پنج مرحله ساده و مهم سئو

پنج مرحله ساده و مهم سئو
پنج مرحله ساده و مهم سئو
8 ماه پیش

در این مطلب از سری مطالب آموزش سئو و بهینه‌سازی سایت ، با آموزش پنج مرحله ساده و مهم سئو در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا بتوانید از این طریق به سادگی سئو سایت خود را بهبود دهید.

مقالات و مطالب زیادی از سئو و انواع کارهایی که باید و نباید در آن انجام داد در اینترنت منتشر می‌شود که ممکن است همه اینها در کنار هم باعث گیج شدن کاربران شود.

بنابراین در این مطلب ما قصد داریم به پنج مرحله اصلی و بسیار شاخص در سئو که تأثیر کاملاً مستقیم بر سئوی یک سایت را معرفی نماییم تا شما بتوانید از آنها استفاده کنید.

با آموزش و معرفی پنج مرحله ساده و ومهم سئو همراه ما باشید.

پنج مرحله ساده و ومهم سئو

1- متادیتا

هنگام طراحی وب سایت برای هر صفحه تگ‌های Metadata را برای وارد کردن اطلاعات در مورد محتوای صفحه خود ایجاد کنید.اگر شما از  اسکریپت‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا ، دروپال و یا ... استفاده می‌نمایید باید متا اطلاعات زیر تگ head قرار داده شود:

انواع متادیتاها به شرح زیر است که به صورت اجمالی توضیح داده شده‌اند:

عنوان متادیتا

عنوان Metadata مسئول نمایش عنوان صفحه است که در بالای یک پنجره مرورگر مشاهده می‌شود. این مهم ترین Metadata در صفحات سایت حساب خواهد شد که تأثیر زیادی بر روی شناسایی موتورها جستجو از نوع محتوا و یک صفحه از سایت شما دارد.

توضیحات متادیتا

توضیحات  متادیتا  توصیف متنی از عنوان Metadata است که شرح مختصری از محتوایی که در یک صفحه از سایت شما دارد را نمایش می‌دهد. توضیحات متادیتا را شما می‌توانید به رنگ طوسی در زیر عنوان‌های جستجو در گوگل مشاهده نمایید.

متا تگ کلمات کلیدی

این متا تگ برای معرفی کلمات کلیدی سایت شما است و هنگامی که کاربران در جستجوی کلمات کلیدی هستند، نمایانگر می‌شوند. انتخاب کلمات کلیدی می‌تواند شامل عبارات فراوانی باشد که سعی کنید در منت محتوای شما نیز بکار برده شده باشد. اما بهتر است در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید زیرا نتیجه معکوس دارد و موتورهای جستجو ممکن است آنها را نادیده بگیرند. به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید تعداد کلمات کلیدی را بین 6 الی 8 کلمه نگه دارید یا هر عبارت متشکل از 1 الی 4 کلمه باشد. به عنوان مثال "آموزش بهینه‌سازی سایت" کلمه کلیدی طولانی خواهد بود.

نکته : شاخص ذکر شده از تعداد کلمات کلیدی برای یک محتوای استاندارد 450 تا 600 کلمه‌ای است که متعاقباً باید کلمات کلیدی نسبت به تعداد کلمات یک محتوا ، کمتر یا بیشتر شود.

2- استفاده از تگ‌های ALT

 همیشه رسانه‌های تصویری و ویدئو‌ها را با استفاده از تگ Alt یا شرح متن جایگزین توصیف می کنند. این تگ‌ها موتورهای جستجو را از محتوای تصاویر و ویدئوهایتان مطلع ساخته و اگر نشان دادن تصاویر در موتورهای جستجو امکان پذیر نباشد با استفاده از تگ ALT متن آن جایگزین خواهد شد و به عنوان یک کلمه کلیدی  و کمک به سئو و افزایش رتبه سایت به کار خواهد رفت.

3- استفاده از بک لینک‌های با ارزش برای سایت

در مطالب قبلی که به معرفی بک‌لینک و اهمیت آن پرداخته شد ، به طور کل از تأثیرات آن بر روی سئو ذکر شد اما نکته‌ای در ین بخش به ذکر آن خواهیم پرداخت کمی متفاوت است.

نکته‌ای که در ایجاد بک لینک وجود دارد ارتباط مستقیم متن یا کلمه‌ای است که لینک به آن متصل می‌شود. این متن یا کلمه که عموماً Anchor Text شناخته می‌شود بسیار مهم است که با لینک مرتبط باشد.

به طور مثال سایت‌های زیادی را مشاهده کرده‌اید که نوشته‌اند "اینجا را کلیک کنید" و پس از کلیک به صفحه‌ای با عنوان آموزش لینوکس ارجاع داده می‌شوید. با کمی فکر شما نیز متوجه خواهید شد که "اینجا را کلیک کنید" هیچ ربطی به عبارت آموزش لینوکس ندارد و تنها صرفاً شما جای لینک را با این متن نشان داده‌اید که کاری بی صرفه است. اما بهتر است متن خود را به شکلی بنویسید که در آن از کلمه "آموزش لینوکس" استفاده کرده و آن را به صفحه آموزش لینوکس مرتبط سازید و این نکته کوچک و اما تأثیرگذار را رعایت نمایید.

پس دقت داشته باشید که Anchor Text باید با محتوای صفحه‌ای که ارجاع داده می‌شود مرتبط باشد.

4-  انتشار مطالب مرتبط

بی دلیل نیست که محتوا را پادشاه سئو می‌نامند. محتوا با کیفیت و البته مرتبط با موضوع سایت را می‌توان اولین مرحله برای گم برداشتن به صفحات اول جستجوی گوگل نامید و هیچ جایگزینی نیز ندارد.

محتوای با کیفیت و خوب به طور خاص باید برای کاربران در نظر گرفته شود که این امر خود موجب ایجاد ترافیک سایت و در نتیجه باعث بهبود قدرت و ارتباط سایت شما و افزایش رتبه سایت خواهد شد.

مطالب منتشر شده در سایت با برای کاربران مفید باشد و صرفاً برای آنها تولید شود و تنها نکته‌ای که در مورد سئو آن وجود دارد این است که از کلمات کلیدی مناسب و متفاوتتر از سایت‌های دیگر استفاده گردد و در کل بین 3 الی 4 بار در متن دیده شود. اگر صرفاً شما سعی بر استفاده و تأکید بر کلمات کلیدی خود داشته باشید ، مطمئناً کاربر متوجه خواهد شد و در کنار آن مطالب شما افت خواهد کرد.

هرگز خوب نوشتن را فدای سئو نکنید. بهترین صفحات برای کاربر نوشته شده نه برای موتور جستجو.

5- به روز رسانی متداوم مطالب

مطمئناً متوجه شده‌اید که در این مطلب و سایر مطالب سئو در سایت ما و سایت‌های معتبر دیگر بر روی محتوای مفید تأکید شده است و این تأکید هیچ منبعی غیر از موتورهای جستجو ندارد. بنابراین جدا از تولید محتوا ، شما باید سایت و محتوای قبلی خود را به صورت منظم آپدیت کرده و آنها را برای کاربرانی که جدیداً به سایت شما مراجعه می‌کنند ، مفید سازید.

در این جا آموزش و معرفی پنج مرحله ساده و مهم سئو به پایان رسیده است و امیدواریم با رعایت آنها سایت خود را بین سایت‌های پربازدید آینده مشاهده نمایید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

4861
A
A