پیلار کلاستر چیست؟ آشنایی با محتوای خوشه‌ ای یا Pillar Cluster

پیلار کلاستر چیست؟ آشنایی با محتوای خوشه‌ ای یا  Pillar Cluster
پیلار کلاستر چیست؟ آشنایی با محتوای خوشه‌ ای یا  Pillar Cluster
2 ماه پیش

نوشتن محتوای حرفه‌ای چیزی است که موتورهای جستجو بخصوص گوگل به آن بشدت اهمیت می‌دهند. گوگل تاکنون الگوریتم‌های زیادی را برای بررسی کیفیت محتوا طراحی کرده است، اما از زمان راه اندازی هوش مصنوعی RankBrain از سال 2015، شیوه جدیدی برای تولید محتوا به نام استراتژی محتوای خوشه‌ای یا پیلار کلاستر (Pillar Cluster) بوجود آمد که منجر به تحویل بزرگی در بهبود وضعیت SEO شد. برای آشنایی کامل با مبحث جذاب سئو  میتوانید محتوای سئو (SEO) چیست؟ را مطالعه کنید.

 

پیلار کلاستر یا Topic Cluster چیست؟

در معماری وب، پیلار (pillar) و کلاستر (cluster) دو مفهوم کلیدی هستند که برای سازماندهی و مدیریت محتوای یک وب سایت یا اپلیکیشن استفاده می شوند. بطور خلاصه محتوای خوشه‌ای یا Pillar Cluster به معنای محتوای تودرتو است. این محتوا می‌تواند مفهوم مقالات را به هم مرتبط کند و خزنده موتور جستجو را وادار کند تا صفحات مختلف را براساس درک تازه‌ای از آن محتوا مورد بررسی قرار دهد. اگر بخواهیم یک مثال واضح بزنیم، می‌توانیم به دسته‌بندی‌های تودرتو اشاره کنیم؛ دسته‌بندی‌های یک وب‌سایت با اینکه مستقل هستند، اما درعین حال می‌توانند به هم مرتبط باشند و یک شبکه تودرتو از مقالات را نمایش دهند. اگر با برچسب‌ها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی داشته باشید، پیلار کلاستر نیز همین مفهوم را می‌رسانند.

پیلار کلاستر یا Topic Cluster چیست؟

برای مثال در یک فروشگاه لوازم دیجیتال می‌دانیم دسته‌بندی هارددرایو مرتبط به قطعات کامپیوتر است؛ اما همزمان می‌تواند خود نیز زیرشاخه‌هایی مانند HDD ، SSD و NVME را دربر بگیرد. در محتوا هم همین وضعیت می‌تواند وجود داشته باشد. با این تفاوت که شاخه‌ها در محتوا نویسی بصورت مستقیم قابل دسترسی نیستند و در لابه‌لای محتوا است که شما می‌توانید لینک‌هایی را مرتبط به هم پیدا کنید. در ادامه همین مثال زمانی که شما در مورد "اسمبل کردن قطعات کامپیوتر" یک مقاله می‌نویسید و به مرحله نصب هارددرایو می‌رسید، می‌توانید در یک محتوای دیگر انواع تجهیزات ذخیره سازی را معرفی کنید. مثلاً می‌نویسید : "برای بخش ذخیره سازی می‌توانید یکی از سخت افزارهای HDD ، SSD و NVME را نصب کنید" و سپس همین جمله را به مقاله "معرفی انواع تجهیزات ذخیره‌سازی" لینک کنید. در همین مقاله نیز می‌توانید هر کدام از فناوری‌ها را به مقاله توضیحات آن فناوری لینک کنید.

محتوای پیلار کلاستر چیست؟

همچنین در همین مقالات دوباره می‌توانید با عنوان "این قطعه را می‌توانید به شرکل زیر بر روی مادربرد نصب کنید" به مقاله اصلی که مربوط به "اسمبل کردن قطعات کامپیوتر" بود لینک کنید. هرچه این زنجیره به هم مرتبط باشد، RankBrain هم ارتباط معنایی بیشتری بین مقالات پیدا می‌کند. به مقاله اصلی که مقاله‌های جزئی‌تر لینک می‌شود، پیلار گفته می‌شود و به مقالاتی که به جزئیات پیلار می‌پردازند، کلاستر گفته می‌شود. توجه داشته باشید که یک مقاله کلاستر همزمان می‌تواند یک مقاله پیلار هم باشد. در مثال بالا مقاله "معرفی انواع تجهیزات ذخیره‌سازی" نسبت به مقاله "اسمبل کردن قطعات کامپیوتر" یک کلاستر است اما وقتی یک مقاله در مورد جزئیات همان تجهیزات به آن لینک شود، نسبت به آن مقاله پیلار محسوب می‌شود.

