سرور VPS با IP ثابت چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای آن

سرور VPS با IP ثابت چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای آن
سرور VPS با IP ثابت چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای آن
2 ماه پیش

اتصال به اینترنت نیازمند یک معرف بوده که این معرف، آی پی کاربر است. در واقع زمانی که شما از طریق دیتای گوشی موبایل یا وای‌فای به اینترنت متصل می‌شوید اتصال شما از طریق آدرس IP انجام می‌شود. (برای آشنایی با آی پی محتوای IP چیست؟ را مطالعه کنید.) شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مجموعه از آی‌پی‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. آدرس‌های آپی کان جغرافیای اتصال به اینترنت را مشخص می‌کند. به همین زمانی که مکان جغرافیایی شما تغییر کند آی پی آدرس شما نیز تغییر خواهد کرد. از آنجایی که سایت‌های خارجی به آی‌پی‌های داخل ایران اجازه دسترسی نمی‌دهند شما باید از یک آی پی آدرس خارجی برای ورود به آنها استفاده کنید.

 استفاده از سرورهای مجازی با آی پی آدرس ثابت یک کشور خارجی بهترین راهکار برای دورزدن تحریم‌ها است. استفاده از فیلترشکن‌ها باعث تغییر مداوم آی پی آدرس‌ها می‌شوند. به همین دلیل برخی از سایت‌ها با بررسی مداوم آی پی سرور شما متوجه خواهد شد که آی پی شما واقعی نیست. اما به کمک سرور مجازی این مشکل به راحتی قابل‌حل شدن است بدون اینکه دردسری به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با سرور مجازی با آی پی ثابت آشنا کنیم.

 

چرا باید از سرور مجازی استفاده کنیم؟

با افزایش روزافزون استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مختلف مشکلات به وجود آمده برای راه اندازی آنها نیز بیشتر می‌شود. در ایران استفاده از سایت‌ها و نرم افزارهای مختلف به دلیل تحریم‌ها کمی دشوارتر شده است. به همین دلیل بیشتر کاربران برای حل مشکلات مربوط به فیلترینگ و تحریم‌ها در ایران به دنبال خرید سرورهای مجازی خارجی هستند. از آنجایی که آدرس آی پی آنها متعلق به ایران نیست به همین دلیل به راحتی می‌توان از آنها برای اتصال به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد. سرورهای مجازی یک کامپیوتر بسیار قدرتمند هستند که در مکانی خاص قرار دارند. اگر می‌خواهید با سرور مجازی بیشتر آشنا شوید محتوای سرور مجازی چیست؟را بخوانید.

این کامپیوترها به صورت شبانه روزی به اینترنت پر سرعت متصل هستند. کاربران سرور مجازی به کمک نرم افزارهای مجازی سازی به این کامپیوترها متصل شده و از طریق آنها به اینترنت وصل می‌شوند. این سرورها برای اتصال به سایت‌های مانند گوگل ادز، گوگل آنالتکیز و.. به کاربران کمک کنند. همان‌طور که می‌دانید این سایت‌ها اجازه ورود آی‌پی‌های ایرانی را نمی‌دهند و به‌محض واردشدن آنها را مسدود می‌کنند. از این رو کاربران ایرانی باید از یک vps با آی پی خارجی یا فیلترشکن برای ورود به آنها استفاده کنند.

 همچنین برای دانلود فایل‌های با حجم بالا نیز می‌توان به راحتی به سرورهای مجازی متصل شد و به کمک اینترنت همان کشور فایل را با سرعت بالایی دانلود کرد. امروزه در ایران به دلیل مشکلات اینترنت استفاده از سرور مجازی خارجی بسیار زیاد شده است.

