آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل

آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل
آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل
9 ماه پیش

در ادامه بحث DKIM و SPF برای تصدیق هویت ارسال ایمیل در این بخش از سری مطالب آموزش سیپنل قصد داریم با آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل در خدمت شما دوستان گرامی باشیم.

همانطور که در مطلب مفهوم SPF و DKIM توضیح دادیم ، این دو تکنولوژی استاندارد برای تصدیق هویت و شناسایی وضعیت سلامت ایمیل سرور در نظر گرفته شده‌اند که قوانین آن امروزه بر روی اکثر ایمیل سرورهای عمومی اعم از Gmail ، Outlook ، AOL و ... اعمال شده است.

بدین ترتیب شما به عنوان یک مدیر وب سایت ، دارای دامنه شخصی خواهید بود و برای ارسال ایمیل‌های خود به طور صحیح و دریافت آن از سمت ایمیل سرورهای عمومی باید DKIM و SPF را به طور کامل تنظیم نمایید.

DKIM و SPF هر دو رکوردی در DNS سرور شما ایجاد خواهند کرد که باعث خواهد شد در صورت نیاز به تصدیق دامنه و تشخیص هویت دامنه از سمت سرورهای عمومی ، برای آنها اطلاعات ارسال گردد.

روند عملکرد این دو تکنولوژی به شکلی است که آدرس IP و مشخصات Valid بودن دامنه شما در خود جای داده و در هنگام ارسال ایمیل از سمت دامنه شما ، برای سرورهای عمومی ارسال خواهد شد تا بدین شکل کمک شایانی به شناسایی ایمیل و دامنه شما شود تا ایمیل سرورها ، ایمیل‌های ارسالی از سمت دامنه شما را دریافت کنند.

حال در این مطلب ما به آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل خواهیم پرداخت تا کاربرانی که با مشکل ارسال ایمیل مواجه هستند بتوانند با استفاده از این تکنولوژی مشکلات خود را برطرف سازند.

آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل

1- برای فعال سازی این دو تکنولوژی ، ابتدا وارد کنترل پنل سیپنل خود شوید.

2- سپس از بخش Email بر روی گزینه Authentication کلیک نمایید.

تنظیمات Authentication ایمیل در سیپنل

3- در ابتدای این صفحه دو گزینه SPF و DKIM وجود خواهد داشت که شما با کلیک بر روی گزینه Enable می‌توانید آنها را فعال سازید.

فعال سازی DKIM و SPF در سیپنل

4- توجه داشته باشید در صورتی که همانند تصویر فوق ، گزینه Disable برای شما فعال است ، به این معناست که SPF و DKIM برای شما فعال می‌باشد.

نکته : در صورتی که آدرس IP هاست شما تغییر کرد و یا از IP اختصاصی استفاده می‌نمایید ، باید این دو گزینه را غیر فعال کرده و مجدداً فعال سازید تا اطلاعات ذخیره شده در این دو رکورد یک بار رفرش شود.

در پایان شایان ذکر است که بدانید پس از فعال‌سازی این دو گزینه ، شما می‌توانید رکوردهای ایجاد شده در DNS را با مراجعه به بخش DNS Zone Editor مشاهده نمایید.

در این جا آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل به پایان رسیده است و شما می‌توانید به سادگی از این قابلیت Authentication نیز استفاده نمایید.

در مطالب بعدی به توضیح DMARC و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.

امیدواریم آموزش فعال کردن SPF و DKIM در سیپنل برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

7595
A
A