تاثیر سرعت سایت در سئو سایت

تاثیر سرعت سایت در سئو سایت
تاثیر سرعت سایت در سئو سایت
8 ماه پیش

 چرا سرعت سایت اینقدر مهم هست؟

 در عصر کنونی با ظهور تکنولوژی و فناوری های جدید انتظارات ما از انجام هر اموری افزایش پیدا کرده است و همگی دوست داریم بهترین کیفیت را در کمترین زمان ممکن دریافت کنیم.

ارزشمند ترین دارایی ما زمان هست و این در دنیای وب خود را به خوبی نشان می دهد به طوریکه ما اصلا دوست نداریم زمان خود را چندین دقیقه برای بارگذاری یک سایت حتی برای امری مهم تلف کنیم.

کسب و کارهای اینترنتی موفق ترخواهند بود که به زمان مخاطب خود بها بدهند و همواره سعی کنند در کمترین زمان ممکن کاربر را به هدف نهاییش برسانند.

تاثیر سرعت لود سریع در میزان فروش

فروشگاه های اینترنتی و وب سایت های خدماتی در اکثر حوزه ها دیگر مانند سابق در وب فارسی بی رقیب نیستند و حداقل برای هر موضوع پر مخاطب بیشتر از 50 تا رقیب آنلاین وجود دارد، پس در یک بازار رقابتی داشتن مزیب رقابتی حرف اول را در افزایش فروش می زند.

یکی از مهم ترین مزیت رقابتی شما میتواند سرعت بارگذاری سریع تر نسبت به سایت رقیبتان باشد.

تاثیر سرعت سایت در مارکتینگ و تبلیغات

در کسب و کارهای موفق که دارای تیم مارکتینگ هستند به صورت دائم روی سایت کمپین های فروش برگزار می شود و اگر وب سایت شما با سرعت لود سریع تری بتواند به تمامی درخواست های کاربرانتان در آن محدوده زمانی پاسخ دهد نرخ تبدیل شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند.

فرض کنید یک کمپین چند صد میلیونی تبلیغات محیطی برای کسب و کارتان اجرا کردید و کاربر را به سمت خرید از سایتتان هدایت میکنید اگر سرعت بارگذاری سایتتان برای این افراد مناسب نباشد و به نیازهایشان سریع پاسخ داده نشود قطعا همه هزینه های مارکتینگی خود را هدر داده اید.

 تاثیر سرعت سایت در نتایج گوگل

 گوگل روز بروز به فاکتورهایی که بر بهبود تجربه کاربری تاثیرگذار هستند بیشتر اهمیت می دهد به طوریکه به تازگی در سرچ کنسول وبمستر خود گزینه Page experience را نیز اضافه کرده است وبمستران ایرانی باید به این قسمت در آینده نزدیکی توجه به خصوصی بکنند.

اهمیت سرعت برای گوگل

گوگل در سال 2012 در یک اعلان عمومی سرعت بارگزاری سایت را جزو یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی نتایج گوگل معرفی کرد. با توجه به اینکه در جستجو هایی که وزن فاکتور های تجربه کاربری و محتوا بالا باشد سرعت لود بالا می تواند به شما در خلق ux بهتر کمک نماید.

 به حالت تجربی تصور کنید قصد خرید کفش دارین و 5 تا فروشگاه اینترنتی را که در صفحه اول گوگل هستند را باز کردین همزمان قطعا هر کدام از این سایت ها سریع تر لودش تمام شود شما اول به آن سر میزنید و این خودش میتواند یک مزیت رقابتی فوق العاده برای شما محسوب شود.

 از طرفی اگر سایت شما حجم پایین و سرعت لود بالایی داشته باشد توسط خزنده های گوگل نیز روزانه به سرعت بررسی و ایندکس می شود و بودجه خزش شما به صفحات بیشتری از سایتتون اختصاص داده می شود.

یکی دیگر از دلایل مهم تاثیر گذار در رتبه بندی نتایج سایت نرخ خروج کاربر هست که توسط گوگل اندازه گیری می شود سرعت لود بالا میتواند حوصله کاربر را سر ببرد و کاربر سریع سایتتان را ببند ولی اگر سرعت لود مناسبی داشته باشید کاربر بین صفحات شما میچرخد و این امر باعث پایین آمدن نرخ خروج کاربران می شود.

