آموزش نصب دسکتاپ Cinnamon در CentOS 7

آموزش نصب دسکتاپ Cinnamon در CentOS 7
آموزش نصب دسکتاپ Cinnamon در CentOS 7
9 ماه پیش

در این بخش از آموزش‌های CentOS 7 با آموزش نصب دسکتاپ Cinnamon در CentOS 7 در خدمت شما خواهیم بود تا در صورت علاقه‌مندی به این محیط کاربری زیبا ، بتوانید آن را بسادگی نصب کرده و از آن نیز استفاده کنید.

معرفی دسکتاپ سینامون ( Cinnamon )

سینامون یک محیط دسکتاپ لینوکسی متن باز است که در برخی از لینوکس‌ها مانند Mint به عنوان دسکتاپ اصلی شناخته می‌شود. این دسکتاپ از گنوم 3 فورک شد و پس از مدتی به علت کارایی بالا و همچنین محیط زیبایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد ، مورد توجه کاربران نیز قرار گرفت.

این محیط گرافیکی همانند سایر محیط‌های دسکتاپ لینوکس از برخی ابزارهای پیشفرض برای پخش موزیک و ویدئو ، نمایش عکس و ... بهره می‌برد که تمامی آنها با نام X شروع می‌شود.

امروزه سینامون یکی از معروفترین و البته جذابترین محیط‌های گرافیکی لینوکس است که می‌تواند بر روی ابونتو ، دبیان ، سنتوس و ... نیز نصب گردد.

در این آموزش به نحوه نصب محیط Cinnamon خواهیم پرداخت تا بتوانید بسادگی محیط جدیدی را نسبت به گنوم و KDE نیز تجربه کنید.

آموزش نصب دسکتاپ Cinnamon در CentOS 7

1- ابتدا وارد ترمینال CentOS خود شوید.

2- در ابتدا دستور زیر را وارد کرده تا مخزن EPEL نصب گردد.

yum -y install epel-release

3- حال بعد از نصب  EPEL ، دستور زیر را وارد کرده تا Cinnamon شروع به دانلود و نصب کند.

yum --enablerepo=epel -y install cinnamon*

4- پس از پایان نصب ، دستورات زیر را وارد کرده تا دسکتاپ سینامون به عنوان دسکتاپ اول انتخاب گردد و به شما نمایش داده شود.

echo "exec /usr/bin/cinnamon-session" >> ~/.xinitrc
startx

نکته : چنانچه از نسخه سرور استفاده می‌کنید و این دسکتاپ را برای استفاده از سرویس Xrdp برای ریموت زدن نصب کره‌اید ، سرویس Xrdp را ریستارت کرده و سپس به لینوکس خود ریموت بزنید.

نمایی از دسکتاپ cinnamon در centos 7

امیدواریم از آموزش نصب دسکتاپ Cinnamon در CentOS 7 استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

4429
A
A