حذف اطلاعات شخصی از گوگل

حذف اطلاعات شخصی از گوگل
حذف اطلاعات شخصی از گوگل
1 ماه پیش

امروزه تقریباً همه جنبه‌های زندگی انسان به نوعی به اینترنت وابسته شده است. از تراکنش‌های بانکی گرفته تا سفارش و خرید مایحتاج روزانه، همگی از طریق اینترنت انجام می‌شود. یکی از کاربردهای اینترنت که تقریباً هرکسی که کامپیوتر و یا گوشی موبایل هوشمند در اختیار دارد، از آن استفاده می‌کند، جستجو در موتورهای جستجو است که البته معروف‌ترین آن‌ها گوگل و سرویس ایمیل گوگل (Email service developed by Google) است. جستجوهای صوتی و نوشتاری در گوگل، بازدید از وب‌سایت‌ها مختلف و تماشای ویدئوهای وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب، همگی اطلاعاتی هستند که در اکانت گوگل افراد ذخیره می‌شوند. 

اگرچه این ویژگی برای دسترسی‌های بعدی بسیار مفید است، اما گاهی ممکن است حریم شخصی افراد را دچار آسیب کرده و اطلاعات شخصی کاربران به نوعی در دسترس سایر افراد قرار گیرد. برای این منظور، حذف اطلاعات شخصی از اکانت گوگل یک گزینه مطلوب است. در این مقاله قصد داریم ابتدا با انواع اطلاعاتی که در اکانت گوگل افراد ذخیره می‌شود آشنا شده و سپس روش حذف اطلاعات را از اکانت جیمیل آموزش دهیم.

 

آموزش حذف اطلاعات شخصی از اکانت گوگل

– ابتدا وارد جیمیل خود شوید.

– بر روی عکس خود کلیک کرده و گزینه My Account را انتخاب کنید.

رفتن به تنظیمات My account گوگل

– در صفحه My Account شما قابلیت تغییر تمام تنظیمات اکانت خود را خواهید داشت.

– به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه My Activity کلیک کنید.

رفتن به بخش my activity گوگل

– در صفحه اول با صفحه مانند زیر روبه‌رو خواهید شد که اگر از مرورگر کروم برای وارد شدن به این بخش استفاده کرده باشید به صورت کامل آن را خواهید دید.

– از سمت راست بالای صفحه بر روی 3 نقطه کلیک کنید تا منو باز شود.

– بر روی Activity Control کلیک کنید.

رفتن به بخش Activity control

در این بخش شما تمام گزینه‌هایی که گوگل از فعالیت شما تاریخچه می‌سازد را خواهید دید. در ادامه به توضیح هر بخش خواهیم پرداخت.

 

چه اطلاعاتی در اکانت گوگل ذخیره می‌شوند؟

اطلاعات مختلفی در سرویس ایمیل گوگل ذخیره می‌شوند که در این بخش به بررسی آن‌ها و نحوه غیرفعال سازی ذخیره‌سازی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

تاریخچه وبگردی و اپلیکیشن‌های گوگل

تاریخچه وبگردی‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل در بخشی به نام Web & App Activity در اکانت گوگل ذخیره می‌شوند. در این بخش، آدرس وب‌سایت‌هایی که از طریق گوگل کروم بازدید کرده‌اید و یا اپلیکیشن‌های تحت وب گوگل که از آن‌ها استفاده نموده‌اید، ذخیره شده است. برای غیرفعال سازی گزینه ذخیره در این بخش،  Web & App Activity را در اکانت گوگل خود یافته و روی نشانگر مقابل آن کلیک کنید تا غیرفعال گردد. همچنین امکان حذف تاریخچه‌های قبلی از طریق Manage Activity نیز فراهم است.

فعالیتهای وب و اپلیکیشن ها

تاریخچه مکان‌ها 

اگر از طریق یک گوشی موبایل هوشمند به اکانت گوگل خود دسترسی پیدا می‌کنید، موقعیت همه مکان‌هایی که رفته‌اید به صورت پیش‌فرض در اکانت شما ذخیره می‌شود. این گزینه به خصوص در زمان سرقت گوشی موبایل بسیار کاربرد دارد و می‌توان به کمک آن رد سارق را گرفت. برای غیرفعال سازی این گزینه در قسمت Location History، گزینه Manage Setting را انتخاب کرده و آن را غیرفعال نمایید.

 نکته : این بخش برای کاربران ایرانی غیرفعال است و باید با IP غیر ایران به این بخش وارد شد.

فعالیت مکانهای رفته شده

اطلاعات دستگاه‌های متصل به اکانت

 در این بخش، اطلاعات مربوط به همه دستگاه‌هایی که از آن طریق به اکانت گوگل خود متصل شده‌اند، ذخیره می‌شود. این دستگاه‌ها می‌تواند گوشی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر، تبلت و غیره باشد. مزیت این گزینه‌این است که اگر شخصی به اطلاعات اکانت شما دسترسی یافته و بخواهد وارد آن شود، یک پیام اخطار به همراه اطلاعات دستگاه متصل شده از طریق گوگل برای شما ارسال خواهد شد.