 

اجزای تشکیل دهنده پیلار کلاستر

محتوای پیلار کلاستر از سه بخش اصلی تشکیل شده است که هر بخش نقش خود را در انتقال کاربر به مقالات بعدی و ارتباط آنها به هم ایفا می‌کنند. در ادامه به بررسی این بخش‌ها خواهیم پرداخت:

محتوای ستون اصلی پیلار یا پیلار کانتنت - Pillar Content 

این بخش شامل محتوایی می‌شود که در هر جمله، نگاهی کوتاه و عنوان‌وار به اجزایی دارد که توضیح دادن همه آنها در یک مقاله عملاً امکان‌پذیر نیست. در مثال مقاله اسمبل کامپیوتر می‌بینیم که قرار است از قطعات کامپیوتر ابتدا معرفی جزئی شود و سپس آموزش داده شود که این قطعات چطور بر روی هم سوار شوند. بنابراین قطعات کامپیوتر به صورت یک عنوان کلی در یک بند کوتاه معرفی می‌شوند تا کاربر بتواند یک آمادگی ذهنی برای ادامه مقاله داشته باشد. در همین بخش است که خواننده از همان ابتدا متوجه می‌شود که با چه موضوعاتی سرکار خواهد داشت. از این رو بخش محتوای ستون یا Pillar content بسیار مهم است و پایه و زیرساخت کل مقاله را ایجاد می‌کند.

 

محتوای کلاستر - Cluster Content

در یک مقاله نمی‌توان همه چیز را توضیح داد و از طرفی بعضی کاربران با بعضی از عناوین مقاله آشنا نیستند. از این رو بهتر است پس از معرفی یک موضوع درون محتوای اصلی مقاله، بصورت اختصاصی برای آن موضوع یک مقاله دیگر تهیه شود و در مقاله پیلار به آن موضوعات لینک شود. بدین ترتیب کاربر می‌تواند براحتی پاسخ سوألات خود را پیدا کند. مطالعه همین مقاله در صورتی که جذاب باشد و کاربر را به پاسخ اصلی برساند، می‌تواند باعث شود تا کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. درواقع مقاله پیلار پیش‌زمینه و معرفی عنوان‌وار محتوای مقالات کلاستر است. محتوای کلاستر در اصل همان بنایی است که بر روی محتوای پیلار سوار شده است و براساس آن نگارش و تدوین می‌شود.

محتوای کلاستر - Cluster Content

 

لینک های داخلی - Internal Links

زمانی که یک موضوع جدید را درون محتوای پیلار عنوان می‌کنیم، ممکن است آن موضوع خود نیاز به توضیحات و حتی آموزش داشته باشد. "لینک‌های داخلی" در واقع کاربر را از مقالات پیلار به مقالات کلاستر منتقل می‌کنند. این توضیح دادن ممکن است همزمان برعکس بشود و مقاله کلاستر به مقاله پیلار لینک شود. بدون لینک کردن مقالات به هم، ساختار خوشه‌ای پیلار کلاستر شکل نمی‌گیرد. بنابراین زمانی که برای یک موضوع خاص در مقاله اصلی پیلار مقاله‌ی دیگری تهیه می‌کنید، باید آن را به مقاله پیلار لینک کنید تا مقاله جدید کلاستر شود و شاخه‌ها شکل بگیرند. اینگونه به هردو مقاله پیلار کلاستر معنا و مفهوم داده می‌شود.

 

لینک های داخلی - Internal Links

مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر

تکنیک پیلار کلاستر تماماً سود و مزایا است و نباید از آن غافل شد. در ادامه مزایای استفاده از این روش جذاب را بررسی خواهیم کرد:

