آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس

آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس
آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس
8 ماه پیش

در ادامه مطالب آموزش کلودلینوکس در این بخش با آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس در خدمت شما خواهیم بود.

همانطور که در مطلب آموزش تبدیل Centos به کلودلینوکس خدمت شما عرض کردیم ، CloudLinux به طور کلی به عنوان یک سیستم عامل تخصصی برای هاستینگ طراحی و توسعه داده شده است. در کنار کلودلینوکس ، ماژول‌هایی عرضه شده که با نصب هریک از آنها به شما امکانات فراوان و کاربردی را ارائه می‌دهد.

یکی از مهمترین و کاربردیترین ماژول‌های عرضه شده ، CageFS است که وظیفه آن کنترل میزان مصرف منابع سرور برای هر یک از هاست‌های اشتراکی (اکانت) می‌باشد و قابلیت نصب بر روی کلودلینوکس را داشته و با پنل‌های پلسک ، سیپنل ، دایرکت ادمین و اینترورکس به خوبی کار می‌کند.

این قابلیت همانند یک زندان برای کاربر عمل کرده و منابع سرور را به طور کنترل شده در اختیار هر کاربر قرار داده تا از استفاده بیش از حد یک کاربر از سرور و منابع سخت افزاری جلوگیری کرده و به همین ترتیب سرور به بهترین حالت ممکن به هر یک از هاست‌ها بهترین سرویس را ارائه دهد.

 به طور مثال یکی از مشکلاتی که قبلاً سرویس‌دهندگان میزبانی وب با آن برخورد داشتند ، Suspend شدن سرور به طور ناگهانی پس از پر شدن حجم هارددیسک بود که با استفاده و تنظیم این ماژول دیگر مشکلاتی مانند این را تجربه نخواهند کرد.

حال با توضیحاتی که خدمت ما عرض کردیم ، با این ماژول آشنا شده‌اید ، در ادامه با آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس با ما همراه باشید.

آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس

  • ابتدا وارد محیط ترمینال کلودلینوکس خود شوید.
  • دستور زیر را وارد کرده تا CageFS دانلود و نصب گردد.
yum install cagefs
  • سپس دستور زیر را وارد کرده تا CageFS نسبت به دیتابیس ، کنترل پنل و سرور شما ، تنظیمات را به صورت اتوماتیک انجام داده و در صورت نیاز ابزارهایی را نصب نماید.
/usr/sbin/cagefsctl --init

بعد از اتمام مراحل دستور بالا ، ماژول CageFS بر روی سرور شما نصب شده و شما قادر خواهید بود از بخش کنترل پنل خود به تنظیم آن و منابع سرور برای هر یک از کاربران بپردازید.

دقت داشته باشید که پس از نصب و اتمام کلیه مراحل ، سیستم نیازی به ریبوت نخواهد داشت.

در پایان امیدواریم مطلب آموزش نصب CageFS در کلودلینوکس برای شما مفید واقع شده باشد.

در آموزش‌های آتی به نصب MySQL Governor و PHP Selector خواهیم پرداخت.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3728
A
A