پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل

پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل
پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل
8 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش cPanel در آذرآنلاین با آموزش پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا با جدیدترین پلاگین اضافه شده در سیپنل سرورهای آذرآنلاین و یا هر سیپنلی که از وب سرور لایت اسپید استفاده می‌کند آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید لایت اسپید به واسطه پلاگین کش قدرتمند خود است که کارایی خود را نسبت به سایر وب سرورها مانند آپاچی ، Nginx و ... به نمایش می‌گذارد. قبلاً این پلاگین تنها قابل نصب در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا و ... بود و از داخل داشبورد کاربری قابل تنظیم و مدیریت بود.

در آخرین نسخه ارائه شده لایت اسپید برای سیپنل ، یک پلاگین در پنل کاربری سیپنل با نام Litespeed Web Cache Manager اضافه شده است که به شما وضعیت کش سایت خود و مدیریت آن را می‌دهد.

در این مطلب ما نیز قصد داریم به معرفی Litespeed Web Cache Manager پرداخته و با آن آشنا شویم.

پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل

  • پس از ورود به بخش سیپنل و در قسمت Advanced ، گزینه‌ای با نام LiteSpeed Web Cache Manager وجود دارد که با کلیک بر روی آن به تنظیمات آن خواهید رفت.

پلاگین جدید لایت اسپید در سیپنل

  • با رفتن به این بخش ، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که تنظیمات بسیار ساده را در بر می‌گیرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

صفحه litespeed web cache plugin در سیپنل

1- در بخش ابتدایی صفحه توضیحاتی برای اینکه چرا از پلاگین لایت اسپید استفاده کنید و چه مزایایی را در اختیار شما قرار می‌دهد وجود دارد.

2- گزینه با نام Flush All در بخش Flush LSCache مشاهده می‌نمایید که با کلیک بر روی آن تمامی کش‌های مربوط به سایت شما حذف خواهد شد. این گزینه دقیقاً مشابه گزینه Purge All Cache در پلاگین لایت اسپید در وردپرس و جوملا می‌باشد.

3- در بخش LiteSpeed Cache management گزینه‌ای با نام Wordpress Cache مشاهده می‌کنید که در صورت وجود پلاگین وردپرسی این وب سرور ، تنظیمات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

4- در پایان دو گزینه Setting و Advanced در اختیار شما قرار داده شده که با استفاده از آنها می‌توانید به تنظیم محل ذخیره‌سازی لاگ‌های کش وب سایت خود و همچنین در بخش Advanced تمامی پروسس‌های PHP مربوط به سایت خود را حذف کرده و مجدداً راه‌اندازی کنید.

بدین ترتیب در این مطلب با این پلاگین کاربردی و مهم آشنا شدید و از این پس می‌توانید از این قابلیت در سرویس میزبانی وب لینوکس آذرآنلاین نیز استفاده نمایید.

امیدواریم در پایان از آموزش پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5104
پلاگین کش لایت اسپید در سیپنل
100.003
A
A