رفع مشکل خطای connection time out در وردپرس

رفع مشکل خطای connection time out در وردپرس
رفع مشکل خطای connection time out در وردپرس
2 ماه پیش

خطای time out در وردپرس یکی از خطاهای رایج است که بیشتر در سایت‌های پر بازدید به وجود می‌آید. معنی این خطا این است که زمان اتصال به پاپان رسیده است. دلایل متعددی برای بروز این خطا وجود دارد که مدیران سایت‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بر طرف کنند. در غیر این صورت این خطا می‌تواند آسیب جدی به سایت وارد کند. از جمله دلایل این خطا می‌توانیم به مشکل در افزونه‌ها یا تداخل آنها با سایر فایل‌های موجود در سایت اشاره کنیم. دانستن دلایل مختلف بروز این خطا به کاربران کمک می‌کند که راحت‌تر مشکل را بر طرف نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با راهکارهای رفع خطای تایم اوت در WordPress آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

خطای time out چیست؟

خطای تایم اوت یکی از خطاهای رایج در سایت‌های وردپرسی است که بیشتر در سایت‌های پر بازدید نمایش داده می‌شود. این خطا دلایل متعددی دارد به همین دلیل نیز راهکارهای حل آن نیز متفاوت است. دانستن دلایل بروز این خطا به کاربران سایت‌ها کمک می‌کند که سریع‌تر مشکل را شناسایی و بر طرف کنند. از جمله دلایل بروز این مشکل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

·         آپدیت یا نصب افزونه‌های جدید در WordPress

·         کمبود حافظه در wp-config.php

·         زمان اجرای کدهای PHP در فایل php.ini

 

راهکارهای حل خطای تایم اوت در وردپرس

برای رفع این خطا در سامانه مدیریت محتوا وردپرس (content management system) با توجه به دلایل آن راهکارهای متفاوتی وجود دارد. از جمله راهکارهای کلیدی برای رفع این خطا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

غیرفعال‌کردن افزونه‌های جدید  

اولین و رایج‌ترین دلیلی که باعث بروز خطای تایم اوت در WordPress می‌شود نصب افزونه‌های جدید و تداخل آنها با فایل‌های اصلی وردپرس است. در بیشتر مواقع مدیران سایت‌های وردپرسی زمانی که یک افزونه جدید را نصب می‌کنند با این مشکل مواجه می‌شوند. شما هم اگر بعد از نصب افزونه جدید یا آپدیت افزونه‌های قبلی با این مشکل مواجه شدید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید غیرفعال‌کردن افزونه‌های جدید است. گاهی اوقات ممکن است که با غیرفعال‌کردن یک افزونه مشکل بر طرف نشود یا اینکه شما ندانید که دقیقاً مشکل از کدام افزونه است. در این مواقع نیاز است که همه افزونه‌ها را غیر فعال کنید تا بدانید دقیقاً مشکل از کدام افزونه بوده است. در صورتی که بعد از غیر فعال کردن افزونه‌ها همچنان این خطا بر طرف نشد باید راهکارهای دیگر را نیز امتحان کنید.

 

ویرایش فایل wp-config.php و افزایش حافظه

یکی دیگر از دلایل اصلی بروز خطای تایم اوت کمبود حافظه در فایل wp-config.php است. برای رفع این مشکل لازم است که این فایل را ویرایش کنید و حافظه هاست را افزایش دهید. برای افزایش حافظه در این فایل لازم است که کد زیر را پیدا کنید و مقدار آن را تغییر دهید.

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘128M’);

 در صورتی که مقدار 128 برای فایل شما متفاوت است آن را به 128 یا 256 تغییر دهید. بعد از اعمال تغییرات را سیو کنید. در اگر مشکل از کمبود حافظه هاست باشد با این روش به راحتی مشکل سایت شما بر طرف خواهد شد.

 

تغییر مقدار زمان اسکریپت‌های php

آخرین دلیلی که ممکن است باعث بروز خطای time out شود مقدار زمانی است که فایل php.ini برای اجرای اسکریپت php در نظر می‌گیرد. برای رفع این مشکل می‌توانید از دو راه حل زیر استفاده کنید.

 

راه حل اول: افزودن کد به htaccess

اولین و ساده‌ترین راه‌حلی که می‌توانید از ان برای تغییر مقدار زمان اسکریپت‌های PHP استفاده کنید افزودن کد به htaccess است. برای این کار کافی است که طریق File manager به دایرکتوری Public_html رفته و فایل htaccess را که به صورت پنهان در آن قرار دارد را ویرایش کنید و کد زیر را به این فایل اضافه نمایید.

 

php_value max_execution_time 60

 

راه حل دوم: افزایش مقدار زمان اجرای اسکریپت PHP در php.ini

روش دوم برای تغییر مقدار زمان اسکریپت‌های PHP افزایش زمان درخواست php از طریق php.ini است. برای ویرایش این فایل نیز می‌توانید از طرق کنترل پنل هاست خود اقدام نماید. در این فایل کد زیر را پیدا کنید و مقدار آن را تغیر دهید.

max_execution_time = 60 ;

 

نکته مهم

در صورتی که از هاست‌های اشتراکی استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که ارائه دهندگان ‌هاست این فایل را تنظیم کرده و اجازه تغییر آن را به کاربران دیگر نمی‌دهند. در این مواقع نیاز است که با پشتیبان سرویس دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید مشکل را بر طرف نمایند. در سایر مواقع شما خودتان به راحتی می‌توانید با اجرای یک به یک راهکارهای گفته شده خطای تایم اوت را در WordPress بر طرف نمایید.

 

خلاصه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که خطای time out در سایت‌های وردپرسی پر بازدید بیشتر رخ می‌دهد. این خطا نشان می‌دهد که زمان اتصال پایان‌یافته است. برای رفع این مشکل چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در این مقاله راهکارهای رفع خطای تایم اوت را به طور کامل شرح داده‌ایم.

 

 

رفع خطای ارتباط دیتابیس در وردپرس

رفع خطای Internal Server Error

 

سوالات متداول

connection timeout یعنی چه؟

خطای connection timeout یکی از خطاهای رایج در سایت‌های وردپرسی است که به معنی پایان زمان اتصال است.

راهکارهای رفع خطای http وردپرس کدام‌اند؟

این خطا بیشتر زمانی نمایش داده می‌شود که سرور قادر به شناسایی مشکل به وجود آمده نیست. برای رفع خطای Internal Server Error وردپرس راهکارهای متعددی وجود دارد که از جمله آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. ·         بررسی فایل .htaccess ·         افزایش حافظه PHP memory limit ·         غیرفعال‌کردن تمامی افزونه‌ها ·         غیرفعال‌کردن قالب ·         بارگذاری مجدد هسته وردپرس

راهکارهای رفع خطای syntax error در وردپرس کدام‌اند؟

برای رفع خطای syntax error در وردپرس کافی است که به کنترل پنل WordPress مراجعه کرده و افزونه‌ها را غیر فعال کنید. برای این کار لازم است که افزونه‌ها را یک به یک غیر فعال کنید تا بدانید مشکل از کدام افزونه است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

27230
A
A