دسته بندی و جمع‌آوری مجموعه مقالات مرتبط و جامع در کنار هم

زمانی که قصد دارید که در مورد یک موضوع تولید محتوا کنید، ممکن است توضیح دادن همه بخش‌های آن به بیش از 20 هزار لغت نیاز داشته باشد. قطعاً کاربران حوصله مطالعه چنین مقاله بزرگی را ندارند. بنابراین بهتر است قطعات آن موضوع را در چندین مقاله تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود که اولاً مقالات شما تخصصی تر شود و هر کدام دیدگاه خاص خود را داشته باشند. دوم اینکه کاربران به مطالعه مقالات کوتاه دسته بندی شده علاقه بیشتری دارند و امکان اینکه برای ادامه مطالعه بر روی لینک زیرعنوان کلیک کنند بیشتر از تا در همان صفحه کل مطالب را یکجا مطالعه کنند. سوم اینکه کلیت سایت تخصصی می‌شود و محتوای سایت یکدست، یک تخصص خاص را دنبال می‌کند. و چهارم اینکه هر مقاله بصورت جداگانه می‌تواند به چندین مقاله دیگر لینک شود و همین ویژگی شاخه‌های مختلف ایجاد می‌کند که به هم وصل می‌شوند.

 

افزایش ماندگاری کاربر در صفحه و سایت

وقتی یک مقاله بیش از 3000 کلمه داشته باشد، کاربر از نظر روانی دوست ندارد آن را مطالعه کند. کاربران معمولاً به دنبال چیزی هستند که به سرعت پاسخ‌ها را در اختیارشان قرار دهد. یعنی یک مقاله کوتاه‌تر اما مفید را ترجیح می‌دهند. بنابراین وقتی با یک مقاله بزرگ روبرو می‌شوند، تصور می‌کنند که برای پیدا کردن پاسخ خود باید کل صفحه را مطالعه کنند تا به جمع‌بندی و پاسخ برسند و یا جمله هدف را پیدا کنند. در بیشتر موارد هم حقیقت همین است.

مقالات بزرگ کار را سخت می‌کنند. بنابراین کاربر وقتی با چنین مقاله‌ای روبرو شود، ترجیح می‌دهد اول موارد دیگر را بررسی کند تا سریع‌تر به نتیجه برسد. بنابراین بهترین راهکار این است که مقاله را به صورت خوشه‌ای با تکنیک پیلار کلاستر در چندین مقاله دیگر تقسیم و دسته بندی کنیم تا کاربر با میل خود ادامه مقاله را در کلاسترهای دیگر مطالعه کند. تجربه نشان داده که نرخ ماندگاری و مطالعه ادامه مطالب در صفحات لینک شده خیلی بیشتر از خواندن همه چیز در یک صفحه است.

 

بهبود وضعیت جستجو SEO در گوگل

گوگل الگوریتم‌های بسیار پیشرفته‌ای را برای رتبه‌بندی سایت‌ها طراحی کرده است که واقعاً در توسعه آنها و همچنین کیفیت مقالات اثر بسیار مثبتی را ایجاد کرده. این الگوریتم‌ها واقعاً کیفیت اینترنت را چندین برابر کرده‌اند و وب‌سایت‌های حرفه‌ای نیز برای بدست آوردن جایگاه برتر برای بالابردن کیفیت محتوای خود تلاش بسیار زیادی می‌کنند. استفاده از تکنیک پیلار کلاستر باعث می‌شود تا خزنده گوگل بصورت هدفمند و معنادار درون مقاله‌های مختلف سایت کاوش کند و همین ساختار معنادار باعث می‌شود یک وب‌سایت تخصصی شناخته شود. تخصصی بودن یک سایت خود یک ویژگی بسیار مهم است که گوگل توجه ویژه‌ای به آن دارد و آنها را در اولویت نتایج جستجو قرار می‌دهد. از این رو استفاده از این تکنیک، برای رتبه سایت شبیه به معجزه است و می‌تواند به شکل جادویی وب‌سایت را به رتبه‌های برتر گوگل منتقل کند.

 

آموزش پیاده سازی تکنیک محتوای پیلار کلاستر

اول از همه باید توجه داشته باشید که قرار است مجموعه‌ای از مقالات را جمع‌آوری کنید تا به ساختار پیلار کلاستر دست پیدا کنید. نکته دوم این است که مقالات با هر موضوعی می‌توانند ارتباط تگاتنگی با هم داشته باشند و یک مقاله همزمان می‌تواند هم پیلار باشد و هم کلاستر. اصلی ترین کاری که در یک خوشه بندی می‌بایست انجام دهید، لیست کردن عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها در یک نقشه خوشه‌ای است. این کار باعث می‌شود به سرعت به یک مفهوم ذهنی از ساختار خوشه‌ای دست پیدا کنید.