 

مزایای استفاده از سرور مجازی چیست؟

سرورهای مجازی مانند یک سرور فیزیکی دارای مشخصات فیزیکی مانند هارد، رم، پردازنده و.. هستند. به همین دلیل شما با خرید آن می‌توانید از امکانات یک کامپیوتر بسیار قوی استفاده کنید. بعد از خرید یک vps می‌توانید تمامی کارهای که با کامپیوتر خود انجام می‌دادید را در سرورهای مجازی نیز انجام دهید. به کمک این سرورها می‌توانید از سرعت بالای اینترنت در کشورهای خارجی بهره‌مند شوید.

 در واقع زمانی که شما در حال استفاده از سرورهای مجازی خارجی هستید به این معنا است که از سیستم کامپیوتری در آن کشور و با سرعت اینترنت آن کشور استفاده می‌کنید. این کار به شما امکان می‌دهد که به راحتی بتوانید فایل‌های با حجم بالا را بر روی سرور خود دانلود و آپلود کنید. سرعت پایین اینترنت تاثیری روی سرعت دانلود و آپلودها روی سرورهای مجازی ندارد. به همین دلیل با خیالی راحت و با سرعتی بالا می‌توانید از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که شما در صورت نیاز حتی می‌توانید از یک سرور مجازی اختصاصی یا همانvirtual private server   نیز بهره‌مند شوید. سرورهای اختصاصی به شما امکان دسترسی به سرعت و امینت بسیار بالا را می‌دهند.

 

آی پی ثابت چیست؟

شما برای اتصال به اینترنت نیاز به یک معرف دارید که همان پروتکل اینترنت (Internet Protocol ) یا به‌اختصار IP سرور شما است. شرکت‌های ارائه دهند اینترنت دارای یک‌سری آی پی آدرس‌ها هستند که آنها را به کاربران خود ارائه می‌دهند. آی‌پی‌ها در واقع بیانگر نقطه جغرافیایی اتصال به اینترنت را مشخص می‌کنند. به همین دلیل با تغییر مکان جغرافیایی شما آی پی آدرس شما نیز تغییر خواهد کرد. برخی از سایت‌ها دسترسی آی‌پی‌ها ایرانی را قطع کرده‌اند. یعنی شما در داخل ایران و با آی پی آدرس ایران نمی‌توانید وارد این سایت‌ها شوید.

 به‌عنوان‌مثال سایت Google Ads امکان دسترسی به کاربران ایرانی را قطع کرده است. به همین دلیل زمانی که با آی پی آدرس ایران وارد آن شوید آن سایت خدمات خود را بر روی شما خواهد بست. از این رو برای دورزدن تحریم‌ها و استفاده کاربران ایرانی از سایت‌های خارجی نیاز به تغییر آی پی آدرس است. فیلترشکن‌ها دقیقاً از طریق تغییر آی پی آدرس به شما کمک می‌کنند که بتوانید وارد این سایت‌ها شوید. لازم به ذکر است که فیلترشکن‌ها به طور مداوم آی پی آدرس‌ها را تغییر می‌دهند و تضمینی برای ثابت ماندن آی پی ندارند. اگر می‌خواهید آی پی ثابت را بشناسید و مزایای آن را بدانید مطالعه محتوای آی پی ثابت چیست و چگونه IP ثابت داشته باشیم؟ توصیه می‌‌شود.

 

چرا باید از آی پی آدرس ثابت استفاده کنیم؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که برای اتصال به یک سایت خارجی چرا بهتر است که از آی پی ثابت استفاده کنیم؟ همان‌طور که به آن اشاره کردیم فیلترشکن‌ها یا همان vpnهای رایگان ابزاری برای تغییر آی پی هستند. اما یکی از معایب آنها این است که هر بار شما را به یک آی پی آدرس وصل می‌کنند. به همین دلیل شما عملاً نمی‌توانید از یک آی پی ثابت استفاده کنید. در صورتی که برخی از سایت‌ها مانند گوگل ادز که خدمات پولی به کاربران ارائه می‌دهد روی تغییر آی پی بسیار حساس است. این سایت می‌تواند از طریق تغییر مداوم آی پی آدرس شما تشخیص دهد که شما از ایران متصل شده‌اید به این ترتیب دسترسی شما را قطع خواهد کرد. علاوه بر گوگل ادز بسیاری دیگر از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها روی تغییر لوکیشن و آی پی کاربران خود حساس هستند.

