آموزش اتصال ایمیل هاست به جیمیل

آموزش اتصال ایمیل هاست به جیمیل
آموزش اتصال ایمیل هاست به جیمیل
2 ماه پیش

یکی از امکانات بسیار کاربردی جیمیل این است که می‌توانید چندین آدرس ایمیل را به حساب کاربری خود متصل کنید. این آدرس‌ها می‌توانند ایمیل هاست شما بوده و کار پاسخ‌دهی به پیام‌های ورودی سایت را تا حد زیادی آسان‌تر کنند. برای اتصال ایمیل هاست به جیمیل تنها کافی است اطلاعات ایمیل خود را استخراج کنید و سپس در اکانت خود قرار دهید تا دسترسی شما تایید شود. در این مقاله آموزش تصویری و مرحله‌به‌مرحله این کار را برای شما تهیه کرده‌ایم.

 

مدیریت بهتر ایمیل‌های ورودی هاست

ایمیل نقش بسیار حیاتی در سیستم مدیریت هاست داشته و نمی‌توان بدون داشتن ارتباط مناسب، پایگاه کسب‌وکار خود را فعال نگهدارید. از این رو یکی از بهترین شیوه‌ها برای منظم نگه داشتن ایمیل‌های ورودی و خروجی، سر زدن مداوم به صندوق پیام‌های هاست است. این کار ممکن است کمی سخت بوده و یا نتوان در هر زمان به این فضا دسترسی پیدا کرد.

راهکار مناسبی که در این زمان می‌توان به کار بست، برقراری ارتباط میان ایمیل هاست و جیمیل بوده تا دسترسی شما به پیام‌ها سریع‌تر شود. به کمک این روش می‌توانید به سرعت از آمدن ایمیل جدید مطلع شده، در تلفن همراه یا هر وسیله دیگری به آن دسترسی خواهید داشت و در نهایت مدیریت پیام‌های ورودی و خروجی در محیط جیمیل بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

کاربرد اتصال ایمیل هاست به جیمیل

هر وب‌سایتی برای مدیریت بخش‌ها و دپارتمان‌های جداگانه‌ای که دارد، از آدرس ایمیل متفاوتی استفاده کرده تا نامه‌های دریافتی به تفکیک موضوعی به دست کارمندان برسد. از این رو روزانه تعداد بسیار زیادی ایمیل دریافت می‌شود که هر کدام در یک ایمیل هاست جداگانه بوده و باید با همان آدرس پاسخی به فرستنده ارسال کنید. از این رو کنترل این حجم از پیام‌ها کار دشواری بوده و ورود به هر ایمیل هاست برای برقراری ارتباط کار سختی خواهد بود.

با اتصال ایمیل هاست به جیمیل می‌توانید به سادگی هر آدرس ایمیل جدیدی را در سیستم جیمیل خود وارد کرده و سپس با ورود به اکانت گوگل خود، تمامی اقدامات لازم را از همان مکان انجام دهید. با توجه به امکاناتی که جیمیل در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌دهید چندین و چند ایمیل کاری را به شکل هم‌زمان بررسی کرده و پاسخ‌ها را با توجه به ایمیل مربوطه ارسال کنید. دسترسی سریع و کامل به اکانت‌های ایمیل مهم‌ترین کاربردی است که می‌توان از این اتصال نام برد.

 

اتصال ایمیل هاست به جیمیل چه مزایایی دارد؟

برای انتقال آدرس‌های ایمیل به اکانت جیمیل خود نیاز است که دلایل خوبی داشته باشید و بررسی مزایای این کار می‌تواند دلیل‌ کافی برای انجام این کار را به شما بدهد.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر

کار کردن روی هاست همیشه با مشکل کمبود فضا همراه بوده و باید در نظر داشته باشید که سرعت کار کردن نیز می‌تواند پایین‌تر از حد انتظار باشد. با اتصال ایمیل هاست به جیمیل می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی ابری بسیار عظیم گوگل استفاده کرده و با ساخت پرونده‌های مربوطه، کار خود را نظم بدهید.

نیروی کار کمکی

شما می‌توانید به دیگر همکاران خود اجازه دهید که که در مدیریت ایمیل‌های متصل شده به جیمیل به شما کمک کنند. از این رو سرعت کار افزایش پیدا کرده و می‌توانید تیم خود را بهتر اداره کنید. گوگل قابلیت‌های جالبی برای بهبود شرایط کار به صورت تیمی در جیمیل قرار داده است.

ابزارهای متنوع گوگل

شما می‌توانید در کنار پاسخ‌گویی به ایمیل‌های ورودی، از دیگر ابزارهای کمپانی گوگل مانند Google Sheets و Google Drive استفاده کرده تا پروسه انجام کارها را بسیار ساده‌تر کنید.

افزایش امنیت

ممکن است با ورود مداوم به ایمیل هاست و برقراری ارتباط با مخاطبین از آن طریق امنیت سایت را با مشکل روبرو کند. با کمک گرفتن از جیمیل می‌توانید مطمئن باشید که دیوارهای امنیتی گوگل از حساب کاربری شما محافظت کرده و از طرفی جلوی هرزنامه‌های مختلف را نیز می‌گیرد.

