اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست ( ۸ دلیل مهم برای تهیه BackUp )

اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست ( ۸ دلیل مهم برای تهیه BackUp )
اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست ( ۸ دلیل مهم برای تهیه BackUp )
8 ماه پیش

اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست + ۸ دلیل مهم برای تهیه نسخه پشتیبان

بک آپ گیری به فرایند تهیه نسخه کپی از داده‌ها و ذخیره آن‌ها گفته می‌شود. تهیه بک آپ از اطلاعات هاست برای محافظت از اطلاعات شرکت یا وب‌سایت و بازیابی آن در زمان از دست رفتن داده‌های اصلی اهمیت حیاتی دارد. با حفظ نسخه بک آپ در محلی دیگر، می‌توان از رخ دادن یک فاجعه برای کسب‌وکار جلوگیری کرد.

برای آشنایی با دلایل اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست با ما همراه باشید.

چرا تهیه و نگهداری نسخه بک‌آپ اهمیت دارد؟

هدف از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات هاست ایجاد یک کپی از اطلاعات است که در صورت از دست رفتن داده‌های اولیه قابل بازیابی باشد. این مشکل می‌تواند نتیجه مشکل سخت‌افزار یا نرم‌افزار، خرابی داده‌ها، یا یک خطای انسانی، مانند حمله مخرب (ویروس یا بدافزار)، یا حذف تصادفی داده‌ها باشد.

کپی‌های پشتیبان امکان بازیابی داده‌ها را از زمان قبلی فراهم می‌کنند تا به کسب‌وکار کمک کند پس از یک رویداد برنامه‌ریزی نشده بازیابی شود. اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست در اینجا مشخص می‌شود.

تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات هاست، زمان و هزینه زیادی نمی‌طلبد و کار سختی نیست اما تهدید یا آسیب رسیدن به اطلاعات، می‌تواند برای صاحبان سایت و کسب‌وکار خسارت‌های بسیاری به بار آورد و زمان زیادی برای بازگردانی یا بازسازی اطلاعات از دست رفته نیاز است.

نحوه نگه‌داری نسخه پشتیبان اطلاعات

بهترین راه برای نگه‌داری و ذخیره کپی داده‌ها، حفظ آن‌ها در سخت‌افزار جدا از سیستم اصلی است؛ این محل ذخیره اضافی می‌تواند به سادگی یک درایو خارجی یا USB یا چیز اساسی‌تر مانند یک سیستم ذخیره سازی دیسک یا حافظه ذخیره سازی ابری باشد.

این ابزار ذخیره را می‌توانید در محلی دیگر و دور از محل سرور اصلی نگه‌داری کنید تا در صورت رخ دادن حوادث طبیعی و نامترقبه بتوانید آن را بازیابی کنید.

تهیه نسخه‌های منظم بک آپ، داده‌های از دست رفته را به حداقل می‌رساند و هرچه زمان بیشتری از تهیه آخرین نسخه پشتیبان بگذرد، اطلاعات از دست رفته بیشتری خواهید داشت.

چه خطراتی اطلاعاتمان را تهدید می‌کند؟

  • حوادث نامترقبه و پیشبینی نشده؛ مثل آتش‌سوزی در دیتاسنتر
  • هک شدن سرویس توسط هکرهایی که قصد سواستفاده از اطلاعات شما را دارند
  • ورود ویروس یا باج افزار خطرناک به سیستم و از بین رفتن همه یا بخشی از داده‌ها

۸ دلیل مهم برای تهیه بک آپ

 

  • پیشگیری از آسیب یا از دست رفتن داده‌ها

دلیل اصلی بک آپ گیری از داده‌ها، ذخیره فایل‌های مهم در صورت خرابی سیستم یا خرابی هارد دیسک است.

 

  • وجود نسخه‌های جایگزین

اگر نسخه بک‌آپ اصلی دچار خرابی و از دست رفتن اطلاعات شود، باید نسخه‌های پشتیبان بیشتری از اطلاعات وجود داشته باشد. بهتر است این نسخه‌ها به روش‌های مختلفی در محل‌های متفاوت ذخیره شوند؛ مثل فضای ذخیره سازی ابری یا خارج از سایت. 

