نصب PHP Selector در کلودلینوکس

نصب PHP Selector در کلودلینوکس
نصب PHP Selector در کلودلینوکس
8 ماه پیش

در مطالب قبلی که به آموزش تبدیل لینوکس CentOS به کلودلینوکس پرداخته شد ، اشاره کردیم که این سیستم عامل به صورت تخصصی برای هاستینگ و سرویس میزبانی وب طراحی و توسعه داده شده است. کلودلینوکس در کنار تغییراتی که در هسته لینوکس داده است ، ماژول‌هایی نیز ارائه کرده تا امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد ؛ حال در این مقاله ما به نصب PHP Selector در کلودلینوکس پرداخته تا با یکی از ماژول‌های پرکاربرد کلولینوکس آشنا شوید.

معرفی PHP Selector

ماژول PHP Selector که یکی از پراستفاده‌ترین و همچنین کاربردیترین ماژول‌هایی است که برای کلودلینوکس عرضه شده است. با نصب این ماژول ، شما قادر خواهید بود ، تنظیمات کاملی از PHP خود را بر روی سرور انجام داده و سایر کاربران از تنظیمات شما ارث ببرند و یا اینکه به صورت مستقیم تنظیماتی را بر هر یک از کاربران نیز انجام دهید.

در کل پس از نصب PHP Selector ، تمامی نسخه‌های قابل دسترس PHP بر روی سرور شما نصب شده و در کنترل پنل هاست شما گزینه برای تنظیم آن به نمایش خواهد آمد و به همین شکل منوی در پنل کاربران اضافه خواهد شد تا آنها بتوانند از این امکان نیز استفاده کرده تا ورژن مورد نظر PHP خود را انتخاب کنند.

از مزایای مهمی که PHP Selector در اختیار شما قرار خواهد داد می‌توان به تنظیم PHP.ini برای تمام کاربران به صورت یکپارچه و همچنین تغییرات دسترسی بخش‌های دیگر مانند upload_max_filesize و Display_errors نیز نام برد.

حال با توضیحاتی که خدمت شما عرض کردیم ، در ادامه به آموزش نصب PHP Selector در کلودلینوکس خواهیم پرداخت.

نصب PHP Selector در کلودلینوکس

  • ابتدا وارد محیط ترمینال لینوکس خود شوید.
  • دستور زیر را وارد کرده تا تمامی نسخه‌های PHP به همراه PHP Selector نصب گردد.
yum groupinstall alt-php

نکته : پس از وارد کردن دستور بالا ، ممکن است نسبت به قدرت منابع سرور شما ، چند ساعتی نصب آن بطول بیانجامد.

  • پس از اتمام نصب ، دستور زیر را وارد کرده تا اطلاعات کلودلینوکس Update شده و PHP Selector بر روی آن  و همچنین CageFS و LVEmanager تنظیم گردد.
yum update cagefs lvemanager

نکته: پس از نصب نیازی به ریبوت سرور نبوده و ماژول شروع بکار خواهد کرد.

بدین ترتیب شما موفق به نصب PHP Selector در کلودلینوکس شده و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

در آموزش بعدی به نصب MySQL Governor خواهیم پرداخت.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

4090
نصب PHP Selector در کلودلینوکس
100.006
A
A