مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان

مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان
مزایا و معایب استفاده از هاست رایگان
9 ماه پیش

پیشرفت در فناوری اطلاعات به ما این امکان را داده است كه وب سایت خودمان را نیز بدون هزینه منتشر كنیم. ظهور خدمات میزبانی وب رایگان و سازنده وب سایت ، ما را قادر ساخته است که در یک بازه زمانی کوتاه مدت ، وب سایت جدیدی طراحی کنیم. در نتیجه ، به نظر می‌رسد برنامه‌های میزبانی وب رایگان بسیار جذاب و گزینه‌ای بسیار خوب  برای انتشار وب سایت‌ها است.

با این حال ، این جوانب مثبت و جوانب خاص خود را دارد که در تبلیغات جذاب به وضوح قابل مشاهده نیست. قبل از تجزیه و تحلیل شایستگی‌ها و اختلافات میزبانی وب رایگان ، بیایید با نگاهی سریع به این بدانیم که واقعاً میزبانی وب رایگان چیست.

سرویس میزبانی وب رایگان چیست؟  

میزبانی وب رایگان ، همانطور که از نام آن مشخص شده است ، خدمات میزبانی وب است که به صورت رایگان برای همه ارائه می‌شود. در این حالت ، سرور مجازی با کپی کردن سیستم عامل خود و نرم افزار میزبانی وب (که معمولاً با نام VPS شناخته می‌شود) ، به وب سایت روی سرورهایی که VPN ها را به شبکه‌های عمومی مانند اینترنت وصل می‌کنند، اختصاص داده شده است و پهنای باند محدود و تعداد محدودی دارد. حسابهای ایمیل. VPN ها شبکه های خصوصی مجازی هستند که با گسترش شبکه‌های خصوصی محلی از طریق اینترنت مشخص می شوند.

سرورهای VPN میزبان وب سایت‌های مختلف هستند که همه در یک میزبان ذخیره سازی فیزیکی قرار دارند، آدرس IP مجازی اختصاص داده شده و با نام دامنه فرعی نیز دسترسی پیدا می کنند ، این نیز بدون هزینه.

با این حال، خدمات میزبانی وب با قرار دادن تبلیغات روی آن، از وب سایت میزبان کسب درآمد می کنند. به عنوان مثال، شما باید تبلیغات آنلاین را در صفحه جانبی وب سایت مشاهده کرده باشید، یا بنری آزار دهنده در وب سایت‌های میزبان رایگان ظاهر شود. بنابراین، آیا انتخاب برنامه های میزبانی وب رایگان، واقعاً مفید است؟

مزایای هاستینگ رایگان

یکی از بزرگترین مزیت‌های چنین سرویس هاستینگ ، مقرون به صرفه بودن آنها است. آنها کاملاً رایگان و هزینه‌ای ندارند و نیاز به اشتراک مشترک ندارند. با این حال ، برنامه و خط مشی دقیق ممکن است از یک ارائه دهنده خدمات میزبانی به دیگری متفاوت باشد. صاحب وب سایت فضای آزاد بر روی سرور ، نام زیر دامنه رایگان برای دسترسی به وب سایت و دسترسی جهانی از طریق شبکه جهانی وب دریافت می کند.

در واقعیت ، این مزیت تحت تأثیر بسیاری از سرویس های میزبانی مجانی دیگر قرار گرفته است که آن را برای اهداف تجاری مناسب نمی‌کند. ممکن است برای کسب اطلاعات دقیق و بررسی‌ها بهترین سایت هاستینگ رایگان را جستجو کنید.

دیگر مزیت میزبانی وب رایگان برای یک مبتدی، شامل یادگیری کلیه موارد اساسی در راه اندازی وب سایت و احساس راحتی بیشتر در آینده هنگام تغییر به میزبان های پولی است.

اگر یک وب سایت شخصی راه اندازی می کنید ، این گزینه می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا این سایت فقط برای اهداف سرگرمی و اطلاع رسانی است. بنابراین لزومی ندارد که شما از یک میزبان پولی استفاده کنید .

هاست‌های رایگان  به شما کمک می کند تا تمام استراتژی‌های اساسی در مورد چگونگی ایجاد یک وب سایت را بیاموزید و اینکه چه نوع طراحی خاصی لازم است که وب سایت شما جذاب تر به نظر برسد و توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کند. این می تواند درست هنگام راه اندازی وب سایت برای اهداف تجاری نیز صادق باشد.

هاست‌های رایگان همچنین می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا می تواند به شما در به‌روزرسانی دانش در مورد سایر عوامل مانند مدیریت پرونده ، بارگذاری پرونده ، نگهداری وب سایت و نظارت بر وب سایت کمک کند. یک وب سایت با استفاده از هاستینگ رایگان نیز برای آن دسته از گروه‌های کوچک که علاقه مشابهی دارند ، بسیار مفید است. این گروه ها می‌توانند اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند و از طریق وب سایت بدون هیچ هزینه ای ، می‌توانند با یکدیگر تماس بگیرند.

