نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل

نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل
نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل
8 ماه پیش

اگر شما هم صاحب یک شرکت یا یک کسب و کار بزرگ اینترنتی باشید، حتما از اهمیت برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان خود آگاه هستید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از مدیران سایت‌ها برای پشتیبانی محصولات و خدمات خود، برای پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات و غیره از ایمیل استفاده کنند، علاوه بر قدمت استفاده از ایمیل، رایگان بودن آن است.

ساخت ایمیل مختص سایت با پسوند سایت برای سیستم پشتیبانی از طریق ایمیل، الزامی است. در این مقاله آموزشی، نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل را برای شما به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

اهمیت ساخت آدرس ایمیل در هاست سی پنل

فرض کنید شما مدیر یک وب سایت بزرگ هستد که چندین کارمند دارد. هر کدام از این کارمندان در قسمتی از شرکت فعالیت دارند، برخی از کارمندان بخش فروش محصولات را بر عهده داشته، برخی دیگر کار بسته بندی محصولات را انجام می‌دهند و وظیفه عده از کارمندان، پشتیبانی است.

پس از فروش محصول، ممکن است مشتریان شما با کارمندان هر کدام از این قسمت‌ها ارتباط برقرار کنند، بنابراین بهتر است هر کارمندی و یا هر قسمتی از وب سایت، راه ارتباطی جداگانه ای داشته باشد. یکی از راه‌هایی که این امر مهم را به حقیقت تبدیل می‌کند، پشتیبانی از طریق ایمیل است.

برای هر کدام از کارمندان یا هر قسمتی از شرکت خود، یک ایمیل اختصاص دهید. بدین صورت که کارمندان قسمت فروش، ایمیل sales@website.ir، کارمندان قسمت پشتیبانی ایمیل support@website.ir و... را مدیریت کنند. در این صورت، نظم در امور پشتیبانی و انجام به موقع امور رشد پیدا میکند.

یکی دیگر از مزایای ساخت ایمیل برای سایت در هاست سی پنل، توانایی نظارت مدیریت سایت بر همه ایمیل‌های سایت از طریق کنترل پنل سی پنل است. در ادامه، علاوه بر توضیح نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل، نحوه دسترسی مدیریت سایت به تمام ایمیل‌های سی پنل را شرح خواهیم داد. پس با آذرآنلاین، همراه همیشگی شما، همراه باشید.

آیا امکان ساخت ایمیل در هاست cpanel وجود دارد؟

برای ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل، ابتدا باید از فعال بودن امکان ساخت ایمیل در هاست سی پنل آگاه شوید. برای این کار، از طریق وارد کرده نام کاربری و کلمه عبور مدیریت در صفحه لاگین سی پنل، وارد هاست سی پنل خود شوید.

برخی از سرویس دهندگان هاست، امکان ساخت ایمیل اختصاصی دامنه را برای کاربرانی که هاست خریداری کرده اند، فعال نمی‌کنند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که هاستینگ شما امکان ساخت ایمیل را به کاربری شما داده است، از سمت راست پنل کاربری قسمت STATISTICS را ببینید.

کادر STATISTICS، اطلاعات جامع و کاملی از امکان ثبت ادان دامین، امکان ثبت ساب دامین، تعداد دیتابیس‌های MySQL، میزان حجم مصرف شده سی پنل، مقدار پهنای باند مصرفی، میزان حجم دیتابیس‌های ما اس کیو ال، تعداد اکانت‌های ساخته شده و میزان استفاده شده از حجم اختصاص داده شده به ایمیلینگ هاست را نمایش می‌دهد. از این قسمت، عدد زیر عبارت Email Accounts را مشاهده کنید. برای مثال، عدد ۰/۱۰۰ به معنای ۰ ایمیل ساخته شده از ۱۰۰ اکانت ایمیل قابل ساخته شدن است.

پس اولین قدم ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل یعنی بررسی امکان ساخت ایمیل در هاست سی پنل، با موفقیت برداشته شد. در ادامه، به انجام تنظیمات مورد نظر برای ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل خواهیم پرداخت.

ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل

برای ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل، پس از ورود به کنترل پنل هاست سی پنل خود، مقداری صفحه را به پایین اسکرول کرده تا منو‌ی EMAIL را مشاهده کنید. اولین گزینه‌ای منو، زیر منو‌ی Email Accounts است. برای ساخت اکانت ایمیل و انجام سایر تنظیمات، روی گزینه Email Accounts کلیک کنید.

