ابزارهای بررسی بک لینک

ابزارهای بررسی بک لینک
ابزارهای بررسی بک لینک
8 ماه پیش

چیزهای زیادی در سئو تغییر کرده است، اما یک چیز ثابت مانده است: بک لینک. قبلاً هر چه لینک‌های خارجی بیشتری برای سایت خود ایجاد می‌کردید، رتبه سایت شما بهتر می‌شد، اما از سال 2021، همه چیز به کیفیت آن بک لینک‌ها بستگی دارد. در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای بررسی بک لینک، تمام لینک‌های خارجی سایت خود را شناسایی کنید.

یکی از مهم‌ترین متغیرهای رتبه بندی جستجو، تعداد و کیفیت بک لینک‌ها به یک وب‌سایت یا صفحه است. بک لینک‌ها بهترین روش برای به دست آوردن برتری نسبت به رقابت شما در بهینه سازی موتورهای جستجو و بهبود سئو سایت هستند. به همین دلیل، شما باید به بهترین ابزارهای بررسی بک لینک دسترسی داشته باشید. بهترین ابزار جستجوگر بک لینک به شما کمک می‌کند فرصت‌های جدید لینک سازی را کشف کنید، در مورد تاکتیک‌های لینک سازی رقبای خود بیاموزید و سلامت پروفایل بک لینک خود را بررسی کنید.

لیست ابزار بررسی بک لینک

مجموعه‌ای از ابزارهای شناسایی بک لینک در بازار موجود است. پیدا کردن بهترین مناسب برای وب‌سایت شما ممکن است یک کار خسته کننده باشد. بسیاری از ابزارهای بک لینک برای دسترسی به امکانات کامل، شرط خرید اکانت غیر رایگان را تعیین کرده‌اند. اینجاست که ابزار بررسی بک لینک رایگان وارد عمل می‌شوند. برخی از ابزارهای رایگان بررسی کننده بک لینک در زیر ذکر شده است:

ابزار OpenLinkProfiler

هنگامی که از OpenLinkProfiler برای نظارت بر بک لینک‌های خارجی سایت خود استفاده می‌کنید، گزینه‌های مختلفی در اختیار دارید. این ابزار توسط SEOProfiler توسعه یافته و در اختیار شما قرار داده است. برای مثال، Link Diagnosis به شما امکان می‌دهد بک لینک‌ها را برای یک صفحه وب یا کل وب‌سایت بررسی کنید و گزارش‌ها و بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای ایجاد کنید. علاوه بر این، دارای انواع خروجی‌ها و سایر ویژگی‌های کاربردی است، مانند:

  • فهرست بک لینک‌ها هر 5 دقیقه به روز می‌شود
  • هر ماه کل پایگاه داده به روز می‌شود تا آخرین بک لینک‌ها را بررسی کند
  • به جای تکیه بر منابع خارجی از خزنده‌های ابزار خود استفاده می‌کند
  • امتیاز کیفیت لینک یا «امتیاز تأثیر لینک (LIS)» توسط این ابزار محاسبه و اعمال می‌شود.
  • هر خروجی برای یک دامنه، شامل گزارش 200000 لینک است

اگر می‌خواهید جدیدترین بک لینک‌های سایت خود را ببینید، می‌توانید از این ابزار رایگان استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک فایل '.csv' با 1000 بک لینک جدید دریافت کنید. به لطف این سرویس رایگان، بررسی بک لینک‌ها به وب‌سایت شما هرگز آسان‌تر از این نبوده است.

ابزار OpenLinkProfiler

ابزار SEO SpyGlass

SEO SpyGlass یک داشبورد با تمام ابزارهای لازم برای ایجاد بک لینک‌های با کیفیت برای تحقیق و مدیریت بک لینک ارائه می‌دهد. با این حال، اگر شما علاقه‌مند به تحقیق در مورد وب‌سایت‌های خود و رقبای خود هستید، هیچ محدودیتی در تعداد دامنه‌هایی که می‌توان برای بک لینک بررسی کرد در این ابزار وجود ندارد.