 پس در نتیجه اگر شما هدفتان رشد و موفقیت هر چه بیشتر کسب و کار اینترنتی خود هست باید حتما به مولفه سرعت بیشتر از قبل اهمیت بدهید.

[rpost]

 تاثیر سرعت سایت در تجربه کاربری

بارها شده کاربران و مدیران سایت‌ها از نوع عملکرد سایت خود نسبت به آمار بازدید سایتشان راضی نیستند و از خود سؤال‌هایی می‌پرسند و یا آن را به نحوی توجیه می‌کنند که برخی از آنها به مانند عبارات زیر خواهد بود.

  • چرا بازدید سایت کم شده است؟
  • چرا افزایش بازدید نداریم؟
  • تعداد جستجو کلمات کلیدی با کاربران وارد شده به سایت غیر متعارف است؟
  • سرعت سایت به بازدید سایت ربطی ندارید!!!
  • کاربر به 1 ثانیه دیرکرد سایت اهمیتی نمی‌دهد!!!
  • سرعت عملکرد سایت اهمیتی ندارد!!!
  • سئو تنها راهی برای جذب کاربران از موتورهای جستجو است!!!

و هزاران سؤال و توجیهی که تنها خود مدیران یک سایت را قانع و یا بهتر است بگوییم گول می‌زند.

متأسفانه در دنیای امروزی تفاوت بسیاری بین کسانی که یک سایت را طراحی می‌کنند و یا یک سایت را صرفاً راه‌اندازی می‌کنند وجود دارد. طراح و تیمش همواره باید به جزئیات کوچک یک سایت نیز اهمیت دهد و بخش به بخش یک سایت را با زیرکی و با جدیدترین متدها برنامه‌نویسی و توسعه دهد.

از جمله متدها و شرایط استفاده ، از یک سایت بهینه تست‌های متمرکز و آنلاین بر روی سایت است که در مطالب آتی به آنها پرداخته خواهد شد ، اما در این مطلب ما قصد داریم به بررسی تأثیر سرعت سایت در عملکرد آن و رشدش پرداخته تا مدیران سایت‌ها با این پیچیدگی دنیای وب بیشتر آشنا شوند.

طبق آخرین بررسی‌های انجام شده توسط  موسسه آماری Aberdeen Group برای هر یک ثانیه تأخیر در لود شدن سایت نتایج زیر رخ خواهد داد:

  • کاهش 16 درصدی رضایت کاربرانی که قرار است به مشتری دائمی سایت شما تبدیل شوند.
  • کاهش 11 درصدی آمار بازدیدکنندگان سایت
  • کاهش 7 درصدی آمار فروش خدمات و محصولات سایت
  • افزایش 50 درصدی Bounce rate
  • کاهش 30 درصدی رضایت کاربرانی که از موتورهای جستجو برای اولین بار به سایت شما هدایت می‌شوند.

طبق این آمار می‌توان گفت 1 ثانیه دیر لود شدن سایت شما ممکن است ، بازدید سایت شما دیگر افزایش نیابد چون کاربران جدید با سایت‌های پرسرعت‌تر راحت هستند و کاربرانی که برای خرید یک محصول زمان زیادی را صرف می‌کنند هیچگاه به سایت شما برای بار دوم سر نمی‌زنند و ...

البته نمی‌توان تمامی این آمار را به طور حتم صحیح دانست چون ممکن است شما با ارائه مطالبی یونیک و دست اول و یا با محصولی متفاوت از بازار در اینترنت به کار بپردازید اما مطمئن باشید که سرعت عملکرد سایت شما تأثیری در آنچه هستید و آنچه می‌توانید باشید ، خواهد داشت.

بنابراین می‌توان گفت همانطور که سرعت لود شدن سایت برای موتورهای جستجو مهم است ، برای کاربران نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و شما با افزایش سرعت لود سایت خود می‌توانید به نتایج مثبتی دست پیدا کنید.

دلایل و عوامل تاثیر گذار بر کندی سرعت سایت

  • هاست سایت
  • فایل های js و css
  • تصاویر
  • امکانات و افزونه های سایت مانند صفحه ساز ها
  • لینک های شکسته
  • ریدایرکت های چند مرحله ای

 

توحید عزیززاده- دیجیتال مارکتینگ

2069
A
A