آموزش پیاده سازی تکنیک محتوای پیلار کلاستر

مرحله اول : تحقیق کلمه کلیدی

برای به دست آوردن عنوان‌ها در یک خوشه جدید، باید آنها را از راه تحقیق کلمه کلیدی استخراج و دسته‌بندی کنید. البته عنوان‌هایی که در ذهن شما است نیز می‌تواند کاربردی باشد، اما بهتر است آنها را با کلمه کلیدی مشابه جایگزین کنید تا مطمئن شوید که مقالات شما از همان ابتدا قابلیت سئو شدن را دارند. یکی از راهکارها برای کشف کلمات کلیدی مناسب، بررسی سایت‌های رقیب است. معمولاً سایت‌هایی که رتبه بهتری دارند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای بررسی و تحقیق باشند. در کنار رقبا، می‌توان از ابزارهای آنلاین سئو نیز کمک گرفت.

 ابزارهایی که این روزها حتی به کمک هوش مصنوعی توانایی استخراج کلمات کلیدی را دارند که ممکن است در آینده نیز کاربردی باشند. برای دسترسی به این ابزارها کافی است در گوگل یک جستجوی ساده داشته باشید. برای مثال کلمات کلیدی LSI در سئو نقش بسیار مهمی دارند و انتخاب و استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در رتبه‌بندی و نمایش وب‌سایت در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشد. برای آشنایی با این کلمات کلیدی محتوای "کلمات کلیدی LSI چیست؟" را مطالعه کنید.

 

مرحله دوم : ایجاد نقشه خوشه‌ای بر اساس تکنیک پیلار کلاستر

پس از اینکه موضوعات مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید جایگاه آنها را به عنوان مقاله پیلار و یا کلاستر مشخص کنید. اگرچه یک مقاله خوشه‌ای می‌تواند چندین بار پیلار یا کلاستر باشد، اما به هرحال باید جایگاه اولیه آن مشخص شود. بعضی از مقالات کلی‌تر هستند بنابراین ابتدا در جایگاه پیلار قرار می‌گیرند. حتی مقالات پیلار می‌توانند نسبت به خوشه‌های بزرگتر کلاستر باشند. همه اینها بستگی به نقشه ذهنی شما دارد که عنوان‌ها را چطور فهرست می‌کنید.

 

مرحله سوم : شروع تولید محتوای پیلار کلاستر و لینک سازی بین آنها

نکته‌ای که باید حین تولید محتوای خوشه‌ای به آن توجه داشته باشید، این است که از کلمات کلیدی و عنوان‌هایی که برای مقالات استفاده کرده‌اید، درون مقالات نیز استفاده کنید تا به کمک آنها بتوان بین پیلار و کلاستر لینک ایجاد کرد. البته این لینک سازی نباید به شکلی باید که کاربر را مستقیم دعوت به کلیک بر روی آن کند. در واقع لینک باید بر روی آن کلمه کلیدی در میان توضیحات قرار بگیرد تا زمانی که خود کاربر تصمیم بگیرد بر روی آن کلیک کند. برای نمونه می‌توانید مقالات سایت ویکی‌پدیا را بررسی کنید.

سعی کنید قوائد و اصول تولید محتوا را در تمامی مقالات رعایت کنید. این قوائد باعث می‌شوند تا مقاله شما خواناتر باشد و کاربر را به پاسخ اصلی برساند؛ چیزی که کاربر برای مطالعه آن به وب‌سایت شما وارد شده است. یک مقاله اصولی باعث می‌شود تا کاربر مدت زمان بیشتری را صرف مطالعه در سایت شما کند. در ادامه تعدادی از مهمترین نکات تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد:

1. مقاله بر اساس کلمه کلیدی سئو شده باشد

منظور از مقاله سئو شده، مقاله‌ای از که با محوریت کلمه کلیدی نگارش و تدوین شده باشد. یعنی از کلمه یا کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف مانند عنوان ها، پاراگراف‌ها و توضیحات متا در آن استفاده شده باشد. به گونه‌ای که کلمه کلیدی درون محتوا دارای معنی و مفهوم باشد و مقاله را معنادار کند. استفاده بی مورد از کلمه کلیدی بدون دلیل و منطق، باعث می‌شود ساختار جملات و معنای پاراگراف بهم بریزد. هوش مصنوعی گوگل نیز متوجه این موضوع می‌شود که شما تنها به دلیل سئو کردن مقاله از یک کلمه کلیدی خاص استفاده کرده‌اید و این کار را نوعی تقلب بحساب می‌آورد. بنابراین اگر کلمه کلیدی شما با محتوای مقاله همخانی ندارد، به زور از آن در مقاله استفاده نکنید. زیرا ممکن است نتیجه عکس بگیرید. در واقع این محتوا است که باید براساس کلمه کلیدی نگارش شود. برای آشنایی بهتر با محتوای سئو شده مقاله "سئو محتوا و نکات مهم آن" را حتما مطالعه کنید.