ویژگی‌های SEO SpyGlass عبارت‌اند از:

  • در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، سرچ کنسول گوگل و Google Analytics یکپارچه شده است.
  • SEO SpyGlass یک ابزار " Domain Comparison" دارد که ممکن است به شما در یافتن بک لینک‌های جدید کمک کند.
  • هنگامی که چند رقیب خود را اضافه می‌کنید، این جستجوگر بک لینک رایگان دامنه‌هایی را که در آن بک لینک‌های مربوطه همپوشانی دارند، کشف می‌کند.

در این لیست، SEO SpyGlass بهترین گزینه برای تحقیق و مدیریت بک لینک است؛ زیرا قدرتمندترین تجزیه و تحلیل و بزرگ‌ترین ظرفیت ذخیره سازی داده را دارد. اتصال ابزارهای گوگل به SEO SpyGlass و استفاده از داشبورد SEO SpyGlass به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های بک لینک خود را به صورت رایگان دانلود کنید.

ابزار SEO SpyGlass

ابزار Google Search Console

استفاده از کنسول جستجوی گوگل راهی برای مدیران سایت برای بهبود عملکرد وب‌سایت‌های خود است.  صرف نظر از تعداد بک لینک‌ها، فقط 1000 نتیجه اول قابل مشاهده هستند. هیچ معیار یا قابلیت تجزیه و تحلیل در این ابزار وجود ندارد. با این حال، داده‌ها ممکن است با استفاده از ابزارهای دیگر  تجزیه و تحلیل شوند.  بهترین راه برای دریافت داده‌های بک لینک خام از سرچ کنسول، ایمپورت کردن آن به SEO SpyGlass است که ممکن است برای اطلاعات بیشتر مورد تجزیه و تحلیل و جمع آوری قرار گیرد.

ویژگی‌های سرچ کنسول جستجو عبارت‌اند از:

  • برای هر دامنه تنها 1000 بک لینک قابلیت بررسی دارند.
  • گزارش عملکرد ارائه شده توسط Google Search Console در دسترس است. کوئری‌های که سایت و صفحات وب شما در آنها رتبه دارند در این گزارش فهرست شده‌اند.
  • سرچ کنسول یک راه عالی برای مشاهده اینکه چگونه رتبه بندی شما به دلیل تغییرات در سایت و بهینه سازی تغییر می‌کند، ارائه می‌دهد.
  • شما فقط می‌توانید از آن برای بررسی وب‌سایت‌های خود به صورت رایگان استفاده کنید.

ابزار سرچ کنسول یکی از چندین ابزارهای بررسی بک لینک است که پس از تایید مالکیت شما می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ابزار Google Search Console

ابزار Seobility

Seobility یک ابزار SEO مبتنی بر وب است که به توسعه وب‌سایت‌های بزرگ با قدمت زیاد کمک می‌کند.  تنها 400 بک لینک را می‌توان در یک زمان در سه بررسی روزانه بک لینک در Seobility مشاهده کرد. در نتیجه، حتی اگر تعداد بک لینک‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید محدود است، در هنگام مرور لیست تنها برخی از آنها را خواهید دید. پارامترهای اضافی، مانند anchor texts، ویژگی‌های do-follow/no-follow، انواع لینک‌ها و URLهای هریک در این گزارش گنجانده شده است.

ویژگی‌های Seobility عبارت‌اند از:

  • خلاصه‌ای سریع از پروفایل‌های بک لینک مانند رتبه بندی دامنه، تعداد بک لینک‌ها، بهترین لینک‌ها و غیره در آن ارائه شده است.
  • دسترسی به ابزارهای بررسی بک لینک از طریق داشبورد کاربرپسند امکان‌پذیر است.

استفاده از Seobility به دو روش مختلف امکان‌پذیر است. اولین کاربرد این است که وب‌سایت خود را برای بک لینک بررسی کنید. کاربرد دیگر این است که به سرعت بک لینک‌های رقبای خود را بررسی کنید تا رویکرد آنها را درک کنید.