 

  • گزارش مالیاتی و حسابرسی

با بک آپ گیری از داده‌ها، شرکت‌ها می توانند داده های مالی و حسابداری مهم و حیاتی خود را حفظ کنند.

 

  • ارتباط با مشتری

اطلاعات ذخیره شده از لیدها و علایق کاربران، مدیریت ارتباط با مشتری را بهبود می‌بخشد که منجر به افزایش بازاریابی و فروش می شود. علاوه بر این، اطلاعات ذخیره شده مشتری، اعتماد و ارزش یک شرکت را ایجاد می کند.

 

  • آرشیو کردن

تاریخچه یک شرکت با اطلاعات دیجیتال شکل می‌گیرد؛ بدیت ترتیب اطلاعات بک آپ توسعه بایگانی‌ها را ساده می‌کند. 

 

  • مزیت رقابتی

از آن‌جا که بسیاری از کسب‌وکارها از اطلاعات مهم بک آپ نمی‌گیرند، داده‌های ذخیره‌شده شرکت می‌تواند یک مزیت رقابتی باشد.

 

  • صرفه جویی در زمان

بک آپ گیری می‌تواند از تکرار و تلف شدن زمان جلوگیری کند؛ با وجود نسخه پشتیبان، کارمندان مجبور نیستند گزارش‌ها را بازنویسی کنند.

 

  • ایجاد احساس آرامش و امنیت

پشتیبان گیری منظم از داده‌ها باعث آرامش خاطر می‌شود که در صورت وقوع جرایم سایبری، خرابی سیستم یا فاجعه، یک نسخه بک آپ آماده وجود دارد.

 

 

خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می شود.

بک آپ گرفتن از وردپرس

 

 

از چه اطلاعاتی بک‌آپ بگیریم؟

به عبارت ساده؛ همه چیز!

شما باید از هر چیزی که در صورت گم شدن قابل جایگزینی نیست، بک آپ بگیرید. اهمیت تهیه بک آپ ، در حفظ اطلاعات حیاتی مهم هاست به وضوح قابل مشاهده است.

روش‌های مختلفی برای بک‌آپ گرفتن وجود دارد و می‌توانید از همه یا بخشی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته می‌توانید از اطلاعاتی مثل دیتابیس کاربران و مشتری‌‌ها و اطلاعات لیدها که مهم‌ترند و زمان کمتری برای تهیه بک‌آپ نیاز دارند، نسخه پشتیبان تهیه کنید. این اطلاعات نیاز به تهیه بک‌آپ منظم دارند و باید به‌صورت دوره‌ای از آن‌ها بک‌آپ گرفت؛ چون ممکن است بخش‌های مختلف سایت در طول بازه‌های زمانی کوتاه‌تر تغییری نکنند و ثابت بمانند اما این اطلاعات هرروز تغییر کرده و آپدیت می‌شوند.  اگر صرفا می‌خواهید از اطلاعات مهم‌تر در سرویس‌ها بک‌آپ بگیرید و روش آن را نمی‌دانید، می‌توانید با تیم پشتیبانی سرویس خود مشورت کنید.

 

خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می شود.

جت بک آپ چیست؟

 

سخن نهایی

اهمیت تهیه بک آپ از اطلاعات هاست بر کسی پوشیده نیست؛ کسب‌وکار شما دستاورد تمامی زحماتی است که در طی سال‌ها متحمل شده‌اید و تمامی اطلاعات سازنده آن اهمیت بالایی دارند. حفظ این اطلاعات در مقابل خطرات و مشکلات احتمالی، لازمه ادامه دادن مسیر با خیال راحت و آسوده است. با تهیه بک آپ از اطلاعات مهم کسب‌وکار یا وب‌سایت خود، با یک اتفاق ساده تمامی زحمات شما بر باد نمی‌رود و می‌توان آن‌ها را به سادگی بازیابی کرد. در این مطلب ۸ دلیل مهم برای تهیه BackUp را بررسی کردیم و با مزایا و اهمیت بک آپ آشنا شدیم.

دریا بهرامی- نویسنده

2114
A
A