آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل

آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل
آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش پاورشل با آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا با دستورات و روند کار با آنها در پاورشل به صورت کامل آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید تغییر Time Zone برای افرادی که از سرویس متنوع ویندوز بهره می‌برند و آن سرویس را سطح یک شبکه یا اینترنت ارائه می‌دهند مهم است.

Time Zone در ویندوز 2016 به بعد از طریق چهار روش و ویندوزهای قبل از آن توسط سه روش قابل انجام است که به شرح زیر می‌باشند.

  • تغییر Time Zone از طریق CMD
  • تغییر Time Zone از طریق پاورشل
  • تغییر Time Zone از طریق کنترل پنل
  • تغییر Time Zone از طریق بخش Setting

نکته : در موارد ذکر شده فوق ، سه روش اول قابل انجام در ویندوز 2008R2 به بعد قابل انجام است و آخرین روش تنها از ویندوز خانواده 10 به بعد کاربرد دارد.

حال در این مطلب ما با آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل در خدمت شما خواهیم بود و سایر روش‌ها را در مطالب بعدی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل

چنانچه اطلاعی از نحوه باز کردن پاورشل با دسترسی ادمین ندارید ، به آموزش باز کردن پاورشل با دسترسی Administrator مراجعه نمایید.

  • سپس برای مشاهده Time Zone فعلی سیستم ، دستور زیر را وارد نمایید.
Get-TimeZone

پس از وارد کردن دستور بالا ، عباراتی مشابه زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

Id : Iran Standard Time
DisplayName : (UTC+03:30) Tehran
StandardName : Iran Standard Time
DaylightName : Iran Daylight Time
BaseUtcOffset : 03:30:00
SupportsDaylightSavingTime : True
  • حال قبل از تنظیم Time Zone شما نیاز به لیستی از مناطق زمانی خواهید داشت که با دستور زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
Get-TimeZone - ListAvailable
  • پس از مشاهده لیست مناطق زمانی موجود و انتخاب منطقه زمانی مورد نظر ، توسط دستور Set-TimeZone می‌توانید به تنظیم منطقه زمانی سرور خود را تنظیم کنید.
Set-TimeZone -Name “Pacific Standard Time”

به این ترتیب شما موفق به تنظیم منطقه زمانی سرور خود توسط پاورشل شده‌اید.

امیدواریم در پایان از مطلب آموزش تنظیم Time Zone ویندوز با پاورشل استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

11083
A
A