مشاهده یوزر و گروه در پاورشل

مشاهده یوزر و گروه در پاورشل
مشاهده یوزر و گروه در پاورشل
9 ماه پیش

در این بخش از سری مقالات آموزش پاورشل ، قصد داریم در ادامه به آموزش مشاهده یوزر و گروه در پاورشل بپردازیم تا در صورت نیاز به مشاهده تعداد یوزرها و گروه‌ها بدون مشکل و با استفاده از یک دستور استاندارد به آنها بپردازید.

در مطالب قبل به نحوه ساخت یوزر با پاورشل ، ساخت گروه کاربری با پاورشل و همچنین نحوه عضو کردن یک یوزر به گروه توسط پاورشل پرداخته شد و حال در این مطلب چند دستور کاربردی دیگر پاورشل را بررسی خواهیم کرد.

دستورهایی که در این مطلب بررسی خواهد شد عبارت‌اند از :

دستور Get-LocalGroup

دستور Get-LocalUser

دستور Get-LocalGroupMember

همانطور که ذکر شده ، تمامی دستورات از متد Get بهره می‌برند و هر یک از ساختار مشخصی استفاده خواهند کرد. حال در ادامه با آموزش مشاهده یوزر و گروه در پاورشل همراه ما باشید.

کاربر گرامی این آموزش بر مبنای پاورشل نسخه 5.1 به بالا که بر روی ویندوز 10 و ویندوز سرور 2016 به بالاتر به صورت پیش‌فرض نصب می‌باشد کاربرد داشته و برای استفاده از این دستور در نسخه‌های قدیمیتر باید ماژول مرتبط را به پاورشل اضافه کرده و یا ازدستورات Command Prompt برای آن استفاده نمایید.

مشاهده یوزر و گروه در پاورشل

دستور مشاهده گروه لوکال

جهت مشاهده گروه‌های لوکال بر روی ویندوز توسط پاورشل از دستور Get-LocalGroup استفاده می‌شود. این دستور به دو شکل قابل استفاده است و می‌توان توسط آن تمامی گروه‌های موجود را مشاهده کرد و یا اطلاعاتی چون نام و توضیحات یک گروه خاص را دید.

برای درک بیشتر این دستور به دو مثال زیر توجه فرمایید.

مثال 1 : مشاهده تمامی گروه‌های موجود در ویندوز

Get-LocalGroup

مثال 2 : مشاهده توضیحات و نام یک گروه کاربری خاص

Get-LocalGroup –Name “Administrators”

بدین شکل شما قادر به مشاهده اطلاعات خاص از یک گروه کاربردی و یا کل گروه‌ها خواهید داشت.

دستور مشاهده لوکال یوزرها

جهت مشاهده یوزرهای لوکال در ویندوز به کمک پاورشل ، شما می‌توانید از دستور Get-LocalUser استفاده نمایید.

این دستور همانند دستور Get-LocalGroup که توضیح داده شد ، دارای دو کاربرد می‌باشد. به واسطه این دستور شما قادر خواهید بود تمامی یوزرهای موجود بر روی سیستم خود را مشاهده نمایید و یا جزئیات یک یوزر خاص را ببینید.

مثال 1 : مشاهده تمام یوزرهای موجود در ویندوز

Get-LocalUser

مثال 2 : مشاهده جزئیات یک یوزر خاص

Get-LocalUser –Name “Abtin”

خُب تا بدین جای مطالب با دستورات Get-LocalUser و Get-LocalGroup برای مشاهده وضعیت یوزرها و گروه‌ها در پاورشل آشنا شدید. در ادامه قصد داریم به بررسی نحوه مشاهده یوزرهای عضو یک گروه کاربری خاص بپردازیم.

مشاهده یوزرهای عضو یک گروه کاربری خاص

پاورشل برای مشاهده عضوهای یک گروه کاربری ، همانند سایر موارد یک دستور جداگانه در نظر گرفته که این امر باعث سادگی در استفاده از این محیط کاملاً استاندارد خواهد شد.

برای مشاده یوزرهای عضو یک گروه کاربری ، از دستور Get-LocalGroupMember استفاده می‌شود که برای درک بهتر از نحوه عملکرد این دستور نظر شما را به مثال زیر جلب می‌نمایم.

Get-LocalGroupMember –Name “Users”

با وارد کردن دستور بالا ، تمامی عضوهای گروه کاربری Users به شما نشان داده خواهد شد.

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به به واسطه سه دستور ذکر شده در این مطلب ، تمامی اطلاعات مورد نیاز یوزرها ، گروه‌ها و عضوهای یک گروه را مشاهده نمایید.

در پایان امیدواریم از مطلب آموزش مشاهده یوزر و گروه در پاورشل استفاده لازم را برده باشید.

در مطلب بعدی به نحوه حذف کردن یوزر و گروه با پاورشل خواهیم پرداخت.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5039
A
A