آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه
آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه
9 ماه پیش

همانطور که می‌دانید جداول وردپرس در دیتابیس ، پس از ایجاد آنها با یک پیشوند همراه هستند و ممکن است همان پیشوند برای نفوذ به سایت شما استفاده شود که در ادامه نیز به تضویح بیشتر آن خواهیم پرداخت. حال در این مطلب از سری مطالب آموزش وردپرس قصد داریم با آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه در خدمت شما کاربران گرامی باشیم تا بتوانید به سادگی و با چندین کلیک تمامی این پیشوندها را تغییر دهید.

در دنیای هک و نفوذ به سیستم‌ها و سایت‌ها ، اولین قدم جمع‌آوری اطلاعات قربانی است. حال اگر در نظر بگیرید که یک هکر بخواهد به سایت وردپرسی شما حمله کند ، باید اطلاعاتی از جدولی که شما یوزرهای و پسورد را در آن ذخیره کرده‌اید داشته باشد.

خُب از آنجایی که وردپرس در دسترس همگان قرار دارد ، می‌توان براحتی حدس زد که نام جدولی که نام یوزرهای شما در آن ذخیره می‌گردد ، کجاست.

وردپرس در هنگام نصب پیشوند _WP را برای همه جدوال وردپرس در نظر خواهد گرفت و با توجه به اینکه عموماً افراد زیر به آن اهمیت نمی‌دهند ، پیشوند به همان شکل پیش‌فرض باقی می‌ماند. بنابراین یک هکر با حدسی ساده می‌تواند پی ببرد که جداول مربوط به یوزرهای شما با نام wp_users ذخیره می‌شود.

حال برای جلوگیری از این امر و سخت کردن کار هکرها برای نفوذ به دیتابیس شما ، یکی از راه‌ها تغییر پیشوند جداول دیتابیس وردپرس پس از نصب است که به دو طریق زیر امکان پذیر می‌باشد.

1- تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه

2- تغییر پیشوند جداول وردپرس به صورت دستی

در این مطلب ما به تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه خواهیم پرداخت تا بتوانید به سادگی به این امر بپردازید.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه

نکته : قبل از شروع به عملیات تغییر نام پیشوند جداول دیتابیس وردپرس ، پیشنهاد می‌نماییم یک بک‌آپ از دیتابیس و همچنین فایل Wp-config تهیه نمایید تا در صورت بروز خطا و یا مشکلاتی ، اطلاعات خود را از دست ندهید.

جهت آموزش از نحوه تهیه بک‌آپ از کل سایت ، به آموزش تهیه بک‌آپ وردپرس مراجعه نمایید.

1- ابتدا وارد داشبورد وردپرس خود شوید.

2- از منوی افزونه‌ها بر روی گزینه افزودن کلیک نمایید.

افزودن افزونه به وردپرس

3- حال در این صفحه ، عبارت Change Table Prefix را وارد کرده و پس از یافتن آن ، بر روی گزینه "هم اکنون نصب کن" و سپس بر روی "فعال کردن" کلیک نمایید.

یافتن افزونه Change table prefix و نصب آن در وردرپس

4- پس از نصب این افزونه ، گزینه Change Table Prefix در منوی تنظیمات وردپرس اضافه می‌شود که با کلیک بر روی آن به صفحه این افزونه خواهید رفت.

رفتن به تنظیمات افزونه Change Table Prefix

5- حال در این صفحه شما کافی است در ابتدا بر روی Enable Site as Maintenance mode کلیک کنید و گزینه Save را بزنید تا به جای خطا در هنگام تغییر پیشوند جداول ، کاربران با صفحه سایت در دست تعمییر است ، روبه‌رو شوید.

6- سپس در فیلد موجود Prefix و یا همان نام پیشوند جدید خود را همانند تصویر زیر وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه Click To Change Table Prefix کلیک کنید تا عملیات تغییر نام پیشوند جداول دیتابیس وردپرس شما تغییر نماید.

تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه Change table prefix

پس از تغییر کامل پیشوند جداول با پیغامی مشابه تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد.

پیغام تغییر جداول وردپرس با افزونه Change table prefix

بدین ترتیب شما موفق به تغییر پیشوند جداول وردپرس خود خواهید شد و کمک به افزایش امنیت وردپرس خود کرده‌اید.

امیدواریم در پایان از مطلب آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس با افزونه استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

7115
A
A