دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست چیست؟

دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست چیست؟
دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست چیست؟
1 ماه پیش

بیشتر کاربران با این سوال مواجه می‌شوند که پس از خرید و ثبت دامنه باید در چه زمینه‌ای اقدام کنند؟ در گام نخست ضرورت دارد که منتظر بمانید که دامنه شما اکتیو شود و پس از آن، نیم سرور هاست خود را بر دامنه مورد نظر ست کرده و مدت زمانی را به منظور نشر نیم سرورها صبر در پیش گیرید. در اصل تعداد زیادی از کاربران پس از ثبت و تایید سفارش این تصور را دارند که پیوند و اتصال هاست و دامنه به سرعت برقرار می‌شود. در صورتی که پس از مدت زمان کمی به این نتیجه می‌رسند که دامنه به هاست متصل نیست. اگر دامنه اکتیو شد و نیم سرورها را نیز به طور صحیح ست کردید و از نشر آن 24 ساعت گذشت؛ اما با این حال سایت بالا نیامده و در دسترس قرار نگرفت؛ این مورد را با پشتیبانی خود مطرح کنید. در این مقاله آموزشی قصد داریم که مراحل اتصال هاست و دامنه و همچنین دلایلی که سبب عدم اتصال هاست به دامنه می‌شود را به طور کامل و کلی بررسی کنیم. بنابراین در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

 

عدم اتصال دامنه جدید به هاست

 دلایل انگشت شماری در این بین وجود دارند که ممکن است که از تخصیص دامنه به حساب کاربری یا افزودن دامنه جدید به هاست از راه قسمت مدیریت دامنه جلوگیری کنند. دلایلی که در ادامه مقاله آورده شده‌ است را با دقت بررسی کنید. همچنین برآورد کنید که کدام یک مشابه موقعیت شما است. نخستین دلیلی که یک دامنه جدید امکان اتصال به هاست را نخواهد داشت؛ این است که مالکیت یا ownership آن برای فرد هنوز تایید نشده است. در ثبت دامنه‌ ir با پسوند دات آی آر، مدت زمانی طول می‌کشد که دامنه برای شما ثبت شود. همچنین متناسب با ساعت کاری، تایید دامنه زمان‌بر خواهد بود. مراحلی که در زیر فهرست شده‌اند؛ موارد امنیتی قلمداد می‌شوند که مراحل مزبور مازاد بر دستورالعمل های حساب کاربری شما هستند.

 

دلیل اول: دامنه جدید بوده و به تازگی تهیه شده است

یکی از دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست این است که اگر از دامنه‌های دات آی آر یا به‌طور لاتین ir. استفاده می‌کنید و دامنه را به‌تازگی به ثبت رسانده‌اید؛ باید آگاه باشید که دامنه‌های یاد شده 24 ساعت پس از ثبت، تایید و فعال می‌شوند. البته توجه داشته باشید که مدت زمان امکان اکتیو و فعالی دامنه‌های ملی به سازمان ایرنیک و ساعت کاری آن بستگی دارد. دامنه‌های بین المللی پس از سپری حدود 10 دقیقه تا 2 ساعت ثبت و فعال می‌شوند. از این لحاظ، دامنه‌های بین‌المللی نسبت به دامنه‌های .IR برتری نسبی دارند. یکی از اقدامات لازم و ضروری جهت اتصال دامنه جدید به هاست و راه‌اندازی سایت، تنظیم Name Servers هاست بر دامنه است.

دلیل دوم: فعالی دامنه و عدم ست نیم سرور

از دیگر دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست این است که اگر شما ذخیره‌های DNS دامنه را تغییر نداده باشید؛ ضروری است که آن را مطابق با DNS هایی که در ایمیل اطلاعات حساب کاربری برای شما فرستاده شده است؛ ویرایش و اصلاح کنید. جهت این امر از اطلاعات بیشتر موجود در سایت در این زمینه استفاده کنید.

دلیل سوم: تنظیم و نشر نیم سرور بر دامنه داخلی یا ملی

از دیگر دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست این است که پس از اینکه دامنه فعال یا اکتیو شد؛ در صورتی که نوع دامنه شما IR. است؛ اضافه بر سپری زمان فعالی دامنه، لازم است که 24 تا 48 ساعت دیگر نیز منتظر بمانید. چنان که نیم سرورهای هاست بر دامنه ست شده و دامنه جدید به‌طور کامل به هاست متصل شود. بیشتر کاربران این تصور را دارند که پس از خرید هاست، دامنه جدید به سرعت به هاست متصل شده و سایت مورد نظر آن‌ها بلافاصله در دسترس قرار خواهد گرفت.

