انتشار کالی لینوکس در ویندوز استور مایکروسافت

انتشار کالی لینوکس در ویندوز استور مایکروسافت
انتشار کالی لینوکس در ویندوز استور مایکروسافت
9 ماه پیش

سرانجام پس از مدت‌ها نوبت به انتشار کالی لینوکس در ویندوز استور رسید و چندی پیش شرکت کالی به صورت رسمی نسخه‌ای را برای ویندوز 10 ارائه کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

ویندوز 10 پس از ارائه آخرین نسخه از آپدیت Fall Creator که در مقالات قبلی به آن پرداختیم ، قابلیت‌های بسیاری را در ویندوز اضافه کرد که نشان از قدرتمندتر شدن این اکوسیستم کامل داشت.

مواردی چون اضافه شدن OpenSSH در ویندوز نشان از آن داشت که ویندوز 10 به یک راه خاص و همگانی شدن در حال حرکت است.

پس از اینکه فیچری با نام Windows SubSystem Linux که قابلیت اجرای لینوکس‌ها را تحت ویندوز و در بستر یک اپلیکیشن میسر می‌ساخت ، معرفی شد ، لینوکس‌های ابونتو و ... در ویندوز استور منتشر شدند و سرانجام اخبار حاکی از انتشار کالی لینوکس در ویندوز استور دارد که می‌تواند یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران این سیستم عامل باشد.

کالی لینوکس که یکی از توزیع‌های زیرشاخه دبیان است که برای سیستم‌های هک و امنیت طراحی شده و دارای ابزارهای متعددی برای تست نفوذ می‌باشد و کاربران و علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

عموماً کاربران ویندوزی که نیاز به استفاده از این لینوکس پرطرفدار را دارند ، مجبور هستند این سیستم عامل را تحت نرم‌افزاری مجازی ساز مانند VMware نصب و استفاده کنند.

نصب در ماشین مجازی که در مطلب آموزش نصب کالی لینوکس بر روی Vmware به طور مفصل به آن پرداخته شد ، دارای برخی مشکلات اساسی است که متأسفانه راه‌حلی نیز نداشت. به عنوان مثال ، استفاده از سخت‌افزارهای سیستم به طور کلی محدود به ماشین مجازی شما می‌شد و اگر به طور مثال یک کارت گرافیک قوی قدرتمند برای برخی از تست‌ها یا شکستن برخی رمزها در اختیار داشتید ، هیچگاه قابل استفاده در یک ماشین مجازی نبود و یا باید با دردسری بزرگ آن را به ماشین مجازی خود وارد می‌کردید.

اما این مشکلات هیچگاه برای یک اپلیکیشن در ویندوز ایجاد نمی‌شود و همیشه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های ویندوز قابلیت استفاده از تمامی منابع سیستم شما را خواهند داشت که این خود یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به کالی می‌باشد.

در حال حاضر با فعال‌سازی WSL و دانلود کالی لینوکس از ویندوز استور مایکروسافت ، شما قادر خواهید بود از لینوکس کالی را به صورت کامل در اختیار داشته باشید.

لینک کالی لینوکس در ویندوز استور

امیدواریم اخبار انتشار کالی لینوکس در ویندوز استور برای شما مفید واقع شده باشد.

در مطالب آتی به آموزش مرحله به مرحله نصب کالی لینوکس از ویندوز استور خواهیم پرداخت.

آموزش نصب کالی لینوکس از ویندوز استور

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

4707
A
A