هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟
هاست وردپرس چیست؟
9 ماه پیش

هاست وردپرس

آنچه باید قبل خرید هاست وردپرس بدانید، تفاوت، مزایا و دلایل برتری آن نسبت به هاست عادی.

وردپرس استفاده زیادی در دنیای امروزی اینترنت دارد. این سیستم مدیریت محتوا، انتخاب بسیاری از افرادی است که تازه می‌خواهند وارد دنیای اینترنت شده و وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنند و یا ایده جدیدی را در وب‌سایت تازه اجرا کنند. دلیل اصلی این انتخاب این است که تنها جایی که باید هزینه کرد، در خرید هاست مناسب وردپرس بوده و نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین طراحی وب‌سایت، توسعه و بهبود در ابتدای مسیر نیست.

حالا که بزرگرین هزینه سایت وردپرسی، هاست آن است؛ بهتر است در مورد انواع آن اطلاع داشته باشید و پول و زمان خود را صرف بهترین گزینه کنید. در مقاله‌های قبلی آذرآنلاین در مورد این‌که‌ هاست چیست توضیح کاملی داده شده است. در این مقاله در مورد هاست وردپرس، تفاوت‌های آن با هاست عمومی و این‌که مناسب چه کسانی است توضیح خواهیم داد.

هاست وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پرطرفداری است که همواره خودش و افزونه‌هایی که برای آن نوشته شده‌اند، در حال به‌روزرسانی و بهبود هستند. این بهبود برای افزایش سرعت، تقویت امنیت و گاها افزودن ویژگی‌های جدید انجام می‌گیرد و برای داشتن وب‌سایتی بهتر نباید از این به‌روزرسانی‌ها غافل بود.

هاست وردپرس، بخشی از یک سرور است. نوعی از هاست لینوکس قدرتمند که به‌ عنوان بستر نصب و اجرای وردپرس، برای اجرای صحیح آن بهینه شده است. این بهینه بودن باعث می‌شود که یک سایت وردپرسی با امنیت و سرعت‌ بالا بر روی‌هاست اجرا شود.

تفاوت‌های هاست وردپرس با هاست معمولی در چیست؟

تا این جای مقاله متوجه شدیم که ‌هاست وردپرس، یک‌ هاست بهینه شده برای اجرای کامل سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه‌های مربوط به آن است اما برای بهینه بودن‌ هاست، چه کارهایی بر روی آن انجام داده می‌شود؟

برای بهینه بودن‌هاست وردپرس باید به دو مورد توجه ویژه‌ای شود. اولی سخت‌افزار سرور و تقسیم منابع و دومی پشتیبانی فنی برای ثبات بهینه بودن ‌هاست در برابر آپدیت‌ها است. 

سخت‌افزار سرور و تقسیم منابع

مهم‌ترین ویژگی که یک ‌هاست وردپرس باید داشته باشد، قوی بودن ازلحاظ سخت‌افزاری نسبت به هاست معمولی است. وردپرس سیستم سنگینی بوده و برای اجرای بهتر، به منابع بیشتری ازلحاظ سخت‌افزاری نیازمند است. به همین دلیل سرور وردپرس، باید از منابع قدرتمندی از لحاظ RAM و CPU برخوردار بوده و همچنین هارددیسک آن، سرعت نوشتن و خواندن بالایی داشته باشد.

قدرت بالا و به‌روز بودن منابع سرور، زمانی کارآمد خواهند بود که این منابع بین تعداد هاست کمتری تقسیم شود. به‌بیان‌دیگر تعداد وب‌سایت‌هایی که هم‌زمان روی یک سرور هستند باید کم و محدود باشد. این کار به اجرای بدون اختلال وب‌سایت در زمان شلوغی نیز کمک خواهد کرد.