2. توجه به طول استاندارد مقاله

طولانی شدن مقاله باعث می‌شود تا کاربر از مطالعه آن از همان ابتدا دلزده شود. همانطور که در پاراگراف بالا هم اشاره کردیم، کاربران از نظر روانی حوصله مطالعه مقاله‌های بلند را ندارند و می‌خواهند به سرعت پاسخ‌های خود را در همان ابتدای محتوای مقاله پیدا کنند. حتی به دنبال عنوان‌ها و زیر عنوانهایی هستند که موضوع سوأل آنها باشد. بهتر است طول مقالات بیش از 3000 کلمه نباشد. از طرفی کوتاه بودن بیش از حد مقاله نیز می‌تواند آن مقاله را بی اعتبار جلوه دهد. هرچند که ممکن است در برخی مقالات پاسخ تنها در یک پاراگراف نیز خلاصه شود. در این حالت بهتر است مقالاتی که نهایتاً در یک پاراگراف خلاصه می‌شوند را در یک عنوان کلی‌تر و در قالب یک مقاله هدفمند گرد هم آورید. بنابراین بهتر است مقالات شما کمتر از 2000 کلمه نباشد.

3. تهیه تصاویر مناسب برای هر پاراگراف

بهتر است هر کدام از پاراگراف‌ها دارای یک تصویر مناسب خود باشند. اگر یک پاراگراف واقعاً نیاز به تصویر نداشت، سعی نکنید برای آن بخش تصاویر کارتونی و غیرمرتبط اضافه کنید. همین که باقی پاراگراف‌ها تصویر دارند، کافی است. در اینترنت تصاویر زیادی وجود دارد اما بهتر است تا حد ممکن از روی آنها کپی نکنید زیرا هوش مصنوعی گوگل در بیشتر مواقع تصاویر کپی را تشخیص می‌دهد و این یک پوئن منفی برای وب‌سایت شما به همراه دارد. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است تصاویر را خودتان تهیه کنید و یا با کمک تکنیک‌های فتوشاپ تصاویر جدید بسازید.

4. لینک سازی

مهم‌ترین بخش محتوای پیلار کلاستر، لینک سازی است. لینک‌ها را باید طبق نقشه خوشه‌ای که در مرحله اول طراحی کردید، در کلمات کلیدی و عنوان‌های مرتبط با مقالات کلاستر ایجاد کنید. در واقع شیوه پیلار کلاستر لینک‌های داخلی شما را هدفمند می‌کند. از طرفی باید به ایجاد لینک‌های خارجی هم توجه داشته باشید. بهتر است لینک‌های خارجی بر روی وب‌سایت‌های معتبر ایجاد شوند. سعی کنید حداقل برای هر مقاله 10 لینک داخلی و 10 لینک خارجی هدفمند ایجاد کنید. همچنین تعداد لینک‌های داخلی و خارجی تا حدود زیاد با هم در تعادل باشند. یعنی اگر 6 لینک داخلی ایجاد کردید، 6 لینک خارجی هم کنارش داشته باشید. البته این تعادل شاید ابتدا مهم نباشد، اما تأثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

5. بین محتوای پیلار پل بزنید

پس از این که از تکنیک پیلار کلاستر برای ایجاد خوشه‌ها بین محتوا استفاده کردید، بهتر است از تکنیک Bridge content نیز برای ایجاد ارتباط معنایی بین محتوای پیلار استفاده کنید. در واقع این تکنیک دو محتوای پیلار که با هم ارتباط معنایی دارند را به هم لینک می‌کند. برای مثال اگر دو مقاله "اسمبل قطعات کامپیوتر" و "معرفی سخت افزار گوشی های هوشمند" را درنظر بگیریم، هر دوی آنها دارای قطعات مشترکی هستند. هر دو کامپیوتر هستند و می‌توان حتی آنها را به کلاسترهای مشترک لینک کرد. بدین ترتیب این ارتباط معنایی می‌تواند از وب‌سایت شما یک کلیت تخصصی بسازد و هوش مصنوعی گوگل این را درک می‌کند و به عنوان یک پوئن مثبت درنظر می‌گیرد. علاوه بر اینکه وب‌سایت شما در نتایج جستجوهای مربوط به علوم کامپیوتر قرار می‌گیرد.

