آموزش نصب Node.js در دبیان 9

آموزش نصب Node.js در دبیان 9
آموزش نصب Node.js در دبیان 9
8 ماه پیش

به درخواست کاربران گرامی در این بخش از سری مطالب آموزش دبیان 9 با آموزش نصب Node.js در دبیان 9 در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود.

Node.js چیست ؟

Node.js یک پلتفرم کدنویسی سمت سرور است که توسط رایان لینهارت دال (Ryan Lienhart Dahl) در سال 2009 ایجاد شده و یک چهارچوب نرم افزاری I/O بر پایه موتور جاوا اسکریپت V8 می‌باشد.

این پلتفرم با زبان‌های C++ ، C و جاوا اسکریپت نوشته شده است و در تمامی سیستم عامل‌ها مانند انواع لینوکس ، ویندوز، مکینتاش ، سولاریس و … قابل اجرا و بهره برداری است.

موتور جاوا اسکریپت V8 در اصل همان موتور اجرای گوگل کروم می‌باشد که به صورت متن باز در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.

این پلتفرم از یک مدل I/O بر اساس Event است که قابلیت Non-Blocking آن باعث کاهش فشار موجود بر روی سرور و افزایش کارایی می‌گردد. عموما Node.js را به عنوان پلتفرمی برای گسترش برنامه‌های سمت سرور و شبکه به کار می‌برند که با توجه به قابلیت ذکر شده باعث اجرای Real-time برنامه‌های تحت شبکه می‌شود.

حال با توجه به آشنایی شما از Node.js در ادامه به آموزش نصب Node.js در دبیان 9 خواهیم پرداخت. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از این پلتفرم به مطلب Node.js چیست؟ مراجعه نمایید.

آموزش نصب Node.js در دبیان 9

1- ابتدا به کنسول دبیان 9 خود متصل شوید.

2- سپس دستور زیر را وارد کرده تا مخازن دبیان شما آپدیت شود.

apt update

3- حال پس از اتمام آپدیت مخازن ، دستور زیر را وارد کرده تا Node.js بر روی دبیان شما دانلود و نصب گردد.

apt install nodejs

4- بعد از اتمام دانلود نصب این پلتفرم ، می‌توانید دستور زیر را وارد کرده تا از صحت نصب و همچنین نسخه آن اطلاع کسب نمایید.

nodejs -v

بدین ترتیب شما موفق به نصب Node.js بر روی دبیان خود خواهید شد.

امیدواریم در پایان از مطلب آموزش نصب Node.js در دبیان 9 استفاده لازم را برده باشید.

در مطالب آتی به نحوه استفاده از PPA و نصب یک نسخه خاص از Node.js خواهیم پرداخت.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5556
A
A