ابزار Seobility

ابزار Ahrefs

Ahrefs اخیراً به لیست ابزارهای بررسی بک لینک رایگان معروف اضافه شده است. این ابزار رایگان به شما امکان می‌دهد 100 بهترین بک لینک به هر دامنه یا صفحه وب را مشاهده کنید. تجزیه و تحلیل بک لینک و تجزیه و تحلیل انکر تکست از وب‌سایت خود را می‌توان با ایجاد یک حساب کاربری در این سرویس به دست آورد. Ahrefs ابزاری است که می‌تواند بک لینک‌هایی را که هر وب‌سایت یا دامنه‌ای دارد با جزئیات زیاد تجزیه و تحلیل کند.

ابزار بررسی بک لینک Ahrefs به دلیل ارائه اطلاعات زیر، محبوبیت زیادی دارد:

  • متن انکر تکست
  • نوع لینک فالو یا نوفالو
  • رتبه بندی دامنه (DR)
  • بک لینک‌های جدید یا حذف شده

ابزار Ahrefs

اگر به دنبال تغییر الگوریتم پنگوئن با سئوی منفی مواجه شده باشید، در مدت زمان لازام برای بررسی سایت صرفه جویی خواهد کرد، زیرا بر اساس انکر تکست لینک شده به سایت شما تجزیه و تحلیل می‌کند. Ahrefs یک سرویس پولی است، می‌توانید از طرح رایگان آنها برای مشاهده اینکه چه نوع لینک‌هایی به سایت شما داده شده است، استفاده کنید.

ابزار SEO Review

هدف SEO Review، ارائه یک ابزار رایگان سئو، رویه‌ها و فناوری برای کل بخش بازاریابی دیجیتال است.

 در میان بهترین ابزارهای بررسی بک لینک، ابزار SEO Review زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل را برای تحقیق توسط رقبا، صاحبان وب‌سایت، صاحبان مشاغل کوچک، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها را کاهش می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های SEO Review عبارت هستند از:

  • تجزیه و تحلیل محتوا
  • متاتگ‌ها: لیست کاملی از متاتگ‌ها را از یک وب‌سایت دریافت کنید. عنوان، خواص، کلمات کلیدی و سایر اطلاعات سایت را مشاهده کنید.
  • دریافت خروجی از لینک‌های سایت: گزارشی شامل با انکر تکست، URLها و درصد لینک‌های داخلی و خارجی.
  • تست سرعت: شناسایی بخش‌هایی از سایت که موجب کاهش سرعت بارگذاری سایت شده‌اند.
  • دریافت مشاوره: سیستم به طور خودکار نقاط ضعف شما را شناسایی کرده و راهنمایی می‌کند.
  • بررسی وب‌سایت: یک ارزیابی کامل از وب‌سایت به صورت رایگان دریافت کنید.

ابزار SEO Review

ابزار Small SEO

Small SEO Tools مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان برای اندازه گیری، ردیابی و نظارت بر عملکرد وب‌سایت شما است.

  • بررسی محتوای متنی: می‌توانید بخش‌های کپی در محتوای سایت را بررسی، متن را ویرایش کنید و کلمات را بشمارید.
  • شناسایی کلمات کلیدی
  • بررسی پوزیشن و جایگاه کلمات کلیدی
  • محاسبه چگالی کلمات کلیدی

ابزار SEMRush

  • اگرچه درک SEO می‌تواند چالش برانگیز باشد، برخی از ابزارها مانند SEMrush به افرادی که تخصص سئو را ندارند کمک می‌کند تا آن را درک کنند. با استفاده از SEMrush می‌توانید ترندهایی را که در حوزه کاری شما وجود دارد، شناسایی کنید. SEMRush علاوه بر اینکه یکی از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک رایگان است، سئوی داخلی صفحه شما را ارزیابی می‌کند و به بهبود صفحه کمک می‌کند. می‌توانید از این قابلیت برای درک بهتر صفحه خود و بهینه سازی سئو برای بهبود تولید سرنخ استفاده کنید. امکانات ابزار SEMrush را میتوان در 5 دسته کلی قرار داد. این 5 دسته مجموعه‌ای از گزارش‌ها و ابزارهای مختلف هستند که می‌توانید آنها را شخصی‌سازی کنید تا به درک عمیق‌تر کمپین خود کمک کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • لینک بیلدینگ
  • ردیابی رتبه
  • سئو داخلی و سئو فنی