دسترسی بی‌نظیر

فرقی نمی‌کند در کدام موقعیت جغرافیایی و با چه دستگاهی به اینترنت متصل هستید. تنها کافی است وارد حساب گوگل خود شده تا به تمامی ایمیل‌ها دسترسی پیدا کرده و بتوانید همانند وقتی که در شرکت هستید، به پیام‌های ورودی نظارت کنید.

 

آیا اتصال ایمیل هاست سی‌پنل و دایرکت ادمین متفاوت است؟

اگر قصد داشته باشید که ایمیل‌های هاست خود را به جیمیل منتقل کنید،‌ احتمالا برای مدیریت سرور خود از کنترل پنل دایرکت ادمین یا سی‌پنل استفاده می‌کنید. در این حالت ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا میان این دو پنل مدیریتی تفاوتی وجود دارد که در مسیر اتصال ایمیل هاست به جیمیل مشکلی ایجاد کند یا خیر.

باید گفت که هر دو این کنترل پنل‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و کاربران می‌توانند بدون مشکلی به بخش تنظیمات ایمیل خود بروند. با وجود اینکه برخی تنظیمات ممکن است در ظاهر متفاوت باشد، اما در عمل باید بتوانید مشخصات ایمیل هاست را از کنترل پنل خود استخراج کرده و سپس از آن در اکانت جیمیل استفاده کنید.

در سی‌پنل باید به بخش email accounts مراجعه کرده و بعد از انتخاب ایمیل مورد نظر، گزینه CONNECT DEVICES را بزنید تا اطلاعات اتصال را دریافت کنید. در خصوص دایرکت ادمین نیز به بخش E-mail Accounts رفته و با زدن گزینه Download Outlook Configuration می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز ایمیل را دریافت کنید. همان‌طور که مشاهده کردید جمع‌آوری دیتای لازم برای اتصال ایمیل هاست به جیمیل بسیار ساده بود و تنها باید این اطلاعات را در داخل اکانت گوگل خود وارد کنید.

 

چگونگی اتصال ایمیل هاست به جیمیل

با در دست داشتن اطلاعات ایمیل هاست خود می‌توانید به سادگی هر آدرس جدیدی را به جیمیل خود اضافه کنید. تنها کافی است مراحل زیر را طی کرده و به راهنمای تصویری دقت کنید و هر تعداد ایمیل هاست مورد نیاز را به این طریق به اکانت گوگل خود متصل کنید.

1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و سپس روی گزینه setting کلیک کنید و به بخش تنظیمات بروید.

2. در پنجره باز شده به تب accounts and import بروید.

3. از بخش Send mail as روی گزینه Add another email address you own را انتخاب کنید.

4. پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید نام ایمیل و آدرس آن را وارد کنید.

5. در صفحه بعدی که مشاهده می‌کنید، باید تمامی اطلاعات به‌دست آمده از ایمیل هاست را با دقت وارد کنید.

6. با اضافه کردن این ایمیل، یک کد تایید به آدرس منتخب شما ارسال می‌شود. باید آن را یادداشت کرده و در قسمت مربوطه وارد کنید.

7. از این پس تمامی ایمیل‌های مربوطه به جیمیل ارسال خواهند شد و شما نیز می‌توانید از همین محیط نسبت به ارسال پاسخ ایمیل‌ها اقدام کنید.

 

نتیجه گیری

مدیریت وب‌سایت به اندازه کافی دشوار بوده و پاسخ‌دهی به ایمیل‌های ورودی تنها یکی از وظایف روزانه مدیر سایت است. در صورتی که مدام در حال جابه‌جایی هستید و یا می‌خواهید به شکل آسان‌تری ایمیل‌های خود را مدیریت کنید، اتصال ایمیل هاست به جیمیل می‌تواند بهترین راهکار برای شما باشد. از این پس می‌توانید با تلفن همراه خود نیز به ایمیل‌های هاست خود پاسخ دهید و به یک نتیجه مطلوب برسید.

سوالات متداول

چه تعداد ایمیل هاست را می‌توان به جیمیل منتقل کرد؟

شما می‌توانید تمامی ایمیل‌ها را به جیمیل‌ خود متصل کنید.

آیا شیوه اتصال ایمیل به نوع کنترل پنل بستکی دارد؟

خیر. شما می‌توانید از هر کنترل پنلی اطلاعات ایمیل هاست را دریافت کنید.

آیا می‌توان ایمیل هاست سایت‌های دیگر را نیز به یک جیمیل متصل کرد؟

بله، شما می‌توانید چندین آدرس ایمیل از سایت‌های مختلف را به جیمیل خود متصل کنید.

آیا می‌توان پاسخ ایمیل‌های ارسال شده را داد؟

بله، می‌توانید با کمک آدرس ایمیل هاست خود به پیام‌های وارده پاسخ دهید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

6545
A
A