عضویت کاربر در گروه با پاورشل

عضویت کاربر در گروه با پاورشل
عضویت کاربر در گروه با پاورشل
9 ماه پیش

در ادامه مطالب آموزش پاورشل و نحوه کار با دستورات آن در این بخش قصد داریم در ادامه مطالب آموزش ساخت یوزر با پاورشل و همچنین ساخت گروه کاربری با پاورشل ، در این مطلب به نحوه عضویت کاربر در گروه با پاورشل پرداخته تا شما کاربران گرامی بیش از پیش به این موضوع مسلط گردید.

در مطالب قبلی که به ساخت گروه و یوزربا Powershell پرداختیم ، تمامی نکات مرتبط با این موارد و نحوه ایجاد آنها با پارامترهای مختلف بررسی شد و حال در این مطلب به آخرین موضوع در این رابطه که نحوه عضو کردن یوزرها در گروه‌های ایجاد شده است را بررسی خواهیم کرد.

پس با آموزش عضویت کاربر در گروه با پاورشل همراه ما باشید.

کاربر گرامی این آموزش بر مبنای پاورشل نسخه 5.1 به بالا که بر روی ویندوز 10 و ویندوز سرور 2016 به بالاتر به صورت پیش‌فرض نصب می‌باشد کاربرد داشته و برای استفاده از این دستور در نسخه‌های قدیمیتر باید ماژول مرتبط را به پاورشل اضافه کرده و یا از دستورات Command Prompt برای ساخت یوزر استفاده نمایید.

عضویت کاربر در گروه با پاورشل

1- ابتدا با دسترسی Administrator پاورشل را باز نمایید.

چنانچه از نحوه باز شدن پاورشل با دسترسی ادمین اطلاعاتی ندارید به مطلب آموزش باز کردن پاورشل با دسترسی Administrator مراجعه نمایید.

2- دستور عضو کردن کاربران در گروه‌ها ، Add-LocalGroupMember است که همانند سایر دستورات پاروشل از ساختاری مشخص و استاندارد بهره می‌برد.

ساختار دستور Add-LocalGroupMember

Add-LocalGroupMember -Group [GroupName] -member [UserNames] 

همانطور که در ساختار بالا مشاهده می‌نمایید ، عضو کردن یک گروه و استفاده از دستور ذکر شده بسیار ساده بوده و نیازی به استفاده از دستورات پیچیده نخواهید داشت.

برای درک بهتر از این دستور به مثال زیر توجه فرمایید.

مثال دستور Add-LocalGroupMember

Add-LocalGroupMember –Group Users –Member “Abtin”, “MicrosoftAccount\Sina@outlook.com”, “Azar\musa”

در دستور بالا سه یوزر به گروه Users اضافه شده‌اند.

نکته : شما قادر خواهید بود با استفاده از این دستور اکانت مایکروسافت ، اکانت یک دامنه و یا لوکال یوزر را که قبلاً به این سیستم اضافه شده‌اند را به یک گروه لوکال اضافه کنید. بنابراین استفاده از دستور Add-LocalGroupMember بیشتر بر روی لوکال بودن گروه تأکید داشته و قابلیت اضافه کردن یوزرهای غیر از لوکال را نیز دارد.

بدین ترتیب شما می‌توانید با استفاده از این دستور و ساختار دستورات پاروشل به اضافه کردن و عضو کردن یوزرهای متعدد به یک گروه بپردازید.

نکته : این دستور دارای دو پارامتر اصلی است که در مثال بالا ذکر شد و پارامترهای خاص دیگری ندارد و تنها از پارامترهای استاندارد پاورشل مانند Whatif ، Confirm و ... می‌توان در پایان دستور استفاده نمود.

امیدواریم از آموزش عضویت کاربر در گروه با پاورشل استفاده لازم را برده باشید.

در مطلب بعدی به آموزش استفاده از دستورات دیگر مدیریت کاربران در پاورشل خواهیم پرداخت.

 کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

4302
A
A