نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل

نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل
نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش سیپنل در آذرآنلاین به درخواست کاربران گرامی به آموزش نحوه نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل خواهیم پرداخت.

SMTP یک پروتکل ارسال ایمیل است که توسط سرور سیپنل برای ارسال ایمیل‌های کاربران تنظیم می‌گردد. اما کاربران و مدیران سایت‌ها برای اینکه تنظیمات SMTP هاست خود را بدانند و آنها را در سیستم مدیریت محتوا و یا Outlook خود قرار دهند ، گاهاً دچار مشکل شده و از آن باز می‌مانند.

از آنجایی که ممکن است تنظیمات SMTP در سرورهای سیپنل متفاوت باشد ، بنابراین باید قبل از استفاده و وارد کردن تنظیمات SMTP در نرم‌افزارهای متفاوت آنها را چک کرده تا از تنظیم صحیح آن مطمئن شوید.

در این مطلب ما قصد داریم به آموزش بخشی بپردازیم که شما می‌توانید نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل را مشاهده کنید و از آن برای نرم‌افزار و سیستم مدیریت محتوای خود استفاده نمایید.

با ادامه مطلب نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل همراه ما باشید.

نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل

1- ابتدا وارد کنترل پنل سیپنل خود شوید.

2- سپس از بخش Email بر روی Email Accounts کلیک نمایید.

رفتن به بخش Emai Accounts

3- در این صفحه شما در سربرگ Email Accounts تمامی اکانت‌های ساخته شده بر روی هاست خود را مشاهده می‌نمایید.

حال برای مشاهده تنظیمات IMAP ، SMTP و یا POP3 بر روی Access Webmail کلیک کنید.

دسترسی به Webmail و مشاهده تنظیمات ایمیل

4- در اواسط این صفحه بخشی را همانند تصویر زیر مشاهده می‌نمایید که آدرس سرور ، پورت‌های مربوط به سرویس‌ها و ... نمایش داده شده است.

این دو قسمت هر دو دسترسی به یک آدرس ایمیل را نشان می‌دهند و تنها تفاوت آنها استفاده از TLS و یا SSL برای ارتباط است که از نظر امنیتی با هم تفاوت خواهند داشت.

مشاهده تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل

نکته : پیشنهاد می‌گردد برای امنیت بیشتر و همچنین سرعت عملکرد مطلوب‌تر از تنظیمات SSL استفاده نمایید. البته این منوط به این است که در سمت نرم‌افزار و یا سیستم مدیریت محتوا SMTPS یا همان SSL پشتیبانی شود که اکثر ابزارهای امروزی از آن پشتیبانی می‌نمایند.

مثال :

برای شفافیت بیشتر از نحوه استفاده از این تنظیمات ، در این بخش مثالی را برای شما ذکر خواهیم کرد.

در صورتی که نیاز داشته باشید برای این آدرس ایمیل از SMTP به همراه SSL استفاده کنید و از در کنار آن در نظر داشته باشید از پروتکل POP3 استفاده نمایید باید در این بخش ، آدرس سرور را host2.azaronline.com وارد کرده و پورت سرویس SMTP را همانند تصویر 465 در نظر بگیرید و پورت استفاده از POP3 را 995 وارد نمایید.

بدین ترتیب شما قادر خواهید تنظیمات مربوط به سرور خود را مشاهده کرده و بر روی هر نرم‌افزار یا ... وارد نمایید و از راه دور با سرویس ایمیل خود در ارتباط باشید.

امیدواریم در پایان مطلب نمایش تنظیمات سرور ایمیل در سیپنل برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

12624
A
A