میزبانی وب رایگان برای هر سازمان غیرانتفاعی می‌تواند بسیار مفید باشد. این سازمان می‌تواند به سرعت از وب سایت برای ارسال اطلاعات ، بروزرسانی‌ها و برقراری ارتباط با افرادی که مایل به شرکت در فعالیت‌های مختلف خود هستند ، به سرعت استفاده کند.

معایب هاستینگ رایگان

برنامه‌های میزبانی وب رایگان مملو از مضرات متعدد برای کسانی است که می‌خواهند وب سایت خود را برای مقاصد تجاری میزبانی کنند. در اینجا چند مورد مهم از برنامه‌های میزبانی وب رایگان ارائه شده است.

آگهی های تبلیغاتی آذاردهنده

بدیهی است که صاحبان وب سایت تجاری دوست ندارند هیچ تبلیغی به غیر از تبلیغات  خود در وب سایت خود قرار دهند. در چنین مواردی دریافت برنامه میزبانی رایگان به هیچ وجه کارایی نخواهد داشت. به عنوان مثال ، وب سایت مارک معروف ال جی را نشان دهید که آگهی‌های مشاوره رایگان یا کلاس‌های آموزش آنلاین را نشان می‌دهد. بدیهی است که این امر باعث می‌شود تا شناخت برند در بازار دچار خدشه شده و از اعتبار آن کاسته شود.

بدون دامنه اصلی

برنامه‌های میزبانی رایگان نام دامنه جداگانه را ارائه نمی‌دهد. در عوض ، آنها فقط دامنه فرعی را به نام دامنه خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال ، شما باید بسیاری از وبلاگ‌های شخصی را با آدرس mywebsite.wordpress.com یا mywebsite.blogspot.com مشاهده کنید . اما ، کسانی که نام دامنه اصلی خود را می‌خواهند ، باید خدمات میزبانی پولی استفاده کنند و ثبت دامنه خود را با مالکلیت خودشان انجام دهند.

پشتیبانی مشتری

اگر در نصب از نظر فنی گیر کرده باشید یا نیاز به آموزش یا راهنمایی داشته باشید ، پشتیبانی مشتری وجود ندارد. اگر در زمینه میزبانی وب تازه وارد هستید و فرصت زیادی برای تنظیم درست کار ندارید ، باید به خدمات میزبانی پولی مراجعه کنید.

آذرآنلاین علاوه بر پشتیبانی 24 ساعهته در راستای اطلاع رسانی و افزایش علم و آگاهی کاربران خود، بخش مرکز آموزش را راه اندازی کرده و جدیدترین و بروزترین آموزش های تست شده را به صورت تصویری و ویدئویی و کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. 

پهنای باند و سرعت محدود

از دیگر نکات مهم در  سرویس هاستینگ رایگان ، پهنای باند و سرعت انتقال داده محدود است. پهنای باند را می توان تعداد بازدید کنندگان مجاز در وب سایت شما در هر ماه تعریف  کرد. اگر این حد زیاد باشد ، میزبانی وب سایت توسط سرورها متوقف می‌شود و شما را مجبور می کند از خدمات پولی استفاده کنید تا بتوانید بهنای باند بیشتر و سرعت بهتری ارائه نمایید.

آذرآنلاین با استفاده از سرورهای قدرتمند مجهز به هارد های SSD و همچنین آخرین نسخه از نرم افزارهای مرتبط با هاست لینوکس، بهترین امکانات و سرعت را در اختیار کاربران قرار می دهد. تنوع در سیستم هاست لینوکس به شکلی است که کاربران نسبت به نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری می توانند از پلن‌های مختلف هاست لینوکس بهره ببرند.

تعطیل شدن مکرر هاست‌ های رایگان

این یک واقعیت اثبات شده است که تعدادی از سرویس دهندگان  هاستینگ  رایگان هر روز بسته می شوند. شما هیچ گونه اخطار یا توصیه ای قبلی برای انتقال وب سایت خود به یک شرکت میزبان دیگر دریافت نمی کنید. و وقتی که شما تلاش میکنید که به وب سایت خود مراجعه نمایید ناگهان مشاهده می‌کنید که اصلا چنین سایتی در اینترنت وجود ندارد. بنابراین همیشه مراقب باشید که قبل از انتخاب یک میزبان وب رایگان دقت بسیار کنید.

 قطع برق و آپ تایم پایین

یکی از مهم‌ترین مواردی که یک برنامه میزبانی وب معتبر باید ارائه کند، آپ تایم بالا است. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید ، این بدان معنی است که مدت زمانی که می‌توانید روی وب سایت خود حساب کنید تا در دسترس بازدید کنندگان باشد.

همه شرکت‌های میزبان وب باید در بعضی از موارد تعمیر و نگهداری را انجام دهند و برخی نیز براساس مشکلات فنی قطع برق دارند. اما ارائه دهندگان خدمات هاستینگ پولی نصبت به سرویس‌های هاستینگ رایگان  نوید آپ تایم بالاتری را به شما می‌دهند. اگر در حال ایجاد یک وب سایت تجاری هستید یا امیدوار هستید که از طریق وب سایت خود به وسیله تبیلغات و ... درآمد  کسب کنید ، هر دقیقه وب سایت شما از دسترس خارج می‌شود می تواند به معنای پول از دست رفته باشد. با میزبانی وب رایگان، این قطع شدن ها بیشتر اضافه می‌شود.