ابزار SEMRush

ابزار Backlinks

Backlinks ابزار رایگان دیگری است که باید برای تقویت استراتژی سئوی خود می‌توانید در نظر بگیرید. بخشی از ابزار Ubersuggest از نیل پاتل، این نرم افزار تعداد کل لینک‌ها را برای هر دامنه یا URL، از جمله پیوندهای .edu و .gov نشان می‌دهد. حتی می‌توانید از آن برای یافتن تعداد دقیق دامنه‌های ارجاع دهنده منحصر به فرد استفاده کنید. دارای فیلترهای پیشرفته‌ای است که شناسایی بهترین فرصت‌های لینک سازی خارجی را تسهیل می‌کند. می‌توانید آنها را بر اساس امتیاز دامنه، امتیاز صفحه، انکر تکست و URL فیلتر کنید. حتی به شما امکان می‌دهد فقط لینک‌های nofollow یا dofollow را ببینید یا نتایج را برای مشاهده یک بک لینک در هر دامنه محدود کنید. شما یک گزارش تمیز و جامع دریافت می‌کنید که به راحتی قابل تجزیه و تحلیل است و بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

 ابزار Backlinks

ابزار RankWatch

RankWatch ابزاری عالی است که به شما امکان می‌دهد پروفایل بک لینک هر وب‌سایت یا دامنه‌ای را به صورت رایگان بررسی کنید. حتی می‌توانید کیفیت لینک‌ها را با امتیاز اعتماد بک لینک ارزیابی کنید. ویژگی‌های کلیدی که می‌توانید با این ابزار رایگان به آنها دسترسی داشته باشید عبارت‌اند از بک لینک‌های فعال و از دست رفته هر وب‌سایت، تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده، روند کسب بک لینک، و تجزیه و تحلیل عمیق عواملی مانند انکر تکست، نوع لینک و غیره.

ابزار RankWatch

ابزار RankSignals

بررسی کننده بک لینک رایگان Rank Signals اطلاعات مفید زیادی را ارائه می‌دهد. علاوه بر یافتن تعداد لینک‌های خارجی، می‌توانید از این ابزار برای مشاهده تعداد فالوورهای شبکه‌های اجتماعی وب‌سایت خود استفاده کنید.  همچنین معیارهای حیاتی مانند رتبه صفحه و ترافیک سایت را نشان می‌دهد. در حالی که این یک ابزار بررسی بک لینک رایگان است، برای دریافت گزارش کامل باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. این ابزار نسخه پریمیوم ندارد، اما به خودی خود جامع است.

ابزار RankSignals

ابزار Backlink Watch

یکی دیگر از ابزارهای رایگان ردیاب بک لینک که ارزش توجه دارد، Backlink Watch است که اطلاعات کاملی را با معیارهایی مانند کل لینک‌های خروجی، لینک‌های خارجی با تگ nofollow، رتبه صفحه، انکر تکست و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL وب‌سایت خود را وارد کنید و ابزار اطلاعات کامل مورد نیاز شما را تولید می‌کند. شما می‌توانید از گزارشی که مشاهده می‌کنید، یک خروجی تهیه کنید. این ابزار نیازی به ثبت نام ندارد، بنابراین می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت فوراً از آن استفاده کنید.

ابزار Backlink Watch

خلاصه مطلب

اکنون که همه چیز را در مورد ابزارهای رایگان و نسخه‌های رایگان ابزارهای پولی بررسی بک لینک می‌دانید، بررسی بک لینک‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود. شما می‌توانید از هریک از این ابزارهای معرفی شده به صورت رایگان جهت بررسی پروفایل بک لینک سایت خود استفاده کنید.

دریا بهرامی- نویسنده

554
A
A