آموزش نصب گالپ در ابونتو 18

آموزش نصب گالپ در ابونتو 18
آموزش نصب گالپ در ابونتو 18
8 ماه پیش

در این مطلب از سری مطالب آموزش ابونتو 18 در آذرآنلاین به درخواست همراهان گرامی با آموزش نصب گالپ در ابونتو 18 در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود.

قبل از شروع نصب Gulp ابتدا چند کلامی به توضیح این ابزار خواهیم پرداخت.

معرفی Gulp

Gulp یک کمک ابزار متن باز توسعه برای Node.js است که از همان سال‌های اولیه معرفی Node.js توسط Fractal Innovations و گیت‌هاب عرضه شد. گالپ در هنگام کدنویسی در Node.js به شما کمک خواهد کرد که کدها و بخش‌ها دردناک کد نویسی را به صورت اتوماتیک شناسایی کرده و آنها را تکمیل نماید و همچنین از خطاهای احتمالی از نگذاشتن یک سمی کالون و ... جلوگیری کرده و در نهایت کدهای شما را مرتب و بهینه‌سازی می‌نماید که در این مطلب به نصب آن خواهیم پرداخت.

آموزش نصب گالپ در ابونتو 18

برای نصب گالپ ابتدا شما باید Node.js را نصب نمایید و سپس به نصب آن بپردازید ، بنابراین توسط دستورات زیر ابتدا به نصب Node.js بر روی ابونتو خود پرداخته و سپس در ادامه گالپ را نصب نمایید.

نکته : برای نصب گالپ ابونتو نیاز به دسترسی Root و یا یک یوزر Sudo دارد بنابراین اگر از یوزر root برای وارد کردن دستورات استفاده نمی‌کنید باید دستور Sudo را قبل از دستور زیر وارد نمایید.

نصب Node.js در ابونتو

  • ابتدا دستور زیر را وارد تا پکیج Python software properties نصب شود.
apt-get install python-software-properties
  • حال دو دستور زیر را وارد کرده تا Node.js دانلود و نصب شود.
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_8.x | sudo -E bash -
apt-get install nodejs
  • پس از نصب دو دستور زیر را وارد کنید تا ورژن NPM و Node به شما نمایش داده شود. (اگر هر دو دستور را وارد کرده و پاسخ به درستی برای شما نمایش داده شد به این معناست که هر دوی این پکیج‌ها بدرستی نصب شده‌اند.)
node --version
npm --version

به این ترتیب شما موفق به نصب Node.js بر روی ابونتو خود شده‌اید ، حال در ادامه به نصب گالپ خواهیم پرداخت.

نکته : کاربر گرامی در صورت نیاز به اطلاعات کامل‌تر از وضعیت نصب و راه‌اندازی Node.js ، می‌توانید به مطلب آموزش نصب Node.js بر روی ابونتو 18 مراجعه نمایید.

نصب گالپ بر روی ابونتو

  • دستور زیر را وارد کرده تا گالپ شروع به دانلود و نصب کند.
npm install -g gulp
  • پس از نصب دستور زیر را وارد کرده تا از صحت و ورژن نصب شده بر روی سیستم خود آگاه شوید.
gulp --version

خروجی دستور بالا باید عباراتی مشابه زیر باشد.

Output

[12:19:18] CLI version 3.9.1
[12:19:18] Local version 3.9.1

در پایان امیدواریم از آموزش نصب گالپ در ابونتو 18 استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

4056
A
A