دلیل چهارم: تنظیم و نشر نیم سرور بر دامنه بین المللی

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست این است که افرادی که دامنه‌های بین المللی(دامنه‌هایی به جز IR.) همچون دامنه .COM، .NET و موارد دیگر را تهیه می‌کنند؛ باید این را نیز به خاطر داشته باشند که ست و نشر نیم سرور برای این گروه از اشخاص حدودا بین 10 دقیقه تا 2 ساعت طول خواهد کشید و در این مدت زمان در نوسان است. برای آشنایی با ثبت دامنه‌های بین المللی، محتوای  ثبت دامنه های بین‌المللی را می‌توانید مطالعه کنید.

دلیل پنجم: تغییرات DNS یا تعریف رکورد

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست تغییرات DNS یا تعریف رکورد است. آیا به‌تازگی DNS‌های دامنه جدید خود را تغییر داده‌اید یا رکوردی جدید مخصوص دامنه خود تشکیل داده‌اید؟ اگر شما DNS‌های دامنه یا رکورد‌های آن را تغییر داده باشید؛ امکان دارد که هنوز مدت زمان کافی جهت تنظیم DNS‌ها جهت نشر دامنه سپری نشده باشد. بهتر است که حداقل 30 دقیقه جهت تعریف رکوردها و متناسب با نوع دامنه 6 تا 48 ساعت جهت تغییر DNS‌ها صبر کنید. اگر با مفهموم DNS آشنایی ندارید می‌توانید محتوای DNS چیست؟ را بخوانید.

دلیل ششم: شناسایی مالکیت دامنه

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست عدم شناسایی و تایید مالکیت دامنه است. اگر قصد دارید که مالکیت دامنه را به تایید برسانید؛ درحالی‌که هنوز به تایید نرسیده است؛ امکان دارد که سیستم در صفحه مورد نظر بلاک و مسدود شده باشد. در این مورد نیز لازم است که با پشتیبانی تماس حاصل کنید.

دلیل هفتم: کد دامنه

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست شاید این باشد که کد دامنه را غلط وارد کرده‌اید. به عبارت دیگر امکان دارد که متنی که شما به منظور تایید وارد کرده‌اید؛ صحیح نباشد. زیرا به حروف بزرگ و کوچک حساس بوده و شما آن را نادیده گرفته‌اید. چرا که شاید بسیاری از سیستم‌ها و سامانه‌ها به آن حساس نباشند و حروف بزرگ و کوچک برای آن‌ها تفاوتی نداشته باشد. به‌عنوان مثال  sR2TgHY6 با sr2tghy6 متفاوت است و سیستم آن را نخواهد پذیرفت.

دلیل هشتم: مشکل در آدرس ایمیل ثبت کننده دامنه

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست امکان دارد که ایراد و اشکال در آدرس ایمیل ثبت کننده دامنه باشد. اگر قصد دارید که یک کد تایید حاوی رمز را به آدرس یک ایمیل ارسال کنید و آن کد تاییدیه به‌طور صحیح ارسال نمی‌شود؛ به احتمال زیاد موضوع این است که سرویس دهنده ایمیل آن کد را در لیست خاکستری گذاشته باشد. زیرا آن را تحت عنوان یک ایمیل اسپم شناسایی کرده است.

جهت رفع این مشکل دو روش وجود دارد که به عبارت زیر است:

  • نشانی الکترونیکی یا ایمیل ادمین ثبت کننده دامنه را در هو ایز آن اصلاح کرده و تغییر دهید.
  • با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

دلیل نهم: شرایط قانونی خاص برای دامنه

از دیگر دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست امکان دارد که شرایط قانونی یا حقوقی خاص برای دامنه مورد نظر باشد. پیغام اخطار و خطایی دریافت می‌کنید که به شما گزارش می‌دهد که دامنه شما با اکانتی دیگر مرتبط بوده و باید آن را از اکانت و حساب کاربری دیگر جدا کنید (درباره این موضوع ضرورت دارد که با ادمین اکانت در ارتباط باشید).

در صورتی که این اواخر نسبت به خرید دامنه جدید، مزایده دامنه و موارد دیگر اقدام کرده‌اید و این توانایی را ندارید که دامنه را از حساب کاربری آن حذف کنید؛ با واحد پشتیبانی و خدمات ما در تماس باشید. همچنین از طرفی این فرصت را دارید که ارسال مستندات مالکیت دامنه را تقاضا کنید. این پروسه ممکن است که تا 3 روز یا بیشتر جهت حل و فصل و گذر فرایند و مراحل قانونی زمان نیاز داشته باشد.

