کاربرد هاست Bootstrap

کاربرد هاست Bootstrap
کاربرد هاست Bootstrap
9 ماه پیش

تکنولوژی و فناوری به حدی پیشرفت نموده و وارد دنیای جدیدی شده است که امکان طراحی وب سایت با شیوه ها و ابزار های متعددی امکان پذیر می باشد. Bootstrap یکی از بهترین ابزارهای عالی به منظور ایجاد وب سایت های متعدد می باشد. به کمک این ابزار این امکان برای شما فراهم می باشد که هر نوع صفحه وب و نرم افزار مبتنی بر وب را به وجود آورد و در راستای گسترش آن قدم برداشت. در حقیقت بوت استرپ به طراحی صفحات ریسپانسیو کمک نموده و همانند یک چارچوب کار می نماید. این نکته را خاطر نشان کنیم که از چارچوب های قدیمی به شمار می رود که مشکلاتی نیز دارد. در ادامه ی این مطلب از آذرآنلاین تمایل داریم که در رابطه با کاربرد هاست Bootstrap گفتگو نماییم.

Bootstrap چیست؟

چارچوب نرم افزاری می باشد که در آغاز به وسیله توسعه دهندگان توییتر به منظور استفاده داخلی طراحی شد. ولیکن با گذشت مدت کم امکان بکارگیری آن توسط عموم فراهم گشت. سپس تحت عنوان یک مجموعه عالی از ابزار ها به منظور گسترش رابط های کاربری شناخته شد. امروزه بوت استرپ یک دسته ابزار، HTML CSS، JS منبع باز و رایگان می باشد. به دلیل رایگان و منبع باز بودن آن این امکان برای شما فراهم می باشد که به سهولت فایل های Bootstrap را برای خود سفارشی سازی نمایید. از آنجایی که کد ها از قبل تعریف شده برای دکمه ها و منو، هشدار ها در نظر گرفته شده است، سبب می گردد در زمان کمتری پروژه خود را عملی سازید.

 

مزیت های استفاده از بوت استرپ

اکنون که در رابطه با مفهوم بوت استرپ گفتگو نمودیم زمان آن رسیده است که بیشتر در رابطه با مزیت های آن گفتگو نماییم.

صرفه جویی در زمان

به دلیل استفاده از المان های از قبل طراحی شده زمان کمتری برای برای انجام پروژه نیاز است.

هماهنگ با مرورگر های متعدد

با نسخه های متعدد و رایج، اپرا، سافاری، فایرفاکس و... هماهنگ می باشد.

ساده و سبک

یادگیری و کار با آن به سهولت امکان پذیر می باشد.

رایگان و منبع باز

همانگونه که در بالا شاره نمودیم رایگان بوده و امکان شخصی سازی آن وجود دارد.

اجزای موجود در آن

یکی از بهترین قابلیت های Bootstrap را می توان برخورداری از ابزار های کاملی به منظور ساخت و طراحی وب سایت دانست. به کمک این ابزار ها می توان ظاهری جذاب به وب سایتتان ببخشید. 

نکته

آخرین ورژن بوت استرپ،  Bootstrap 5 می باشد که در همه ی مرورگر های بزرگ به جزء Internet Explorer قدیمی قابل دسترس می باشد. به عبارتی سازگاری با ورژن های قدیمی مرورگر نمی باشد. در نتیجه این مورد را می توان از معایب بوت استرپ دانست. یکی از موارد دیگر را می توان قالب های مشابه دانست. به این صورت که وب سایت هایی که به وسیله بوت استرپ طراحی شده است بسیار شبیه به هم می باشد. برخورداری از ساختار یکسان، دکمه ها و در کل قسمت های متعدد به هم دیگر بسیار شبیه می باشد. در نتیجه برای برطرف نمودن آن بایست کار با تمامی ابزار های آن را بلد باشید؛ تا این امکان برای شما مهیا باشد حداکثر توان آن برای توسعه وب سایت بهرم ببرید. با این وجود استفاده از بوت استرپ برای پیاده سازی بعضی پروژه ها کاربردی نمی باشد.

طراحی ریسپانسیو با  Bootstrap

ریسپانسیو نمودن صفحات به کمک این ابزار بسیار راحت می باشد. به این صورت که ریسپانسیو به معنای نمایش درست وب سایت در همه ی نمایشگر ها اعم از موبایل، تبلت و.. می باشد. تنها کاری که به منظور طراحی ریسپانسیو با بوت استرپ انجام دهید این است که نحوه کار با سیستم Grid را بیاموزید.

دیگر کاربرد های بوت استرپ

تنها کاربرد بوت استرپ را نمی توان به ریسپانسیو نمودن صفحات اختصاص داد. این ابزار کاربردی علاوه بر این مورد آپشن های بسیاری برای طراحی و ایجاد هر چه بهتر وب سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. این فریم ورک هر المانی که نیاز دارید برای ایجاد فرم زیبایی در اختیارتان قرار می دهد. برای نمونه امکان ایجاد دکمه های با رنگ های متعدد فقط با افزودن کلاس های از پیش مشخص شده اشاره نمود.

دیگر کاربردهای بوت استرپ

کلام پایانی

مطالب بیان شده در بالا تنها برخی از قدرت و قابلیت های بوت استرپ  می باشد. امیدواریم این مقاله ی کاربرد هاست Bootstrap برایتان مفید بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه : ویژگی های جدید بوت استرپ 4

 

Web Admin- مدیر صفحات

935
A
A