استفاده از آی پی ثابت به خصوص برای افرادی که قصد فعالیت در بازارهای رمزارز را دارند بسیار حیاتی و مهم است. در کنار صرافی‌های رمزارز، افرادی که قصد استفاده از خدمات پرداخت خارجی را دارند، باید از ثابت ماندن آی پی خود، مطمئن باشند. زمانی که دسترسی ایرانیان به آی پی خارجی در یک وب‌سایت قطع شود آی پی ایران ثبت می‌شود. به این اتفاق نشت آی پی گفته می‌شود. برای رفع این مشکل برخی از ارائه‌دهندگان آی‌پی‌های خارجی از خدمتی به نام کیل سوئیچ استفاده می‌کنند.

 

مزایای خرید vps با ip ثابت

همان‌طور که به آن اشاره کردیم vps یا سرور مجازی یک کامپیوتر قدرتمند است که در دیتاسنتر ایران یا یک کشور خارجی قرار دارد. کاربران از سراسر نقاط جهان می‌توانند به کمک نرم افزارهای خاص به این کامپیوترهای قدرتمند متصل شوند. برای فعالیت در سایت‌های خارجی یا بازارهای بین‌المللی شما نیاز دارید که از یک سرور مجازی خارجی استفاده کنید. در واقع این سرورها دارای یکی آدرس ip اختصاصی هستند که همیشه ثابت‌اند.

 شما با اتصال به آن، به یک کامپیوتر در خارج کشور (به طور مثال: کشور آلمان) متصل می‌شوید و موقعیت مکانی شما برای سایت‌هایی که وارد آن‌ها می‌شوید، آلمان است. در واقع شما با خرید vps با ip ثابت به یک کامپیوتر قدرتمند در یک کشور دیگر متصل می‌شوید. از این رو شما می‌توانید با خیال راحت در سایت‌های خراجی مانند گوگل ادز، صرافی‌های آنلاین، بازارهای مالی و.. فعالیت کنید.

 

خلاصه

 به طور کلی می‌توانیم بگوییم که سرور مجازی (one of many virtual machines running on a single computer ) یکی از رایج‌ترین ماشین‌های مجازی است که روی یک کامپیوتر کار می‌کند. به کمک vpsها افراد می‌توانند علاوه بر ای پی آدرس ثابت از سایر قابلیت‌های یک کامپیوتر قدرتمند نیز استفاده کنند. علاوه بر سرورهای مجازی vpnها نیز جزو ابزارهای لازم و مفید برای تغییر آی پی محسوب می‌شوند. به کمک این دو ابزار می‌توان محدودیت‌های اینترنت در ایران را دور زد.

سوالات متداول

تفاوت vpn و vps در چیست؟

Vpsها در واقع یک کامپیوتر قدرتمند هستند که علاوه بر آی پی ثابت امکانات دیگری مانند هارد، رم، پردازنده و.. را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در صورتی که vpnها نرم افزارهای هستند که تنها برای تغییر آی پی از آنها استفاده می‌شود.

راه‌های خرید بهترین وی‌پی‌ان با ای پی ثابت چیست؟

سایت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه فروش فیلترشکن‌های با آی پی ثابت فعالیت می‌کنند. برای خرید یک vpn با ای پی ثابت می‌توانید به یکی از سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

آیا به کمک سرور مجازی می‌توان در صرافی‌های آنلاین فعالیت کرد؟

بله با توجه به این که آی پی آدرس سروهای مجازی خارجی ثابت هستند می‌توانید با خیال راحت از آنها برای فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید.

 vps ارزان‌تر است یا vpn؟

سرورهای مجازی علاوه بر تغییر آی پی خدمات دیگری نیز به کاربران خود ارائه می‌دهند به همین دلیل قیمت آنها به مراتب بیشتر از vpnها است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1299
A
A