آموزش نصب Node.js در ابونتو 18

آموزش نصب Node.js در ابونتو 18
آموزش نصب Node.js در ابونتو 18
8 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش ابونتو 18 در آذرآنلاین قصد داریم با آموزش نصب Node.js در ابونتو 18 در خدمت شما دوستان گرامی باشیم.

Node.js یک پلتفرم کدنویسی سمت سرور است که توسط رایان لینهارت دال (Ryan Lienhart Dahl) در سال 2009 ایجاد شده و یک چهارچوب نرم افزاری I/O بر پایه موتور جاوا اسکریپت V8 می باشد.

این پلتفرم با زبان های C++ ، C و جاوا اسکریپت نوشته شده است و در تمامی سیستم عامل ها مانند انواع لینوکس ، ویندوز، مکینتاش ، سولاریس و … قابل اجرا و بهره برداری است.(جهت اطلاعات بیشتر به مطلب Node.js چیست؟ مراجعه نمایید.)

حال در ادامه با آموزش نصب Node.js در ابونتو 18 همراه ما باشید.

آموزش نصب Node.js در ابونتو 18

1- ابتدا از طریق SSH به ابونتو 18 خود متصل شوید.

2- سپس دستور زیر را وارد کرده تا مخازن ابونتو شما آپدیت شود.

apt update

3- حال برای نصب Node.js دستور زیر را وارد نمایید.

apt install nodejs

پس از وارد کردن دستور بالا ، ممکن است با خطایی مبنی بر وجود مشکلاتی در پکیج و یا مخازن وردپرس دریافت نمایید که برای رفع آن باید پکیج nmp که بری مدیریت Node.js در ابونتو در نظر گرفته شده را نصب کرده و سپس به نصب Node.js بپردازید.

4- بنابراین برای نصب nmp دستور زیر را وارد نمایید.

apt install nmp

دقت داشته باشید نسبت به سیستم شما یک یا دو بار تأییدیه برای دانلود و نصب این پکیج از شما دریافت خواهد شد که هر دو را با وارد کردن حرف y و زدن اینتر رد کنید.

نکته : دقت داشته باشید به دلیل هم نام بودن Node.js و یک پکیج دیگر به نام Node ، در سیستم عامل ابونتو و سرویس‌های آن ، این پکیج با نام Nodejs شناخته شده و با آن نام می‌توان سرویس‌های این ابزار را کنترل کرد.

5- در پایان شما قادر خواهید با وارد کردن دستور زیر ، وضعیت ورژن Node.js خود را بررسی نمایید.

nodejs –v

در اینجا آموزش نصب Node.js در ابونتو 18 به پایان رسیده است و شما می‌توانید از آن برای توسعه و اجرای ابزارهای خود استفاده نمایید.

در مقالات بعدی به نحوه نصب Node.js از طریق PPA و NVM خواهیم پرداخت.

امیدواریم از آموزش نصب Node.js در ابونتو 18 استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

6509
آموزش نصب Node.js در ابونتو 18
100.002
A
A