آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین

آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین
آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین
8 ماه پیش

در این مطلب از سری مطالب آموزش دایرکت ادمین در بخش Admin Level با آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین در خدمت شما خواهیم بود.

به عنوان یک ادمین و یا مدیر هاستینگ ، شما باید جدا از کاربران ، به فکر تهیه نسخه پشتیبان از کل سرور باشید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بر روی سرور بتوانید از نسخه پشتیبان استفاده نمایید.

البته جدا از تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها و تنظیمات کاربران ، تنظیمات دامنه‌ها ، پکیج‌ها ، آدرس‌های IP ، تنظیمات مربوط ریسلرها و ... نیز مهم می‌باشد که شما با دسترسی Admin به کنترل پنل دایرکت ادمین نیز می‌توانید تمامی موارد را طی یک پکیج کامل تهیه کرده و آن را ذخیره نمایید.

حال در این مطلب ما به آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین پرداخته تا شما راه و روش دریافت نسخه پشتیبان از تمامی تنظیمات را فرا بگیرید.

با آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین همراه ما باشید.

آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین

1- ابتدا با یوزر ادمین وارد کنترل پنل دایرکت ادمین خود شوید.

2- سپس از بخش Admin Tools بر روی Admin Backup/Transfer کلیک نمایید.

رفتن به بخش ادمین بک آپ در دایرکت ادمین

3- در این صفحه ، شما پنج بخش مختلف را مشاهده خواهید کرد که تنظیمات مربوط به نوع بکاپ و ... در آن وجود دارد.

حال در ادامه با توضیح این پنج گزینه همراه شما خواهیم بود.

Step 1 : who : در این بخش شما مشخص خواهید کرد که از چه یوزرهایی باید بک‌آپ تهیه گردد.

Step 2 : When : در این قدم شما باید زمان گرفتن بک‌آپ را مشخص کنید که با انتخاب گزینه Now می‌توان درخواست بکاپ در این لحظه را داد و در گزینه Cron Schedule می‌توان گرفتن بک‌آپ در زمانی مقرر را تنظیم نمود.

Step 3 : Where : در قدم سوم باید محل ذخیره سازی بکاپ را مشخص نمایید. در صورت انتخاب گزینه Local شما می‌توانید فایل پشتیبان خود را در هارد سرور خود ذخیره نمایید. اما در صورتی که نیاز دارید فایل‌ها در سرور دیگری با استفاده از پروتکل FTP ذخیره گردد باید تنظیمات مربوط به FTP را به صورت کامل در قسمت مشخص شده تنظیم نمایید.

Step 4 What : در آخرین بخش از تنظیمات ادمین بکاپ ، دیتاهای مورد نیاز برای بک‌آپ مشخص خواهد شد که نسبت به نیاز خود آنها را تنظیم نمایید.

Step 5 : در نهایت و پس از تنظیم تمام گزینه‌های مورد نیاز ، بر روی Submit کلیک کرده تا پروسه تهیه نسخه پشتیبان شروع گردد.

تنظیمات ادمین بکاپ در دایرکت ادمین

بدین ترتیب شما موفق به تنظیم و تهیه نسخه پشتیبان ادمین خواهید شد.

در مطالب بعدی به نحوه تهیه بکاپ از سرور دایرکت ادمین و تنظیمات کلی آن خواهیم پرداخت.

امیدواریم در پایان از آموزش ادمین بکاپ در دایرکت ادمین استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

4900
A
A