پشتیبانی فنی

نیاز وردپرس تنها به سخت‌افزار وابسته نیست بلکه باید ازلحاظ نرم‌افزاری و امنیت نیز به هاست توجه شود. پشتیبانی فنی شرکت ارائه‌دهنده ‌هاست، موظف است که تمامی پیش نیازهای نرم‌افزاری و امنیتی را برای سرور تأمین کند و همواره به آخرین نسخه‌های سازگار برای وردپرس و ابزارهای جانبی آن مجهز باشد. موارد زیر بخشی از نکاتی است که باید در یک ‌هاست باکیفیت وردپرس رعایت شود:

  • ازآن‌جایی‌که وردپرس به زبان برنامه‌نویسی php نوشته شده است باید هاستی که روی آن اجرا می‌شود ورژن متناسب با آخرین نسخه را داشته باشد تا در اجرا و آپدیت مشکلی پیش نیاید. در حال حاضر طبق پیشنهاد org، بهتر نسخه PHP 7.4 به بالاتر بر روی‌ هاست وردپرس نصب باشد.
  • زبان PHP، خود کتابخانه‌ها و توابعی دارد که برخی از پلاگین‌های وردپرس به آن‌ها نیازمند هستند. برای این‌که در اجرای پلاگین‌ها مشکلی به وجود نیاید، هاست وردپرس باید به همه توابع معروف زبان PHP مجهز باشد. توابعی مانند:‌ Dom، curl، Hash، Fileinfo، Json، Mbstring، Mysqli، Pcre، Imagick، xml و zip
  • یکی دیگر از الزامات نرم‌افزاری وردپرس، وجود سیستم مدیریت دیتابیس MySQL ورژن 5.6 به بالا و یا MariaDB ورژن 10.1 به بالا است.
  • مشکل رایج استفاده‌کنندگان از هاست لینوکس برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بسیاری از مواقع محدودیت‌های Max_Post_Size و Max_Upload_Size و همچنین مموری لیمیت است که باید این مشکل رفع شود.

هاست باکیفیت وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر در مرحله خرید هاست وردپرس برای شروع وب‌سایت خود هستید، احتمالاً تعداد زیاد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ،‌ انتخاب را برای شما دشوار کرده اند. به همین منظور در ادامه ویژگی‌های مهم خدماتی و مزیت‌هایی که باید از یک‌ هاست خوب انتظار داشته باشد را به شما معرفی می‌کنیم؛ تا از سردرگمی بیشتر خارج شده و انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید. به همین منظور مهم‌ترین مواردی که وجود آن در هر هاست وردپرسی لازم است، در ادامه ذکر شده است. در نظر داشته باشید که سطح کیفیت این خدمات تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد. بنابراین هاست رایگان و یا ارزان‌قیمت، نمی‌تواند همه موارد زیر را در حد عالی ارائه کند.

سرعت بسیار بالا

سرعت لود یک وب‌سایت پارامتر بسیار بااهمیتی است که نمی‌توان به‌سادگی از آن عبور کرد. به‌خصوص اگر درآمد وب‌سایتتان به کاربران آن وابسته است باید به‌سرعت سایت توجه کنید. زیرا که سرعت مناسب علاوه بر تجربه کاربری خوشایند برای کاربران، به بهبود SEO سایت نیز کمک می‌کند.

هاست وردپرس باید در یک سرور با سخت‌افزار قدرتمند قرار گیرد که تعداد محدودی وب‌سایت بر روی آن در حال اجرا است. این کار باعث افزایش سرعت وب‌سایت خواهد شد. سرور قدرتمند با تعداد سایت‌های محدود یکی از اصلی‌ترین دلایل قیمت بالای هاست وردپرس است.

امنیت مناسب

تأمین امنیت وب‌سایت، کاری است که نیاز به دانش فنی زیادی دارد. از طرفی بسیار بااهمیت بوده و نمی‌توان به‌سادگی از آن عبور کرد. ممکن است که در شروع کار افزایش امنیت خیلی مهم به نظر نیاید؛ اما با پیشرفت سایت، افزایش کاربران و به وجود آمدن دیتاهای حساس و مهم، به اهمیت ویژه آن پی برده می‌شود. زیرا وقوع مشکلات امنیتی، ممکن است تلاش چندساله توسعه وب‌سایت را نابود کند.

هاست‌ها با استفاده عمومی، تنها در مقابل حملات گسترده محافظت می‌شوند اما هاست وردپرس، علاوه بر آن، باید در مقابل حملات مرسوم و خاص مرتبط با وردپرس نیز ایمن باشد. این اقدامات باید توسط پشتیبانی فنی بر روی‌هاست انجام شود و همواره در حال بهبود باشد.

سادگی در به‌روزرسانی

آپدیت بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه‌های نصب شده بر رو آن بسیار مهم است. این آپدیت‌ها معمولاً شامل بهبودهای امنیتی در مقابل ایرادات جدید کشف‌شده هستند و ممکن است به بهبود سرعت سایت نیز کمک کنند. پس درصورتی‌که وب‌سایت فعال وردپرسی دارید به‌روز بودن آن بسیار مهم است.