 

محتوای پرچم Flag چیست؟

به محتوایی که توانسته باشد مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و دارای ترافیک بالا و امتیاز گوگل را داشته باشد، محتوای پرچم Flag گفته می‌شود. از این نوع صفحات که از آمار خوبی برخوردار هستند، میتوان به عنوان صفحه پیلار نیز استفاده کرد. کافی است این صفحات را شناسایی کنید و از آنها خوشه‌های جدید بسازید.

محتوای پیلار کلاستر

آشنایی با عوامل تاثیر گذار در جستجو و ارتباط آن با محتوای پیلار کلاستر

درحال حاظر 5 عامل مهم در جستجوی کاربران وجود دارد که می‌توان با توجه به آنها محتوای مؤثری تدوین و نگارش کرد. به این شکل می‌توان محتوا را متمرکز کرد و همین امر باعث جذب کاربران خاص در یک حوزه می‌شود که در ادامه منجر به بالا رفتن آمار بازدید آن صفحه خواهد شد. در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد:

  1. Search Queries: این بخش عبارتی است که کاربران جستجو می‌کند که کلمه کلیدی هم میان آن قرار می‌گیرد. در موتور جستجو همین عبارت از هم جدا می‌شود و با روش‌های مختلف و بر اساس معیارهای الگورتم جستجو، تفکیک می‌شود.

  2. Search Sequences: یک کاربر ممکن است چندین بار جستجوی عبارت‌های مختلفی را انجام دهد تا به نتیجه دلخواه خود برسد. به مجموعه‌ی این جستجوها "Search Sequences" یا "دنباله‌های جستجو" گفته می‌شود.

  3. Location: زمانی که کاربر از یک مکان خاص جستجو را انجام می‌دهد و یا در عبارات جستجوی مکانی استفاده می‌کند، در واقع یک فیلتر بر روی نتایج جستجو بر اساس مکان کاربر ایجاد می‌شود. شما می‌توانید با تولید محتوا بر روی یک موقعیت مکانی، این دست از کاربران با به محتوای پیلار بکشانید.

  4. Device: گوگل سعی می‌کند تا یک فیلتر براساس دستگاهی که کاربر با آن جستجو می‌کند، بر روی نتایج ایجاد کند. اما با این حال ممکن است خیلی از نتایج مناسب نمایش در دستگاه‌های مختلف نباشند. بنابراین با توجه به این نکته می‌توان بخشی از مقاله را به خواندن سریع و خلاصه‌ی موبایلی اختصاص داد تا کاربر سریع‌تر به پاسخ خود برسد و از طرفی به خواندن ادامه مطلب ترقیب شود.

  5. Time: مهم است تا مقالات بر اساس فصل و زمانی که در آن قرار داریم بروزرسانی شود. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی پوشاک می‌تواند بر اساس فصل‌ها لباس‌های فصلی جدید در مقالات پیلار معرفی کند و در مقالات کلاستر لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که با محصول پیلار ست می‌شوند را معرفی کند.

 

بروز رسانی مقالات قدیمی بر اساس پیلار کلاستر

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شما می‌توانید مقالات قدیمی خود را نیز مورد بررسی قرار دهید و در صورت امکان آنها را در جدول محتوای خوشه‌ای قرار دهید و یا براساس آنها مقالات جدید در قالب پیلار کلاستر بسازید. بنابراین از هر زمان که تکنیک پیلار کلاستر را شروع کنید، دیر نیست و موجب می‌شود تا آمار بازدید مقالات قدیمی‌تر نیز بالا برود. علاوه براین که در حین اینکار، می‌توانید مقالات قدیمی را نیز با محتوای جدید‌تر و بهینه تر بروزرسانی کنید.

 

سخن پایانی

اگرچه قانونی نیست که بگوید برای هر پلار چند کلاستر درنظر بگیرید، اما بهتر است برای هر عنوان پلار چداقل 6 عنوان کلاستر و اگر می‌توانید 9 عنوان آماده کنید. هرچه عنوان پیلار با عنوان‌های کلاستر بیشتری گسترش یابد، خزنده گوگل نیز ارتباط معنایی بیشتری با مقاله شما برقرار می‌کند و درنتیجه صفحه شما در نتایج مرتبط با جستجو های موضوع پیلار نیز نمایش داده می‌شود. از طرفی کاربر دستش برای انتخاب موضوعات بیشتری باز است که ممکن از احتمال اینکه در وب‌سایت شما بماند را بیشتر می‌کند.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

368
A
A