 

پس از خرید هاست و دامنه چه اقدامی باید صورت گیرد؟

اگر شما از آن گروه کاربرانی هستید که به تازگی هاست و دامنه جدید خود را تهیه کرده‌اند و هیچ اطلاعی ندارید که پس از خرید هاست و دامنه جدید چه باید کرد؛ ضرورت دارد که در ابتدا بررسی و دقت کنید که مراحل زیر را به درستی پشت سر گذاشته باشید. لازم به ذکر است که امکان دارد که با انجام اقدامات زیر مشکل شما در خصوص عدم اتصال دامنه جدید به هاست مرتفع شود.

فعالسازی دامنه

در ابتدای کار ضرورت دارد که منتظر باشید که دامنه شما فعال شود. یک ایمیل مبنی بر این مورد در اینباکس خود دریافت خواهید کرد. همانطور که ذکر شد؛ این فعالسازی ممکن است که مدتی زمان نیاز داشته باشد.

تکمیل مدارک

در صورتی که دامنه شما IR. است و یک ایمیل با محتوایی مبنی بر تکمیل مدارک مورد نیاز خود دریافت کردید مدارک درخواستی را برای مجموعه‌ها و گروه‌های مورد نظر ارسال کنید. پس از بررسی مدارک، ایمیل اکتیو شده یا فعال سازی دامنه برای شما ارسال خواهد شد. در غیر این صورت، از طریق صفحه ارتباط با ما در سایت nic.ir با گروه پشتیبانی آن‌ها ارتباط برقرار کنید و دلیل را جویا شوید. شاید راهنمای گروه پشتیبانی ایرنیک مشکل عدم اتصال دامنه جدید به هاست شما را حل کند.

ست و نشر نیم سرور

پس از فعال سازی دامنه جدید ضرورت دارد که نیم سرورهای هاست خود که از طرف پشتیبانی سایت دریافت کرده‌اید را بر دامنه ست و نشر کنید. مدت زمان لازم جهت ست و نشر نیم سرورها به مدل دامنه شما بستگی دارد. همانطور که پیش‌تر گفته شد؛ اینکه خارجی، بین المللی، ایرانی و داخلی مانند .IR باشد؛ در این امر موثر خواهد بود.

ویرچوال هاست (هاست مجازی)

البته این مرحله کاملا اختیاری است. با این حال باید گفت که اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که مایل هستند که طراحی سایت مورد نظر خود را هرچه سریع‌تر شروع کنند؛ این فرصت را دارید که پیش از ست و نشر نیم سرورها به کمک آموزش چگونگی ست ویرچوال هاست بر ویندوز، طراحی و دیزاین سایت خود را پیش از ست و نشر DNS ها شروع کرده و به مرحله عمل برسانید. در این شرایط سایت تنها در سیستم شما قابل ارائه و نمایش است.

نمایش سایت

پس از انجام موارد بالا اگر آدرس دامنه خود را در مرورگر بنویسید؛ سایت شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی که پس از انجام اقدامات بالا همچنان سایت شما نمایش داده نشد؛ جهت رفع مشکل عدم اتصال دامنه جدید به هاست با پشتیبان هاست خود ارتباط برقرار کنید.

نصب سیستم مدیریت محتوا

در آخر نیز این امکان را دارید که با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا سایت خود را به سرانجام رسانده و راه اندازی کنید. توصیه و پیشنهاد ما نصب وردپرس بر هاست است. اگر در حال حاضر از سی پنل استفاده می‌کنید؛ آموزش نصب وردپرس بر هاست سی پنل و در صورتی که کنترل پنل شما عبارت از دایرکت ادمین است؛ آموزش و یادگیری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین را مطالعه کرده و مورد بازبینی قرار دهید.

 

نتیجه گیری

پس از خرید دامنه جهت نمایش سایت شما اقداماتی لازم است که انجام دهید. اولین اقدام خرید هاست و تنظیم دامنه بر آن است. از مهم‌ترین اقدامات بعدی به تنظیم DNS هاست و دامنه اشاره شد. سایت برخی از افراد پس از انجام اقدامات لازم در دسترس قرار نمی‌گیرد. در این مقاله گروه آموزشی آذرآنلاین دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست را بررسی کرد. مواردی از قبیل جدید بودن دامنه، عدم تنظیم Name Server دامنه، عدم تغییر دی ان اس های دامنه، مشکل در شناسایی مالکیت دامنه، مشکل در آدرس ایمیل ثبت کننده دامنه و غیره برخی از دلایل این امر هستند. در نهایت امیدواریم که این آموزش مانند سایر مقالات آموزشی آذرآنلاین مورد توجه شما همراهان قرار گرفته باشد.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

4678
A
A