در طی به‌روزرسانی‌هایی که برای وردپرس و افزونه‌ها عرضه می‌شود، ممکن است از تکنولوژی‌های جدیدتر استفاده شود. برای این‌که با آپدیت جدید، اختلالی برای سایت ایجاد نشود باید هاست و بسته‌های نصب شده بر روی آن‌که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد، به‌روز شده و سازگار با آپدیت‌های جدید باشند. این کار به‌سادگی در به‌روزرسانی کمک خواهد کرد.

لوکیشن هاست وردپرس آذرآنلاین

هاست وردپرس اروپا

آذرآنلاین همواره در تلاش است که هاست­های وردپرس، تمامی استانداردهای لازم را داشته باشد و بتوان بدون دغدغه سرعت، آپدیت بودن و امنیت، وب‌سایت وردپرسی بر روی آن اجرا کرد. هاست وردپرس اروپا با دارا بودن تمامی این خصوصیات، بهترین انتخاب برای کسانی است که نیاز به یک هاست قدرتمند وردپرسی در خارج از ایران دارند.

هاست وردپرس ایران

هاست وردپرس ایران، جزو پلن‌های جدید آذرآنلاین است که میزبان بی‌نظیری برای سایت وردپرس شماست. این هاست با سخت‌افزار و منابع قدرتمند و به‌روز، سرعتی فوق‌العاده برای سایت شما رقم می‌زند. هاست وردپرس ایران با استانداردهای روز دنیا سازگار است و از آخرین نسخه PHP پشتیبانی می‌کند. همچنین تمامی افزونه‌های مورد نیاز وردپرس روی سرور آن نصب شده است.

سرور قدرتمند

هاست وردپرس آذرآنلاین، از سرورهایی واقع در دیتاسنترهای معتبر اروپا و ایران با زیرساختی قوی بهره‌مند هستند. این سرورها دارای منابع قدرتمند و به‌روز می‌باشند و سرعت لود بسیار بالایی دارند. آپ‌تایم این سرورها بیش از 99.99 درصد بوده و به‌صورت دائمی توسط کارشناسان متخصص آذرآنلاین مانیتور می‌شوند تا کوچک‌ترین مشکلی مشتریان را درگیر اختلال نکند. برای اطمینان خاطر بیشتر همواره از اطلاعات موجود در همه هاست‌ها به‌واسطه یک سیستم اتوماتیک، بک‌آپ گرفته می‌شود.

پشتیبانی قدرتمند آذرآنلاین

پشتیبانی فنی از مواردی است که معمولاً در ابتدای خرید توجهی به آن نمی‌شود. درصورتی‌که پشتیبانی خوب به‌اندازه سخت‌افزار و حتی بیشتر از آن مهم است. تیم پشتیبانی فنی آذرآنلاین، یک مجموعه کارشناس متخصص هستند که همواره در تلاش برای به‌روز نگه‌داشتن منابع‌ هاست و افزایش امنیت آن طبق استانداردهای روز دنیا هستند.

هاست وردپرس مناسب چه کسانی است؟

وردپرس قابلیت اجرا بر روی هرگونه هاستی را دارد. بنابراین اگر شما صرفاً برای تمرین و یادگیری در حال نصب وردپرس هستید؛ هاست عمومی لینوکس نیز جوابگوی نیاز شما خواهد بود. اما اگر می‌خواهید فعالیت جدی بر روی اینترنت با وردپرس داشته باشید؛ بهتر است که از ابتدا به فکر هاست قدرتمند وردپرس باشید. زیرا که سرعت، به‌روز بودن و امنیت این نوع‌ هاست، به پیشرفت سریع‌تر شما کمک خواهد کرد.

نکته قابل‌توجه این است که این نوع‌ هاست به دلیل قدرت سخت‌افزاری بالایی که دارد برای سایر سیستم‌های مدیریت محتوا نیز مؤثر خواهد بود و باعث افزایش سرعت می‌شود. پس اگر به فکر اجرای سایت با جوملا، دروپال و یا سایر CMS ها هستید؛ هاست وردپرس برای شما نیز کارآمد خواهد بود.

دریا بهرامی- نویسنده

1909
A
A