آشنایی با مراحل ایجاد یک وب سایت

آشنایی با مراحل ایجاد یک وب سایت
آشنایی با مراحل ایجاد یک وب سایت
8 ماه پیش

یکی از موضوعاتی که امروزه بسیاری از افراد بدنبال یادگیری ان می باشند، مراحل ایجاد یک وب سایت می باشد. اگر بخواهیم یک تعریف ساده درباره طراحی سایت داشته باشیم بایستی گفت که طراحی سایت در واقع به معنای ایجاد و بروز رسانی وب سایت های قدیمی می باشد.

از طراحی سایت به عنوان یک بستر به منظور فروش کالاها و خدمات، فروش محصولات، کدنویسی، تولید محتوا و … استفاده می شود. اشنایی با مراحل ایجاد یک وب سایت موضوعی است که قصد داریم تا به ان بپردازیم و در رابطه با موضوعات مرتبط با ان صحبت کنیم.

پیشنهاد مطالعه: جهت خرید دامنه و ثبت آن برای وب سایت خود می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

تاریخچه طراحی سایت 

از جمله دیگر مباحثی که خیلی از افراد علاقه مند به اگاهی از ان می باشند دانستن تاریخچه طراحی سایت می باشد. اولین وب سایت دنیا در سال 1991 توسط برنزرلی طراحی و پیاده سازی شد. این وب سایت هیچ گونه طراحی خاصی مثل تصویر و متن و فایل های صوتی و… در آنها پیاده سازی نشده است.

اما با گذشت زمان و بکارگیری انواع زبان های کدنویسی و برنامه نویسی مراحل ایجاد یک وب سایت با جزئیات بیشتری طی می شد و طرح های گرافیکی و راه های فرم دادن به صفحه های وب سایت هموارترشد. مایکروسافت مهم ترین نقش را در این راه رشدو پیشرفت برعهده  داشت.

ایجاد یک  وب سایت

انواع وب سایت را بشناسید؟

بیایید ابتدا انواع وب سایت ها را بشناسید، در کل دو بخش استاتیک و داینامیک انواع وب سایت ها می باشند. برای طراحی هر کدام از این نوع وب سایت ها باید مسیری را پیمود.

طراحی سایت استاتیک:

 در این نوع طراحی وب سایت برای هر صفحه یک صفحه روی سرور ایجاد می شود و هر زمانیکه این صفحه نیاز باشد باید از روی سرور بازخوانی شود و برای کاربر به نمایش در آید.

این نوع وب سایت به خاطر داشتن ویژگی های مثبت خود مثل امنیت بسیار بالا، طراحی ساده در مدت زمان کوتاه باعث شده تا از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار باشد. تا سال 2015 این نوع سایت بسیار محبوب بود اما با گذشت زمان حالا طراحی سایت داینامیک جای آن را گرفته است.

طراحی سایت داینامیک:

پس از روی کارآمدن طراحی سایت داینامیک هنوزم بخش هایی وجود دارد که با طراحی استاتیک پیاده سازی می شوند. این نوع وب سایت از اصول خاصی برخوردار است.

اصول صفحات داینامیک به این گونه است که یک صفحه ثابت وجود دارد که محتوای آن قابل تغییر است. محتواهای مختلف در طراحی سایت داینامیک متناسب با جستجوی کاربر قابل دسترسی است. 

طراح سایت کیست؟

کسی که مراحل ایجاد یک وب سایت را بداند و بتواند انواع سایت ها را طراحی کند یک طراح سایت شناخته می شود. طراح سایت ها وظایف مختلفی را برعهده دارند. در طراحی و پیاده سازی سایت به دو تیم احتیاج است back-end که همان بخش کد نویسی می باشد و بخش Front-end که مربوط به بخش های گرافیکی و ظاهری سایت است.

کسی که در بخش back-end فعالیت می کند مسئول کدنویسی ها است و به پیاده سازی ساختار اصلی وب سایت می پردازد. کدنویسی ها از نظر ظاهری و گرافیکی در سایت قابل نمایش نیستند و در ساختار سایت می باشد متخصص back-end کدنویسی را برعهده دارد باید به زبان های برنامه نویسی مثل جاوا و پایتون و.. تسلط کافی داشته باشد.

اما بخشی دیگر از مراحل ایجاد یک وب سایت بدست متخصص front-end می شود. این متخصص تمام مواردی که مربوط به ظاهر و گرافیک وب سایت می باشد را انجام می دهد و در واقع صفحه ای که بینده از وب سایت می بیند را متخصص front-end انجام داده است. این نکته جالب است که کد هایی که نوشته شده رو بیننده سایت نمی بیند و فقط  تمامی کارهای گرافیکی را مشاهده می کند.

ابزارهای مورد نیاز برای مراحل ایجاد یک وب سایت

برای اینکه مراحل طراحی سایت به طور کامل انجام گیرد نیاز است تا ابزار های مورد نیاز ان فراهم باشد. اولین و اصلی ترین ابزار مورد نیاز طراحی سایت یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ با یک سیستم عامل بروز می باشد. و لی از ان مهم تر نیز بلد بودن انوع زبان های برنامه نویسی می باشد.

ابزارها و زبان های برنامه نویسی طراحی سایت متناسب با کاری که انجام می دهید با یکدیگر متفاوت هستند اما این موضوع را نیز بدانید که همه این ابزارها متناسب  با گذشت زمان تغییر کرده و آپدیت می شوند و حتی در برخی موارد ممکن است ابزارهای بهتر جایگزین ابزارهای پیشین شود.

سخن اخر 

برای اینکه مراحل ایجاد یک وب سایت تکمیل گردد و سر انجام کار یک سایت با استاندارد را داشته باشیم افراد بسیار زیادی مشغول به فعالیت می شوند، از متخصص beck-end  تا افراد دیگر. برای توسعه و پشتیبانی از سایتی که طراحی شده است نیاز است تا یک تیم قوی فعالیت مستمر داشته باشند و ایرادات ونقص هایی ار که بوجود می اید رفع نمایند. امروزه بسیاری از کسب و کارها انلاین می باشند . از این رو در خواست برای طراحی سایت بسیار زیاد شده است.

بیشتر بدانید: خرید هاست با قیمتی مناسب

 

Web Admin- مدیر صفحات

900
A
A