صفحه ای با عنوان Email Accounts پیش روی شما به نمایش در خواهد آمد. در قسمت Add Email Account، قادر خواهیم بود هر ایمیلی با پسوند دامنه مورد نظر خود بسازیم. در این صفحه، چند فیلد وجود دارد که برای ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل و هر ایمیل دیگر، باید به صورت کامل تکمیل شوند. در ادامه، کارکرد هر کدام از این فیلد‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

تصویر از قسمت Add Email Account هاست سی پنل

  • Email: در این قسمت، پیشوند ایمیل دلخواهمان را وارد می‌کنیم. اگر هدف ما ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل است، پس در قسمت email، عبارت info را وارد می‌کنیم. به جای عبارت اینفو، میتوانید هر عبارت دیگری را وارد کنید؛ مانند support - sales - help - question و....
  • Domain: این گزینه زمانی برای شما فعال می‌شود که علاوه بر دامنه اصلی که روی هاست وجود دارد، دامنه دیگری را به صورت ادان دامین یا پارک دامین به هاست سی پنل اضافه کرده باشید. در این صورت، لیستی از دامنه اصلی، دامنه‌های ادان شده و پارک شده برای شا به نمایش در می‌آید. از لیست موجود، دامنه ای که میخواهید ایمیل مرتبط با آن را بسازید، انتخاب کنید. اگر شما تنها ۱ دامنه روی هاست خود تنظیم کرده باشید، این گزینه برای شما به نمایش در نخواهد آمد و به صورت پیشفرض نام دامنه اصلی شما رو به روی گزینه Email نوشته خواهد شد.
  • Password: انتخاب پسورد برای ایمیل مورد نظر، یکی از مهمترین قسمت‌های ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل به حساب می‌آید؛ زیرا مستقیما با امنیت ایمیل در ارتباط است. در زیر چند نکته در رابطه با انتخاب پسورد وجود دارد که ذکر آنها خالی از لطف نیست:
    • برای هر اکانت ایمیل، دیتابیس و..، یک پسورد منحصر به فرد انتخاب کنید.
    • پسورد انتخابی شما باید حداقل ۸ کاراکتر و دارای کلمه، کاراکتر خاص، حروف و علامت ها باشد.
    • برای انتخاب پسوردی ایمن، گزینه Generate password در سی پنل به کمک شما خواهد آمد. با زدن این گزینه، یک پسورد قوی و مطمئن برای ایمیل شما در نظر گرفته خواهد شد. اگر این گزینه را انتخاب کردید، پس از زدن تیک گزینه I have copied this password in a safe place، پسورد خود را در مکانی مطمئن کپی کرده و نگهداری کنید.
  • Password Again: پسورد انتخابی خود را دوباره در این فیلد وارد کنید.
  • نکته: میزان امنیت پسورد توسط نوار strength سنجیده می‌شود. هر چه این نوار پر تر شود و به رنگ سبز برسد، امنیت پسورد انتخاب شده بیشتر است.
  • Mailbox Quota: در این قسمت، حداکثر میزان حافظه برای ایمیل خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر عدد ۵۱۲ را وارد کنید، به ایمیل خود (inbox و Sent Box) ۵۱۲ مگابایت را اختصاص داده‌اید. اختصاص حجم به اکانت ایمیل، باید بر اساس میزان کل حجم هاست در نظر گرفته شود. آن میزان حجمی را به ایمیل اختصاص دهید که متناسب با حجم کل هاست و کارکرد ایمیل مربوطه باشد. انتخاب گزینه Unmilited باعث می‌شود محدودیت حجمی برای اکانت ایمیل مورد نظر در نظر گرفته نشود و حجم اکانت ایمیل، نامحدود باشد.

با کلیک روی گزینه Create Account، اکانت ایمیل مورد نظر شما ساخته خواهد شد و ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل به پایان خواهد رسید.

تنظیم ایمیل ساخته شده در هاست سی پنل

پس از ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل، لیست ایمیل‌های ساخته شده در سی پنل در قسمت Email Accounts به نمایش در می‌آیند. اگر تعداد ایمیل‌های ساخته شده شما زیاد است، از باکس جستجو استفاده کنید و قسمتی از ایمیل را تایپ کنید تا ایمیل مورد نظر به نمایش در بیاید.  تنظیمات ایمیل‌های ساخته شده در این صفحه قابل دسترس است. برای مثال، تنظیمات ایمیل info@website.ir را انجام می‌دهیم.

دو آیکون در سمت چپ ایمیل نشان دهنده توانایی ایمیل در دریافت و ارسال ایمیل جدید است.

از طریق گزینه password که رو به روی ایمیل نوشته شده است، قادر خواهید بود پسورد ایمیل را تغییر دهیم یا در صورت فراموشی رمز عبور اکانت ایمیل، رمز عبور را بازیابی کنیم.

از قسمت Disk and Quota، میزان حجم اختصاص داده شده به اکانت ایمیل را تغییر دهیم، از این طریق حجم مجاز برای ایمیل کم یا زیاد می‌شود.

با استفاده از گزینه Delete، می‌توانیم ایمیل ساخته شده را حذف کنیم با حذف ایمیل، تمام محتویات ایمیل نیز پاک خواهند شد و قابل برگشت نخواهند بود.