سرورهای آذر آنلاین با آپ تایم بالا ماینتورینگ دائمی سرور های وب هاستینگ و 99.99% آپ تایم واقعی را دارند و از این جهت بالاترین آپ تایم را برای شما فراهم خواهند نمود.

صفحات محدود برنامه‌های میزبانی وب

برخی از برنامه‌های میزبانی وب رایگان با محدودیت‌های سخت افزاری که دارند ساخت تعداد صفحات محدودی را به شما ارائه می‌کنند. برای کسانی که یک سایت ساده و بدون امکانات حرفه ای  نیاز دارند ، طرحی که فقط به چند صفحه امکان پذیر باشد - یا شاید حتی فقط یک صفحه باشد - ممکن است کفایت کند. اگرچه برای اکثر وب سایت‌ها، در آینده این اتفاق خواهد افتاد که برای توسعه خود به صفحات بیشتری نیازمند خواهند شد .

پرداخت هزینه برای ویژگی های اضافه تر

بسیاری از شرکت‌هایی که میزبانی وب سایت رایگان ارائه می‌دهند این کار را به این امید انجام می دهند که به محض استفاده از میزبانی رایگان، هنگامی که افراد متوجه شوند هاست رایگان پاسخگوی نیازهای آنها نیست، از یک سرویس پولی استفاده کنند.

اما بیشتر صاحبان وب سایت بهتر است به جای انتخاب یک شرکت به دلیل اینکه این شرکت رایگان است، وقت خود را برای یافتن ارائه دهنده مناسب تلف نماید، تا بتوانند بهترین انتخاب را انجام دهند و دقیقا سرویس میزبانی را خریداری نمایند که پاسخگوی نیاز آنها بوده و مجبور نباشند هزینه های اضافی پرداخت نماید مخصوصا برای خدماتی که برای آنها کاربرد نخواهد داشت .

در کل ، بسیاری از برنامه‌های میزبانی وب رایگان در مقایسه با شایستگی های آن وجود دارد. اگر یک وبلاگ نویس شخصی هستید یا به دنبال راه اندازی وب سایت شخصی هستید ، می توانید یک برنامه میزبانی رایگان را انتخاب کنید. اما ، این گزینه برای افرادی که وب سایت های تجاری یا وبلاگ های تجاری خود را با هدف خاصی مانند کسب درآمد ، ساختن برند تجاری و غیره راه اندازی می کنند ، گزینه‌ای نخواهد بود. در چنین مواردی ، طبق برنامه‌های مورد نیاز ، باید برنامه میزبانی وب پولی  را انتخاب کنید .

آذرآنلاین با استفاده از سخت افزار های قدرتمند و با کیفیت به همراه سیستم عامل قدرتمند کلود لینوکس(Cloudlinux) و کنترل پنل سیپنل (cPanel)، پلن‌های متفاوتی را در سرویس میزبانی هاست لینوکس (Linux Webhosting) خود ارائه می‌دهد که نسبت به نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید هاست نمایید. و پلن‌های متتوع این شرکت شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی معاف می‌کند.

این که میزبانی خوب یکی از پارامترهای مهم برا موتورهای جستجو است و باعث می‌شود شما به .موفقیت‌های بیشتر دست پیدا کنید

اگر شما مشاغل كوچكی هستید و می‌خواهید سایت خود را نیز بسازید، گزینه‌هایی در دسترس است كه به كمك آن ها هزینه كمتری به شركت میزبان پرداخت می كنید كه می تواند به شما در ساخت وب سایت خود و همچنین میزبانی از آنها كمك كند، این می تواند به كسب و كار كمك كند. تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشند . به عنوان یک صاحب شغل  کوچک ، باید مزایا و معایب فوق میزبان وب رایگان را قبل از راه اندازی  نهایی ارزیابی کنید.

هاستینگ های پولی همیشه گران نیستند

ما هرچند خبرهای خوبی داریم! که شما نیاز نیست هزینه های بالایی را پرداخت نمایید هاست‌های ارائه شده در وب سایت ما علاوه بر اینکه از قیمت مناسبی برخوردار هستند توسط تیم خبره ما پشتیبانی میشوند و شما با کمترین هزینه و درد سر قادر خواهید بود وب سایت مورد نظر خود را راه اندازی کرده و پول کمتری را نیز هزینه نمایید.

و همچنین با آموزشهای ارائه شده در آذر آنلاین به راحتی قادر خواهید بود هاست خود را مدیریت کرده و وب سایت خود را راه اندازی نمایید. برای دیدن پلن‌های متفاوت ما در آذر آنلاین به این لینک سر بزنید

توحید عزیززاده- دیجیتال مارکتینگ

2136
A
A