‌ها و مواد مختلف حق انتخاب داشته باشند.

4.     برای هر محصول یک استوری هایلایت متفاوت بسازید

استوری‌های اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند اما می‌توانید آن‌ها را در پروفایل خود هایلایت کنید تا بمانند.

5.     پس زمینه مهم است

ببینید چه رنگ یا طرح پس‌زمینه‌ای محصول شما را وسوسه‌برانگیز تر می‌کند.

6.     عکس‌ها و ویدیوهایی را که مشتریان با محصولات شما پست کرده‌اند به اشتراک بگذارید

وقتی مشتریان شما را در استوری یا پست خود تگ می‌کنند از آن‌ها اجازه بگیرید تا در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

7.     آموزش دهید

ویدئو تهیه کنید و به طرق مختلف به مردم آموزش دهید چگونه می‌توانند از محصولات شما استفاده کنند.

جمع بندی

اینستاگرام از یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای روزمره، تبدیل به یک برنامه چندکاره شده که یکی از این موارد فروش در اینستاگرام است. شما می‌توانید با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود در این شبکه اجتماعی، کسب درآمد کنید؛ اما پس از راه‌اندازی فروشگاه، چگونه فروش خود را در اینستاگرام بیشتر کنیم؟ در این محتوا ۶ راهکار کلیدی ساخت یک پیج موفق و سودآور را بررسی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان یک بیزینس آنلاین موفق داشت.

دریا بهرامی- نویسنده

1310
A
A