اطلاعات دستگاه ها

تاریخچه جستجوهای صوتی

یکی از گزینه‌های گوگل، امکان جستجوی صوتی است. تمامی اطلاعات مربوط به جستجوهای شما در این بخش ذخیره می‌شود. اگر می‌خواهید این گزینه را غیرفعال کنید، همانند بخش Web & App Activity عمل نمایید. همچنین تاریخچه‌های قبلی نیز از طریق Manage Activity قابل‌حذف هستند. منظور از فعالیت‌های صوتی عبارت‌اند از:

– جستجو در موتور جستجو گوگل با صدا

– استفاده از دستیار صوتی گوگل

– جستجو صوتی در گوشی اندروید

– جستجو صوتی از طریق تلویزیون هوشمند اندرویدی

– و …

فعالیت Voice و گفتارها

تاریخچه جستجوهای یوتیوب

تمام جستجوهای شما در یوتیوب در این بخش ذخیره شده و به نمایش در می‌آید. برای خاموش کردن این بخش و یا دیدن تاریخچه جستجو همانند بخش اول اقدام کنید.

فعالیت جستجوها در یوتیوب

گزینه دیگری که در اکانت گوگل قابل ذخیره‌سازی است، اطلاعات مربوط به ویدئوهایی است که در این وب‌سایت تماشا کرده‌اید. این بخش هم مانند تاریخچه جستجوها از طریق Web & App Activity قابل‌حذف است.

ویدئوهای دیده شده در یوتیوب

 

شاید مطالب زیر برای شما جذاب باشد:

حذف سابقه مرورگر گوگل کروم

حذف تاریخچه فایرفاکس

پاک کردن اکانت اینستاگرام

 

سخن پایانی

هرچند ذخیره‌سازی اطلاعات روی اکانت گوگل می‌تواند در بسیاری از موارد از جمله مفقود شدن گوشی موبایل و یا سرقت آن به کمک شما بیاید، اما گاهی اوقات دسترسی گوگل به این اطلاعات برای بعضی از کاربران ناخوشایند است. در این مقاله با ترفندهایی به منظور حذف اکانت گوگل از گوشی و غیرفعال سازی ذخیره انواع مختلف اطلاعات آشنا شدیم. همچنین انواع اطلاعاتی که از طریق این سرویس گوگل ذخیره می‌شود، ذکر کردیم. امیدواریم از آموزش حذف اطلاعات شخصی از اکانت گوگل استفاده لازم را برده باشید.

سوالات متداول

حذف اکانت جیمیل در ایفون چگونه است؟

در صورتی که از گوشی‌های ios استفاده می‌کنید و می‌خواهید اطلاعات شخصی خود را از اکانت جیمیل خود پاک کنید، دو راه وجود دارد: اگر از نسخه ios مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، روند کار همانند گوشی‌های اندرویدی است.  اما اگر مرورگر گوگل کروم ندارید، می‌توانید اپلیکیشن Gmail را که به صورت اختصاصی برای ios ارائه شده است، دانلود کرده و به راحتی به تنظیمات اکانت خود دسترسی یابید.

چگونه اطلاعات خود را از گوگل پاک کنیم؟

اطلاعات مختلف در اکانت گوگل ذخیره می‌شود، بنابراین برای حذف اطلاعات شخصی از گوگل کافی است به اکانت Gmail خود وارد شده و به روش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم، اطلاعات خود را پاک کنید.

چگونه حذف اکانت‌ های متصل به شماره تلفن امکان‌پذیر است؟

برخی از اکانت‌ها از طریق شماره موبایل قابل‌دسترسی هستند، برای حذف این‌گونه اکانت‌ها کافی است وارد تنظیمات گوشی موبایل خود شده و از قسمت Account Settings > General > Manage Account گزینه Deactivate را انتخاب کنید. به این ترتیب همه اکانت‌هایی که به شماره موبایل شما متصل هستند، غیرفعال خواهند شد.

چگونه ایمیل خود را از گوشی دیگران پاک کنیم؟

با ورود به اکانت جیمیل خود از طریق اپلیکیشن و یا مرورگرهای وب، می‌توانید از قسمت Manage your Google Account، وارد قسمت Security شده و در این قسمت، همه دستگاه‌های متصل به اکانت جیمیل خود را مشاهده کنید. برای حذف جیمیل از گوشی کافی است روی سه نقطه کنار هر دستگاه کلیک کرده و گزینه Sign out را انتخاب نمایید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

142814
حذف اطلاعات شخصی از گوگل
100.0520
A
A