روش تست پسورد امن و نفوذناپذیر

روش تست پسورد امن و نفوذناپذیر
روش تست پسورد امن و نفوذناپذیر
9 ماه پیش

شاید تا به حال برای شما نیز این سؤال پیش‌آمده باشد که آیا پسورد انتخابی شما امن و غیرقابل نفوذ است یا خیر؟
در اینجا خدمت شما عرض کنم که هیچ پسوردی غیر قابل نفوذ نیست و تمامی پسوردها نفوذپذیر هستند ، اما اینکه چه مقدار زمان نیاز است تا پسورد شما هک شود ، مهم است. در مطلب روش تست پسورد امن به شما راه‌حلی را خواهیم گفت تا شما بتوانید به تست وضعیت امنیت پسورد انتخابی خود بپردازید.

قبل از اینکه به سراغ آموزش روش تست پسورد امن برویم ، چند کلامی نسبت به هک پسورد صحبت خواهیم کرد و سپس راه‌کار را به شما خواهیم گفت.

هک پسورد

هک کردن پسورد در دنیای امروزی یکی از روش‌های دسترسی به یک سیستم یا اکانت است که به صورت متداول انجام می‌پذیرد. حملاتی چون Brute Force یکی از روش‌هایی است که برای بدست آوردن پسورد استفاده می‌شود و در این روش آنقدر پسوردهای متعدد را تست کرده تا به پسورد اصلی شما دست یابند و یا روش دیگر این است که می‌توان فایل ذخیره پسورد در ویندوز و یا لینوکس را بدست آورده و هش پسورد شما را مورد رمزنگاری قرار دهند تا در نهایت به آن دست پیدا کنند.

در سیستم عامل‌های ویندوز ، فایلی با نام SAM و در سیستم عامل‌های پایه یونیکس فایلی با نام Shadow وجود دارد که تمامی پسورد‌ها در آن ذخیره می‌گردد و در داخل فایل پسورد شما به صورت هش شده است ، هش پسورد قابل بازگردانی است ، اما نه به سادگی آنچه که فکر کنید. پسورد هر چه طولانی‌تر باشد ، برگرداندن آن سخت‌تر خواهد بود.

در مقاله نکات مهم پسورد پیچیده و مستحکم خدمت شما عرض کردیم که هرچه از علامت‌ها ، اعداد و حروف بزرگ و کوچک استفاده شود ، پسورد پیچیده‌تر بوده و شکستن آن دشوارتر خواهد شد.

حال در ادامه به توضیح اینکه معیار این دشواری چیست ، خواهیم پرداخت.

روش تست یک پسورد امن

در این مطلب به معرفی یک سایت به نام HOW SECURE IS MY PASSWORD میپردازیم که این امکان را به شما خواهد داد که پسورد خود را وارد کرد تا به شما اعلام کند برای شکستن پسورد شما چه مقدار زمان نیاز است.

برای تست پسورد خود ، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

روش تست پسورد امن

  • پس از ورود به سایت ، در قسمتی که مشخص شده است ، پسورد خود را وارد نمایید.

وارد کردن پسورد برای تست

  • بعد از وارد کردن در کادر مشخص شده به شما اعلام می‌شود که برای شکستن پسورد شما و یا بهتر است بگوییم برای برگرداندن هش پسورد شما چه مقدار زمان باید صرف شود.

نتیجه تست پسورد

به طور مثال ما در این سایت پسورد li_1392)Reza@ را وارد کرده‌ایم و همانطور که مشاهده می‌کنید برای شکستن هش این پسورد ، زمانی بالغ بر سه میلیون سال نیاز است و می‌توان گفت یک پسورد امن و البته غیرقابل نفوذ می‌باشد.

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به تست پسورد خود نیز بپردازید.

امیدواریم از مطلب روش تست پسورد امن و نفوذناپذیر استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

5979
A
A