دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟
دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟
2 ماه پیش

آیا شما از این موضوع مطلع هستید که ابتدایی‌ترین گام در راستای ساختن یک وب‌سایت، ثبت دامنه می‌باشد! ولو اگر که شما با اصول و مبانی سئو آشنا باشید، بهتر می‌دانید که ثبت دامنه و اتخاذ یک اسم برای دامنه خود بر روی سئوی وب‌سایت شما اثر گذار است. حال یک پرسش ممکن است ذهن ما را به خود مغشوش سازد. آن هم این است که دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟ اگر هم می‌خواهید در مورد سئو اطلاعات کافی کسب کنید محتوای سئو (SEO) چیست؟ را حتما بخوانید.

 

دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیست؟

تصور نمایید شما مایل هستید وب‌سایتی را با غایت فروش لباس زنانه طراحی بنمایید. در ابتدای مسیر می‌بایست یک اسم دامنه را برای خود انتخاب کنید. صرف نظر از انتخاب هر نامی امکان دارد شما مایل باشید کلمه کلیدی خرید لباس زنانه Buy women's clothing را تحت عنوان قسمتی از اسم دامین خویش قرار بدهید. حتی امکان دارد گاهی پای خویش را فراتر گذارده و مخاطبانی را که به دنبال خرید ساعت ارزان می‌باشند را با جمله Buy cheap women's clothing مورد هدف خود قرار بدهید. به عبارتی این نام گذاری یک EMD محسوب می‌گردد. امکان دارد شما تا به اینجای مطلب با چیستی EMD آشنا شده باشید. اما آیا از میزان تأثیر آن بر سئوی وب‌سایت‌ آشنا هستید؟

 

تأثیر دامنه تطبیق دقیق بر روی سئوی سایت

بهتر می‌باشد در همین ابتدای امر بیان داریم که نظرهای گوناگونی در این ارتباط به چشم می‌خورد. عده‌ای از کارشناسان بر این باور می‌باشند که بهره گیری از این شیوه در به ثبت رساندن دامین می‌تواند به رشد و توسعه سریع وب‌سایت‌ در موتورهای جستجو کمک شایانی نماید. حال آن که برخی کارشناسان دیگر بر این امر معتقد هستند که دامنه تطبیق دقیق و سئو با همدیگر می‌توانند ارتباطی خطرناک و آسیب زننده داشته باشند. حال آن که نیونت پلاس به شما عزیزان چنین هشدار می‌دهد، بهره گیری از این گونه دامنه ها شاید که مجذوب کننده به نظر رسد ولیکن می تواند در امتداد مسیر شکست سخت و پیچیده ای را در کسب و کار اینترنتی برای شما رقم بزند.

 

علت عدم استفاده از دامنه تطبیق دقیق

جهت آن که شما بهتر و دقیق تر بتوانید با علت خطرناک بودن این شیوه نام گذاری برای نشانی وب‌سایت‌ آشنا شوید، به موارد بیان شده در قسمت ذیل به خوبی توجه بنمایید؛

  1. چنانچه که تا به چندین سال قبل در یکی از موتور های جستجو جمله Watch cartoons online را درج می نمودید، اتفاق جالب و هیجان انگیزی رخ می داد. اگر که سرچ نمایید به آسانی قابل مشاهده خواهد بود که اکثریت وب‌سایت‌ هایی که ایندکس گردیدند، از شیوه دامنه تطبیق دقیق جهت نام گذاری وب‌سایت‌ بهره گرفته اند.
  2. حال اگر عبارت Watch cartoons online را در بطن موتور جستجو سرچ نمایید چه می بینید! قطعاً هم اکنون مشاهده خواهید کرد که دیگر خبری از نتایج پیشین نمی باشد و به عبارتی دیگر بهره گیری از دامنه تطبیق دقیق جهت رشد و توسعه وب‌سایت‌ و ارتقای آن کارساز نمی باشد.

نتیجه کار این خواهد بود که، گوگل توانسته است از الگوریتم های نوینی بهره گیرد و وب‌سایت‌ هایی که با دامنه ی جعلی تلاش می کنند تا موتور جستجو را دور زده و مایل هستند با این عمل به نتایج بالا در کلمات کلیدی در بازدید برسند، جریمه نماید.

 

تمامی سایت ها و مجرم بودن یا نبودن آن ها

شخصی با نام گری ایلیس از کارشناسان گوگل براساس توئیتی سخنانی در این رابطه بیان داشته است که دامنه تطبیق دقیق تنها به خودی خود مشکلی را رقم نمی زند. مشکل از آنجا آغاز می شود که در مسیر اسپمینگ واقع می شوند. پس اگر که شما وب‌سایتی را با اسم دامنه تطبیق دقیق راه اندازی نموده اید و از اسپم شدن آن هراس دارید، میبایست ما چنین بگوییم که اگر شیوه های صحیح را اتخاذ نموده اید، پس جای نگرانی باقی نخواهد ماند.

این موضوع که آیا وب‌سایت‌ شما از جانب گوگل اسپمینگ شناخته شود و یا خیر! به کارکرد و همچنین کیفیت وب‌سایت‌ شما بستگی خواهد داشت. بهتر است این نکته را هم خاطر نشان شویم که؛ هنوز هم وب‌سایت‌ هایی می باشند که از کوئری های جستجوی بالا در اسم دامین خود بهره می گیرند ولو رتبه های برتر گوگل را هم به خود اختصاص داده اند.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1091
A
A