این تنظیمات اصلی ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل بود. تنظیمات بیشتر از طریق دکمه More قابل دسترسی خواهد بود. اگر روی گزینه more کلیک کنید، ۵ گزینه دیگر را مشاهده خواهید کرد. در ادامه این ۵ گزینه را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • Suspend: همانطور که از نام این گزینه پیداست، از طریق این گزینه قادر به مسدود کردن ایمیل مورد نظر خواهیم بود؛ بدین صورت که ایمیل مورد نظر به صورت موقف قادر به دریافت ایمیل و همچنین ارسال ایمیل نخواهد بود. این محدودیت تا زمانی که مدیریت سایت تصمیم نگیرد، از بین نخواهد رفت.
  • Suspend login: با استفاده از این گزینه، کاربر ایمیل قادر به ورود به اکانت ایمیل خود نخواهد بود. عدم توانایی ورود به اکانت ایمیل برابر با عدم توانایی ارسال ایمیل یا خواندن ایمیل‌های قبلی است. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از این گزینه، این اکانت قادر به دریافت ایمیل خواهد بود؛ اما توانایی خواندن ایمیل‌ها را ندارد؛ تفاوت گزینه Suspend با Suspend login در همین مورد است.
  • Suspend incoming mail: با فعال کردن این گزینه، صاحب اکانت ایمیل، فقط توانایی دریافت ایمیل را نخواهد داشت؛ در صورتی که قادر به ارسال ایمیل خواهد بود.
  • Access webmail: با استفاده از این گزینه، به پنل مدیریتی اکانت ایمیل دسترسی خواهیم داشت. در مقاله‌های آموزشی قبلی آذرآنلاین، در رابطه با وب میل‌های سی پنل و کاربرد آنها توضیح داده ایم.
  • Manage External Authentication: یکی از گزینه‌هایی که به امنیت بیشتر اکانت ایمیل کمک می‌کند، گزینه Manage External Authentication است. با استفاده از این قابلیت، احراز هویت فرد صاحب ایمیل حین وارد شدن به پنل کاربری ایمیل صورت می‌گیرد. این امکان از هک شدن و ورود افراد غریبه به اکانت ایمیل جلوگیری می‌کند.

مزایای ساخت ایمیل شرکتی

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که چرا باید ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل را در اولویت کار قرار دهیم؟ یا چرا باید از ایمیل شرکتی در کسب و کار خود استفاده کنیم؟ پاسخ ساده است. در ادامه، چند مورد از لزوم استفاده از ایمیل رسمی و شرکتی را بیان خواهیم کرد:

مدیریت و کنترل تمام ایمیل‌ها

اولین مزیت استفاده از ایمیل شرکتی، توانایی مدیریت سایت در کنترل و مشاهده ایمیل‌های دریافت شده و ارسال شده است. اگر کارمندان یک شرکت از ایمیل‌های شخصی خود استفاده کنند، نحوه پاسخگویی به مشتریان و تبادل اطلاعات میان کارمندان و مشتریان، برای مدیریت به صورت مجهول باقی خواهد ماند. پس، با استفاده از ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل، به مدیریت سایت توانایی کنترل تمام ایمیل‌های موجود را خواهید داد.

اعتبار بخشی به شرکت

استفاده از ایمیل با پسوند سایت و نام شرکت، علاوه بر اعتبار بخشی به کار، وجهه حرفه ای کار را افزایش می‌دهد. برای مثال، کاربر وقتی ایمیل info@azaronline.com را مشاهده می‌کند، اعتماد بیشتری نسبت به خدماتی که توسط این ایمیل ارائه می‌شود، حاصل می‌کند.

نظم در امور شرکت

همانطوری که در ابتدا مقاله ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل شرح دادیم، هر کدام از کارمندان شرکت، وظیفه ای بر عهده دارند. بهتر است تبادل کارمندان با مشتریان در حوزه‌های مختلف شرکتی، به صورت تفکیک شده انجام شود. اختصاص ایمیل به کارمندان شرکت، این امر مهم را میسر میسازد.

کلام آخر

از آنجایی که برقراری ارتباط با مخاطبان یا مشتریان سایت از طریق ایمیل، از قدیم رواج داشته و راه کم هزینه‌ای نسبت به سایر را‌ه‌های ارتباطی با مشتریان است، ساخت ایمیل برای کارمندان سایت از امور ضروری است. پشتیبانی از محصولات فروخته شده یا خدمات ارائه شده توسط کارمندان شرکت از طریق ایمیل شرکتی، مزایایی از جمله اعتبار بخشی به کار شرکت، ایجاد نظم در امور شرکتی، مدیریت بیشتر بر امور پشتیبانی و... دارد که مشروح آن در خدمت شما قرار گرفت.

به دلیل اهمیت ساخت ایمیل شرکتی با پسوند سایت سعی کردیم آموزش نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل را به صورت گام به گام و تصویری در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این آموزش مانند سایر آموزش‌های آذرآنلاین مورد قبول شما واقع شده باشد. 

توحید عزیززاده- دیجیتال مارکتینگ

2229
نحوه ساخت ایمیل info برای سایت در هاست سی پنل
100.004
A
A