سرویس DNS کلودفلر راه‌اندازی شد

سرویس DNS کلودفلر راه‌اندازی شد
سرویس DNS کلودفلر راه‌اندازی شد
9 ماه پیش

شرکت Cloud flare ، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس‌های هاست و CDN چندی پیش از سرویس DNS جدید مخصوص مصرف کننده خود ، پرده برداشت. سرویس DNS جدید ارائه شده در عین حفظ امنیت و حریم خصوصی ، سرعت بیشتری در استفاده از اینترنت را برای کاربران تضمین کرده است.

سرویس DNS کلودفلر

این سرویس بر مبنای https://1.1.1.1 کار می‌کند و یک DNS resolver است که همه افراد قادر به استفاده از آن هستند. با این وجود، خصوصیت منحصر به فرد سرویس کلودفلر امنیت بسیار بالای آن است که به گفته این شرکت کلیه داده‌های DNS ثبت شده در آن در کمتر از ۲۴ ساعت به طور کامل پاک می شوند.

سرویس های DNS معمولا توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت یا به اصطلاح ISPها تأمین می‌شوند تا بتوانند دامنه‌هایی مثل azaronline.com را به یک آدرس IP قابل فهم برای مودم‌ها و دستگاه‌های مختلف تبدیل کنند؛ با این وجود معمولا سرورهای DNS ارائه شده توسط ISPها کند بوده و از نظر امنیتی خیلی قابل اعتماد نیستند.

جدا از این مسأله ، ISP شما یا هر شبکه دیگری که از آن استفاده می‌نمایید ، می‌توانند از سرورهای DNS برای ردیابی سایت‌هایی که از آنها بازدید کرده‌اید ، استفاده نمایند. بنابراین سرویس DNS جدید کلودفلر به خاطر پاکسازی داده‌ها امنیت بسیار بالایی را برایتان تضمین خواهد کرد.

گفتنی است که سرویس DNS شرکت کلودفلر از هر دو استاندارد DNS روی TLS و HTTPS پشتیبانی کرده و مطابق آخرین تست‌های انجام شده ، زمان پاسخگویی جهانی آن ۱۴ میلی ثانیه بوده است که در مقایسه با سرویس های رقیبی مثل OpenDNS با ۲۰ میلی ثانیه و DNS گوگل با ۳۴ میلی ثانیه به میزان قابل توجهی سریعتر است.

در حال حاضر شما می‌توانید از طریق بخش تنظیمات DNS در لینوکس یا ویندوز خود ، این سرویس را تنظیم کرده و از سرعت و همچنین امنیت بالای آن استفاده نماید.

نکته : حتماً شما با سرویس DNS با آدرس 8.8.8.8 آشنایی دارید ، برای تنظیم سرویس کلودفلر باید به جای 8.8.8.8 عدد 1.1.1.1 را وارد نمایید تا از این به بعد سیستم شما از سرویس DNS کلودفلر استفاده نماید.

امیدوارم این سرویس جذاب و جدید کلودفلر برای شما کاربردی باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

8846
A
A